Oprettet December 9, 2010 Hej Piger, Af ren nysgerrighed, så vil jeg se om vi via en lille brugerundersøgelse kan sige noget om holdbarheden af den kinesiske graviditetskalender, der påstår at kunne forudsige barnets køn ud fra undfangelsesmåned og moderens alder ved undfangelsen :) (Jeg har fundet kalenderen HER) Jeg kan desværre ikke få lavet kalenderen større - håber I klarer den alligevel ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 Undfangede i Juli og er 26 år.... Det giver en dreng ifølge denne kalender... Så det er da én rigtig ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 Jeg har ikke stemt, da jeg ikke har nogen bebs ;) Men jeg kan fortælle at JEG skulle have været en dreng ifølge den kalender. :-P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 De piger jeg skulle ha' haft er jeg RET sikker på er drenge :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 I følge kalenderen skulle Tilde have været en dreng, og det er hun bestemt ikke :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 Der findes to kinesiske kalendere og de er modsatte af hinanden, så den ene vil altid passe. Den du har der passer på mig. Så jeg klikker ja Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 Jeg skulle have haft tre piger så.... og jeg har altså kun een, så nej, den passer ikke her. Heller ikke selvom den var modsat. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 Den passer på mig, min søstre og min veninder, så helt klart ja :P (det er den du har billede af her) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 De piger jeg skulle ha' haft er jeg RET sikker på er drenge :P :haha :haha :haha er altså nød til at kommentere dette... Er du nu sikker på, at det ikke er piger :lolhit :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 Undfanget marts måned - 24 år - pige = RIGTIGT Undfanget august måned - 26 år - pige = FORKERT! Så her er det 50/50 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 9, 2010 Den passer på mig, 28 år undfanget i marts = dreng :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 10, 2010 Hmm... jeg tror det kommer meget an på hvilken kinesiskkalender man tager efter!!! :balloon Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 10, 2010 Jeg har heller ikke nogen børn endnu, men jeg skulle have været en dreng ;) Så der passer den ikke! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 10, 2010 Hmm... jeg tror det kommer meget an på hvilken kinesiskkalender man tager efter!!! :balloon Den passer heller ikke på mig, den siger det samme :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 10, 2010 Jeg skulle ha haft to drenge, men har altså en dreng og en pige. Har prøvet en anden var begge rigtig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 10, 2010 Det passer ikke på mig med nogen af mine unger :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2010 Giver ikke meget for disse kalendre, da de som nævnt er modsat hinanden ;) Jeg er så heller ikke lige den, der tror så meget på sådan noget :) Men hvis du ser på statestikker, så siger de jo, at der fødes en lille smule flere drenge end piger :) Men til gengæld er jeg sikker på, at der er 2 muligheder med tæt på 50% chance for hver. Dreng eller pige :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2010 Hmm... Jeg vidste så ikke, at der var forskellige udgaver - så ryger konceptet jo fuldstændig! ÆV! :oops Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 21, 2010 Lige din version giver et forkert reslutat :) Vi venter ikke en dreng, men en pige.. Men jeg har set en anden version der passede på begge vores børn.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 23, 2010 Undfanget april 19 år; pige... Mathilde kom Undfanget januar 22 år; pige.... Johanne kom Undfanget december 27 år; dreng....Daniel kom Så her passer det rigtig godt!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 27, 2011 Undfanget april 19 år; pige... Mathilde kom Undfanget januar 22 år; pige.... Johanne kom Undfanget december 27 år; dreng....Daniel kom Så her passer det rigtig godt!!! Sejt! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2011 Der findes to kinesiske kalendere og de er modsatte af hinanden, så den ene vil altid passe. Den du har der passer på mig. Så jeg klikker ja Det er altså ikke helt korrekt... De er ikke fuldstændige modsætninger de to udgaver... kun nogle af felterne.. Begge kalendere har sagt Dreng til mig... Meeen Nadja er nu meget en pige ( iøvrigt er hele min familie, søskende, kusine, forældre osv. lige modsat af kalenderen ikk en er korrekt ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2011 Den ud viser her inde, passer ikke på mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2011 Den passede på min datter... men denne gang passer den ikke :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 12, 2011 Jeg har ikke stemt, da jeg ikke har nogen bebs ;) Men jeg kan fortælle at JEG skulle have været en dreng ifølge den kalender. :-P :ditto og min søster skulle også have været en dreng :P Til gengæld kan jeg se, at hvis det skulle lykkedes for os, at blive gravide i år, så tyder alt på, at min mand får den dreng, som han er spået til :D Der er nemlig kun 1 måned i år, hvor det kan blive en pige ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites