Guest

Flash jeres indkøbsliste for uge 16

28 indlæg i dette emne

Som overskriften; Flash jeres indkøbsliste for uge 16.

Det kan være vi kan inspirere lidt og samtidig finde de gode tilbud :whistling ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Handler du i så mange butikker hver uge? Det har jeg ikke tid til med fuldtidsjob, fritidsinteresser og to børn.

Jeg handler hos slagteren og enten hos netto,Føtex eller Løvbjerg alt efter hvad jeg skal bruge.

Jeg laver ikke nogen decideret madplan som jeg gjorde på et tidspunkt for at spare tid (ikke penge) Jeg køber hvad jeg har lyst at vi skal have og laver kun indkøbsseddel hvis jeg skal have mange gæster og skal huske en hel masse.

Så min seddel er tom :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Handler du i så mange butikker hver uge? Det har jeg ikke tid til med fuldtidsjob, fritidsibyeresser og to børn.

Jeg handler hos slagteren og enten hos netto,Føtex eller Løvbjerg alt efter hvad jeg skal bruge.

Jeg laver ikke nogen decideret madplan som jeg fjorde på et tidspunkt for at spare tid (ikke penge) Jeg køber hvad jeg har lyst at vi skal have og laver kun indkøbsseddel hvis jeg skal have mange gæster og skal huske en hel masse.

Så min seddel er Tom :D

Det gør jeg. Kigger i tilbudsaviserne og finder det billigste. Men okay - mange af butikkerne ligger enten i nærheden af mit hjem, skole eller arbejde, så derfor tager det mig ikke særlig lang tid at gøre det. Netto, Fakta og Lidl ligger med ca. 100 meter mellem hver, jeg arbejder i føtex, Superbest ligger næsten ved siden af hvor jeg bor og Bilka skal jeg ud på en god lille cykeltur på for - men så er motion og indkøb da også klaret :P

Der var engang jeg ikke lavede indkøbslister, og havde et betydeligt større forbrug end idag. Der røg der alt for meget ned i kurven og jeg brugte alt for mange penge.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er meget pizza topping du skal ha' :P

Der var engang, hvor jeg kiggede tilbudsaviser og gjorde et stort stykke arbejde ud af at lave indkøbslister og madplan, men efter vi fik Maliva så røg listerne på hylden og jeg vil rigtigt gerne finde dem frem igen for man sparer en masse ved at lave listerne.

Penge vi godt kunne bruge for tiden :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er meget pizza topping du skal ha' :P

Der var engang, hvor jeg kiggede tilbudsaviser og gjorde et stort stykke arbejde ud af at lave indkøbslister og madplan, men efter vi fik Maliva så røg listerne på hylden og jeg vil rigtigt gerne finde dem frem igen for man sparer en masse ved at lave listerne.

Penge vi godt kunne bruge for tiden :whistling

Jeg har da ellers kun skrevet 3 pakker fra Steff Houlberg på? :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi laver ikke indkøbslister.. Men vi handler også kun max to steder; Det tager simpelthen for meget tid at skulle rundt.. Selvom butikkerne for os, også er ret tætte på hinanden, så tager det jo ekstra tid at gå igennem butikken og stå i kø.. Så kan vi spare 30 mins indkøb, så er det bestemt 25 kr mere om ugen værd :)

Men vi handler for under 400 kr om ugen nu.. Men vi er også kun to lige nu :)

Har ikke lige en madplan, med detaljer men i denne uge skal vi have:

Søndag:Pitabrød (med kalkun og bacon)

Mandag: Pasta med kødsovs

Tirsdag: Rester (Plus vi skal tidligt til hockey, så kæresten griber en fransk derinde;))

Onsdag:hjemmelavet Lasagne

Torsdag: Rester

Fredag: Indbagte pandekager

Lørdag: spiser ved mine forældre.

Vi spiser meget "de samme" ting, men får altid forskellige grøntsager til.. :) I dag, havde de dog bare næsten totalt udsolgt i grøntsager, så derfor får vi bare kedelig pita ;)

Vi har handlet ind til hele ugen, plus vi har købt toiletpapir og køkkenrulle til en måned i dag og vi kom af med 350 kr cirka. Det eneste vi så køber i løbet af ugen er mælk, grøntsager og brød :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har da ellers kun skrevet 3 pakker fra Steff Houlberg på? :P

Ja og pizza topping fra Svansø :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja og pizza topping fra Svansø :P

Det er tomatsaucen :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er tomatsaucen :P

Arrrrh :D Det gav mening!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Omg et system :D så planlagt er vores hverdag ikke :D jeg tager kød/pålæg/slagtervare med hjem fra arbejdet hverdag, som definere næste dags aftensmad, også handler jeg alt vi skal bruge i min frokostpause :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores står der kun mælk på pt, da vi handler ind 1 gang i måneden og så ellers har fryseren fuld af kød og frosne grøntsager, og skabet fuld af, hvad der ellers skal bruges :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg handler alt hvad vi skal bruge en gang om ugen, også mælk og brød i løbet af ugen.

jeg kigger ikke så meget på tilbud, men da vi handler mest i kvickly så tager jeg de varer der hedder xtra eller coop, for de er oftest billigere :)

Hvad bruger i andre på mad? jeg synes det er svært at budgettere med mad og sådan :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg handler alt hvad vi skal bruge en gang om ugen, også mælk og brød i løbet af ugen.

jeg kigger ikke så meget på tilbud, men da vi handler mest i kvickly så tager jeg de varer der hedder xtra eller coop, for de er oftest billigere :)

Hvad bruger i andre på mad? jeg synes det er svært at budgettere med mad og sådan :(

Vi bruger cirka 350 kr, en gang om ugen - også køber vi mælk, grøntsager og brød i løbet af ugen :)

Så cirka 400 kr om ugen på mad.. En gang om ugen, handler vi så stort ind - hvor vi bruger 300-400 kr ekstra (Toiletpapir, køkkenrulle, shampoo og kød)

Vi bruger cirka 2000 kr på "husholdning" (mad, rengøring, osv..)

Vi er så kun to personer :)

Ved os, har den største "besparelse" faktisk været at komme af med bilen; Fordi så tænker vi mere over at vi ikke skal købe andet end det nødvendige, fordi vi skal have det på cyklen :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi handler hver søndag i Fakta, og så ligger der en Spar overfor, som vi smutter i bagefter, hvis der er noget vi ikke kunne få i Fakta, eller hvis der er specielt gode tilbud :)

Og så dukker der somme tider en ting eller to op i løbet af ugen, som vi køber hos den lokale købmand.....

Ugens liste så således ud:

2+1 pk. Rugbrød

6 æg

Rejer

Torskerogn

Capri sonne

Forårsruller

Pizzakit

Skinkestrimler

Pepperoni

Rød peber

Revet ost

Frosne kanelsnegle

Medister

Karrysauce

2 kg. Hk. Okse

Lasagne

4+2 ltr. mælk

Havregryn

Bananer

Evt. Is (tilbud)

:balloons

Vi bruger ca 400 kr. om ugen, og det er mad og husholdning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger cirka 350 kr, en gang om ugen - også køber vi mælk, grøntsager og brød i løbet af ugen :)

Så cirka 400 kr om ugen på mad.. En gang om ugen, handler vi så stort ind - hvor vi bruger 300-400 kr ekstra (Toiletpapir, køkkenrulle, shampoo og kød)

Vi bruger cirka 2000 kr på "husholdning" (mad, rengøring, osv..)

Vi er så kun to personer :)

Ved os, har den største "besparelse" faktisk været at komme af med bilen; Fordi så tænker vi mere over at vi ikke skal købe andet end det nødvendige, fordi vi skal have det på cyklen :rolleyes

vi er også kun os to lige nu, og jeg er ikke helt sikker på hvor meget vi bruger for, men efter at have set luksusfælden en million gange :whistling så prøver vi at samle alle vores boner for april måned for lissom at få et overblik

men jeg tror (håber) vi ligger omkring de 2500 kr. vi handler stort ind omkring hver anden måned, her tænker jeg på køkkenrulle, shampoo, vaskepulver osv.

jeg ønsker mig en kummefryser når vi får en større lejlighed så vi har mulighed for at købe stort ind af flutes, kød og frostgrøntsager for tit har f.eks. bilka gode tilbud på f.eks. 10 ps. grøntsager men det er altså lige svært at få plads til i et fryse/køleskab :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi "gider" ikke holde styr på bonerne :)

Vi har et rimeligt overblik - min kæreste tager den altid på dankort.. :) Så det er jo nemt at se på netbank, hvor meget vi bruger på mad osv (husholdning).

Vi har også en lille fryser. Vi bruger den dog kun til kød.. Køber stort ind, og deler det ud i mindre poser (Så jeg har 30 små poser, med 300-500 gram kød i hver pose).

Brød, kan man sagtens købe billigt - fx har de brød/flutes(godt nok hvidt) i lidl, til 4 kr (Der er to store flutes), som ikke skal på frost - og de kan holde en måned!! Vi har altid en pakke liggende "just in case".

Grøntsager har vi kun som reserve på frost: Men hader også bare de der frostgrøntsager.. Mest wok-blandninger vi køber der...

Vores fryser er fyldt med kød kød kød, is og pålæg :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har et rimeligt overblik - min kæreste tager den altid på dankort.. :) Så det er jo nemt at se på netbank, hvor meget vi bruger på mad osv (husholdning).

Vi har også en lille fryser. Vi bruger den dog kun til kød.. Køber stort ind, og deler det ud i mindre poser (Så jeg har 30 små poser, med 300-500 gram kød i hver pose).

Brød, kan man sagtens købe billigt - fx har de brød/flutes(godt nok hvidt) i lidl, til 4 kr (Der er to store flutes), som ikke skal på frost - og de kan holde en måned!! Vi har altid en pakke liggende "just in case".

Grøntsager har vi kun som reserve på frost: Men hader også bare de der frostgrøntsager.. Mest wok-blandninger vi køber der...

Uh,hader også bare de der frost-grøntsager. Kan gå med til majs og ærter..... Men det andet smager bare underligt synes jeg...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh,hader også bare de der frost-grøntsager. Kan gå med til majs og ærter..... Men det andet smager bare underligt synes jeg...

Helt enig.. Synes det smager som om man har taget grøntsagerne, opløst dem i vand også frosset dem ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg kan godt li frostgrøntsager i wok f.eks. men det er altså ikk fordi vi kun spiser frosne grøntsager :)

jeg kan godt li at ha bonerne, for så kan man lissom se hvor meget man har brugt på andre ting end mad, så man ikke tror at man har brugt 500 kr. i fakta på mad hvis nu de 100 kr er på vaskepulver :) (er lidt kontrolfreak <_< )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke klare smagen af frostgrønsager - og det er ved ALT! Frossent frugt kan jeg liiiiige gå med til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg kan godt li frostgrøntsager i wok f.eks. men det er altså ikk fordi vi kun spiser frosne grøntsager :)

jeg kan godt li at ha bonerne, for så kan man lissom se hvor meget man har brugt på andre ting end mad, så man ikke tror at man har brugt 500 kr. i fakta på mad hvis nu de 100 kr er på vaskepulver :) (er lidt kontrolfreak <_< )

Okay, for os, har det så ikke stor betydning, da pengene jo går fra samme "budget".. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er helt enig angående bonerne. Jeg gemmer dem altid, for at have overblik over hvad jeg køber.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Omg et system :D så planlagt er vores hverdag ikke :D jeg tager kød/pålæg/slagtervare med hjem fra arbejdet hverdag, som definere næste dags aftensmad, også handler jeg alt vi skal bruge i min frokostpause :)

Haha.. Jeg er vist bare lidt kontrolfreak med det ;) (eller også har jeg bare for meget tid.. ;) )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt forstå man er nødt til at have overblik, hvis man handler flere steder :)

Men jeg behøver bare ikke vide at jeg har brugt 50 kr på vaskepulver - det kan jeg jo se står i mit skab ^^ Og det samme med maden, men nu bruger vi også kun penge på mad og husholdning når vi handler, og intet andet :) Og som sagt, hvis det går fra samme punkt, har jeg intet behov for at vide om mine 2000 kr om måneden er fordel på 1500 kr mad, 100 kr shampoo, 100 kr vaskepulver osv osv osv :)

Hvorfor vil I vide det? Hvis man kigger tilbudsaviser, får man jo alligevel det billigste.. Og altså.. Man kan vel ikke sådan, skære ned i hvor meget håndsæbe man bruger, eller vaskepulver?

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER