Oprettet April 16, 2012 Hej Piger Nå sikke et besøg (igen!) Fin hjertelyd, SF mål og vægten blev vurderet til 2700g - så formentlig fødselsvægt omkring 3500-3700g. Min JM sagde de tar 200-250g på om ugen de sidste uger Meeeeen - han ligger måske i underkropsstilling :oops Hun var meget i tvivl så jeg har fået tid til scanning i morgen kl. 14 og en eventuel vending :( Øv hvor er det bare irriterende og vil så gerne føde ham og for alt i verden undgå kejsersnit. Men som førstegangs fødende er det vist ikke så nemt med en sædefødsel, hvis jeg overhovedet får lov til det. Og jeg vil heller ikke kunne føde i vand som jeg har planlagt... Kryds fingre for mig at han ligger med hovedet ned af - det føler jeg selv at han gør - især når han hikker :) Har desuden fået en extra tid hos hende om en uge, det er jeg glad for Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2012 Krydser fingre for at han ligger præcis som han skal :goodluck Kan godt forstå det bekymre dig, hvis det kan stå i vejen for en naturlig fødsel... :kram2 Lyder dog til at det ellers var en noget bedre oplevelse end dit sidste besøg ved en vikar? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2012 Jeg skal også scannes i næste uge, for han har heller ikke vendt sig her, men det kan han jo heldigvis nå endnu.. Dejligt med et godt besøg, ifht. det sidste du havde.. Glæder mig til at høre om scanningen imorgen og krydser hvad jeg kan.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2012 Det var meget betryggende at min egen JM var tilbage og det var et fint besøg bortset fra at jeg selvfølgelig er bange for at han ligger i UK. Hun sagde at de sjældent vender sig ad sig selv, når de har fundet en favoritstilling... Vender tilbage senere når jeg har fået svar ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2012 I min graviditetsbog staar der at man selv kan: Ligge ned paa ryggen og op med numsen Ligge ned skulder/knae med numsen i vejret Ikke sidde for tilbagelaenet, men sidde foroverboejet og ellers ligge paa venstre side Putte noget koldt paa oevre mave, saa det er traels for dem at ligge med hovedet deroppe Spille musik nederst paa maven, for saa vil de muligvis soege nedad Akupunktur Kiropraktik hos en kiropraktor, der er uddannet i Webspter teknik -> afslapning af dit underliv, da speandning kan forhindre baby i at komme i position Endeligt kan de forsoege at vende ham udefra. Der er en god succeshistorie med saedefoedsel herinde, kan ikke huske vedkommendes navn, men soeg i foedselsberetninger.. Der er ogsaa forskellige artikler: http://www.midwifery...isebreeches.asp Spoerg dem paa foedeafdelingen, om der ikke er en, der kan tage imod saedefoedte babyer. Det er altsaa ikke umuligt, men bliver gjort til skraekscenarie, fordi de faerreste kan finde ud af at tage imod saedefoedte babyer. Du kan godt foede - det er din krop og din baby lavet til og for 20 aar siden lavede man ikke kejsersnit pga. boern i saedeposition. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2012 Og lige en video, hvor jordemoedre laerer at tage imod saadan en lille baby :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2012 For det første tak for dit indlæg Camillat :) Stiilingen på alle 4 kendte jeg..og der er specielle forløsningsteknikker ift sædefødsel. Jeg blev scannet - og jo han ligger med numsen nedad :oops Fik kørt en CTG som var fin og derefter lagt drop til den ve hæmmende medicin til vendingsforsøget. Men bagefter kommer JM og fortæller at hun har læst i proceduren at medicinen kan gives subcutant og at man ikke laver vendingsforsøg før 37 fulde uger. Så gik derfra med en tid til vending kl. 10 på fredag... Nu skal jeg have læst lidt om vending og sædefødsel, og ellers er det bare at håbe det lykkes :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites