Guest

Hyperaktiv baby?

15 indlæg i dette emne

Min svigermor har lige fået startet nogen tanker hos mig som jeg gerne lige vil have be- eller afkræftet af jer herinde, så det håber jeg I kan hjælpe med :)

Ronja er MEGET aktiv. Hun sidder ikke stille, ligger ikke stille og munden står ikke stille på hende. Det er på alle tider af dagen og også selvom hun er mega træt. Hun kører derudaf. Der er en grund til vores venner fandt på at kalde hende for duracel-babyen. Forleden da svigermor var forbi spurgte hun om vi har overvejet om Ronja er hyperaktiv og det har jeg egentlig ikke - før nu <_<

Umiddelbart er min holdning bare at Ronja er en pige der er nysgerrig og har krudt i røven, men nu er det jo første gang jeg er mor, så kan kun sammenligne med børn jeg ellers kender. Og ja der er ekstra gang i hende ifht dem jeg ellers kender. Men jeg ved ikke om der er unormalt gang i hende.

Hun er 8 måneder nu.

Hvordan er/var jeres baby i den alder? og lyder det unormalt?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun lyder absolut ikke unormal. Tobias er på samme måde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo ikke selv barn endnu, men jeg synes alle mine nevøer/niecer har været "meget aktive" ifølge deres bedsteforældre :rolleyes

Min tanke er at børn helst skulle være mere stille, da vores forældres generation havde børn. Ikke helt ovre i "Børn skal ses ikke høres" men alligevel et skridt i den retning.

Jeg synes jo det er herligt og et sundhedstegn, når børn har krudt i røven! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver barbamama ret børn skal have krudt i røven. Mht børn skal ses ikke høres så synes at ofte at jeg oplever børn hvor børnene er i centrumkonstant og at forældre og bedsteforældre ikke formår at bede barnet køle ned eller gå et andet sted hen og lege. Så jeg er nok tilhænger af "børn skal ses ikke høres" med måde :D

Tænk at at din svigermor kommer med sådan en kommentar, håber da at hun sagde det i sjov. Tillod mig at vende ordet hyperaktiv med min mor, der siger at hun opfatter det som et synonym for ADHD. Så måske du skal bede om en uddybelse eller glemme hendes kommentar helt. Hvis hun bliver ved med sådan hentydninger så må du bede din mand tage en snak med hende, det er trods alt hans mor. :)

Jeg tror bestemt at din datter bare er en rigtig drengepige :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror hun er meget normal, hvordan er de andre børn i din MG?

Og som jeg lige tænker, vil du blive glad for hun har krudt i måsen når hun bliver en træt, dovrn og totalt mætkelig teenager.

:lolhit :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver barbamama ret børn skal have krudt i røven. Mht børn skal ses ikke høres så synes at ofte at jeg oplever børn hvor børnene er i centrumkonstant og at forældre og bedsteforældre ikke formår at bede barnet køle ned eller gå et andet sted hen og lege. Så jeg er nok tilhænger af "børn skal ses ikke høres" med måde :D

Tænk at at din svigermor kommer med sådan en kommentar, håber da at hun sagde det i sjov. Tillod mig at vende ordet hyperaktiv med min mor, der siger at hun opfatter det som et synonym for ADHD. Så måske du skal bede om en uddybelse eller glemme hendes kommentar helt. Hvis hun bliver ved med sådan hentydninger så må du bede din mand tage en snak med hende, det er trods alt hans mor. :)

Jeg tror bestemt at din datter bare er en rigtig drengepige :glad

Jeg tænker nemlig også lige adhd når jeg hører det og det synes jeg virker helt vildt. Jeg tror ikke hun lige tænkte over det i situationen og mit svar var også bare at sådan var ronjas mor også som barn så jeg er ikke bekymret ;) men det satte da lige tænkerne i gang alligevel.

Hun er verdensmester i sådan nogen kommentarer og normalt er jeg ligeglad men den her ramte åbenbart et eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror hun er meget normal, hvordan er de andre børn i din MG?

Og som jeg lige tænker, vil du blive glad for hun har krudt i måsen når hun bliver en træt, dovrn og totalt mætkelig teenager.

:lolhit :lolhit :lolhit

Hun er mere aktiv end de andre i MGen, men der er da et par stykker det følger godt med :)

Men ja jeg vil jo nok ønske det kommet noget af det tilbage igen når hun bliver ældre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene :) Det har beroligede mig :kram

Normalt ignorerer jeg bare kommentarer fra min svigermor men den her satte da lige tankerne lidt i gang efterfølgende, men nu er jeg meget mere rolig :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece var meget aktiv som baby, men er blevet roligere. Altsaa hende var der ikke noget pussenusseleg med, jo vildere jo bedre og hun har altid snakket og sunget dagen lang - uden at sove til middag.... Hun har en vildt god fantatsi og jeg ser det som et sundhedstegn. nogle babyer er jo abre dovne og det er din datter ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker nemlig også lige adhd når jeg hører det og det synes jeg virker helt vildt. Jeg tror ikke hun lige tænkte over det i situationen og mit svar var også bare at sådan var ronjas mor også som barn så jeg er ikke bekymret ;) men det satte da lige tænkerne i gang alligevel.

Hun er verdensmester i sådan nogen kommentarer og normalt er jeg ligeglad men den her ramte åbenbart et eller andet.

Typisk svigermødre.. Sad og kiggede lidt på ADHD info efter jeg havde skrevet til dig og der stod at det typisk er drenge der får det og at hvis der er tale om det blandt små børn så er det motorisk bagud og kan slet ikke følge med de andre. Så jeg ville slå koldt vand i blodet. Ellers så ring til SP det er det hun er der for

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Typisk svigermødre.. Sad og kiggede lidt på ADHD info efter jeg havde skrevet til dig og der stod at det typisk er drenge der får det og at hvis der er tale om det blandt små børn så er det motorisk bagud og kan slet ikke følge med de andre. Så jeg ville slå koldt vand i blodet. Ellers så ring til SP det er det hun er der for

:rolleyes

Og især typisk den her svigermor. men nu er jeg helt rolig :) ronja er bestemt ikke bagud og ikke en dreng ;)

Min SP kommer på fredag og laver boel så det kan være jeg lige nævnet det der nu hun alligevel kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk haft den samme tanke, da Leo er meget mere aktiv end de andre i vores mg. Er glad for, at du har startet denne tråd, så jeg ved det ikke er helt unormalt :whistling Er ekstra glad for babybabys svar om motorikken, Leo er bestemt foran motorisk, så nu kan jeg slappe helt af :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk haft den samme tanke, da Leo er meget mere aktiv end de andre i vores mg. Er glad for, at du har startet denne tråd, så jeg ved det ikke er helt unormalt :whistling Er ekstra glad for babybabys svar om motorikken, Leo er bestemt foran motorisk, så nu kan jeg slappe helt af :tak

Dejligt at andre også kan bruge tråden :) Jeg synes også det var rart lige at blive beroliget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har lige fået startet nogen tanker hos mig som jeg gerne lige vil have be- eller afkræftet af jer herinde, så det håber jeg I kan hjælpe med :)

Ronja er MEGET aktiv. Hun sidder ikke stille, ligger ikke stille og munden står ikke stille på hende. Det er på alle tider af dagen og også selvom hun er mega træt. Hun kører derudaf. Der er en grund til vores venner fandt på at kalde hende for duracel-babyen. Forleden da svigermor var forbi spurgte hun om vi har overvejet om Ronja er hyperaktiv og det har jeg egentlig ikke - før nu <_<

Umiddelbart er min holdning bare at Ronja er en pige der er nysgerrig og har krudt i røven, men nu er det jo første gang jeg er mor, så kan kun sammenligne med børn jeg ellers kender. Og ja der er ekstra gang i hende ifht dem jeg ellers kender. Men jeg ved ikke om der er unormalt gang i hende.

Hun er 8 måneder nu.

Hvordan er/var jeres baby i den alder? og lyder det unormalt?

:balloons

Det lyder helt ligesom Roald og også ganske normalt efter min mening. Nu hvor han er blevet over et år, er der stadig masser af gang i ham, men han har faktisk fundet ud af, at det kan være rart bare at sidde stille i 5 minutter engang imellem. Jeg tror, det i høj grad er kommet, fordi han for alvor er blevet interesseret i det med, hvad ting er, så nu er der pludselig mere underholdning for ham i at sidde stille og kigge på ting. Førhen syntes han bare, at det var kedeligt og skulle opleve noget mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke være bekymret - vi har en MEGET aktiv dreng. Det som virker hos er virkelig skarpe og faste rutiner, en sund kost uden sukker og uden for mange tilsætningstoffer (farvestoffer) . Det betyder at vi er meget skrappe med hans sengetider og hans rytme - det betyder han spuuuuurter derudaf men så tilgengæld også går kold når han kommer i seng. Men han er frisk indtil den sidste side i bogen, vi læser godnat af - men så ved han også det er sengetid. Så jeg tænker med al den fokus på ADHD at jeg tror vi selv kan indrette vores liv og livsstil efter et barn der er særligt aktiv - (ligesom man kan tilpasse sit liv efter andre behov). Jeg ville ikke begynde at give en så lille baby diagnose - for slet ikke at tale om medicin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER