Tina80

sygehuset har ringet!!!

23 indlæg i dette emne

Og det ser ikke godt ud med kromosomerne!! Så skal ha taget en Fostervandsprøve i dag :( :( :(

Del dette indlæg

Åh nej! :kram

"det ser ikke godt ud med kromosomerne" ... Nu har jeg ikke lige fuldt dig så nøje, men betyder det, at de tror, dit barn har downs eller...? Jeg synes ellers jeg havde læst et sted, at det var gået godt efter nærmere undersøgelser efter NF, men måske forveksler jeg dig med en anden :unsure

Jeg håber på det bedste i hvert fald!!!! :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

:numse

:kram2 til dig

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sender al den bedste babykarma, soedeste og beder englene om at hjaelpe jer - pas paa dig selvbearhug.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh nej altså :( :(

Sender dig alle gode tanker og ber til at det er falsk alarm, og det viser sig alt er ok!!

Kæmpe kram!! :kram2 :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, det kan de da ikke??? Hvad betyder det??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan betyde turner syndrom. Det er stadigvæk 100% sikkert det ikke er downs.

Der er 2 slags turner syndrom. Den ene er bare lav vækst. Den anden er ikke god.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm okay... Ved ikke så meget om Turners syndrom :unsure Men lad os håbe at det bare er falsk alarm. Og hvis ikke, så at det er den type, der "bare" betyder lav vækst, det lyder ikke så slemt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der vil ved enhver form for turner syndrom være flere følge sygdomme, men som kan løses på den ene eller andet måde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Neeej hvor gør det mig ondt.

De undersøger så for Turner, edward osv eller kun Turner?

Vi har et nært vennepar hvor de først da barnet var 5 år fandt ud af at hun havde turner, hun får trylledråber (væksthormon) og kan ikke få børn og al det der, men er den kæreste velfungerende pige i øvrigt.

Når nu i skal værew uheldige, så lad nøjes med at være vækst turner syndrom - jeg krydser alt for jer og venter i spændning på opdatering.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv altså kære Tina, hvor gør det mig ondt at I skal alt dette igennem. Jeg håber på det bedste for jer i dag til fostervandsprøven!

Får I svar med det samme, eller skal I vente igen igen? :kram2 :kiss :kram

- men hvad med kønnet?!!!! :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eij Tina. Det var de dæleme da længe om. :( Håber virkelig at de tager fejl. Håber på det bedste. :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er kun et køn der kan have turner syndrom..... Piger.

Vi skal desværre vente de der 3-4 uger, men overlægen ville prøve at få svarene til om 14 dage hvor jeg skal til md scanning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh det er jeg bare enormt ked af at høre :(

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er kun et køn der kan have turner syndrom..... Piger.

Vi skal desværre vente de der 3-4 uger, men overlægen ville prøve at få svarene til om 14 dage hvor jeg skal til md scanning.

Jamen lover det så ikke godt for sig, når du skriver at det kun er piger der kan have turner syndrom - og I skal jo have en DRENG :wee ?!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tina

Det er jeg godt nok ked af at høre. Forstår heller ikke, hvorfor det skulle tage dem så lang tid at komme med den besked. Jeg har tænkt meget på dig den seneste tid, og var nået frem til, at det nok var et godt tegn, at du ikke havde hørt noget endnu.

Jeg ved ikke meget om Turners syndrom. Men husker, at jeg på et tidspunkt i radioen hørte et interview med en pige med turners syndrom, hvor hun beskrev, hvordan hun havde et meget "normalt" liv, bortset fra at hun var lille og ikke selv ville kunne føde sine børn engang, og så fik hun væksthormon og hormoner til at komme i pubertet. Hun var ked af, at så mange ser det som en "tragedie" at vente et barn med turners syndrom, for hun var glad for sit liv.

Når det er sagt, vil det til enhver tid være en kæmpe mental omvæltning som forældre at skulle omstille tankerne fra at vente eller have et normalt, raskt barn, og til at ens barn har en eller anden form for handicap. Vi var hele tankeprocessen igennem med vores yngste søn, da han pga. en slem type meningitis som nyfødt blev spået en forholdsvis stor risiko for hjerneskade / spastisk lammelse (heldigvis har han ikke det sidste, og intet tyder på hjerneskade heller, i hvert fald ikke noget, man kan mærke hos ham som to-årig). Jeg kan huske, at vi kæmpede for at affinde os med tanken om, at bare han var velfungerende nok til at opleve glæde ved livet / livskvalitet på trods af et handicap, så måtte det være det vigtigste. Men det var svært, og det vil det være for alle forældre, der får en dyster spådom eller diagnose på deres børn.

Jeg kender ikke til den slemme type af turners syndrom, som du taler om, men jeg vil sige, at du og din mand har min fulde forståelse, uanset hvilket valg i eventuelt måtte træffe.

Først og fremmest håber jeg for jer, at en fostervandsprøve vil vise, at det hele har været falsk alarm.

Kærlig hilsen

Britt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænker på dig :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen lover det så ikke godt for sig, når du skriver at det kun er piger der kan have turner syndrom - og I skal jo have en DRENG :wee ?!!

Det var kun et gæt vores gyn kom med. Moderkagesprøven viser 100% kønnet som er pige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej dog :( Sikke meget I skal igennem :kram håber at de er hurtige med svaret... uvidenheden er da ulidelig :( Masser af :kram og tanker til dig Tina - du som har været igennem så meget allerede :( :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen Tina

Du skal presse på for de svar på fostervand, dem kan de godt få hurtigere end 3-4 uger, en kollega fandt ud af ved midtvejssacnningen at noget var galt og der startede hele deres proces og den gik stærkt, for hvis det var en ulykkelig udgang skulle det være inden 22 uge som jeg lige husker det, og den endte desværre ulykkeligt i noget der hedder Edward eller edgar syndrom og hun måtte abortere.

og det gjorde hun på sidste dagen i uge 22. Men inden der havde de været igennem, down, turner, hjerte og til sidst det det var.

Med din historik, synes jeg du/I skal presse på, du skal ikke bare affinde dig med unødig ventetid.

Jeg håber det bedste for jer og I er i mine tanker.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej ..!! Tænker på dig - hvor må det ikke være sjovt :( håber at det sygehus snart opper sig og får fingrene ud af starthullet - de har været længe om at give dig de forskellige svar :( jeg håber din mand og dig har gode mennesker omkring jer, og at i kommer helskindet igennem alt det :) du er i mine tanker...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber på det bedste for dig!

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER