Tumlepigen

Lydbøger som ikke er krimier

18 indlæg i dette emne

Jeg er blevet lidt hooked på lydbøger :)

Jeg har i mange år været stor krimi-fan (også som almindelige bøger), men jeg er ved at køre lidt sur i dem. Jeg trænger til at høre noget andet.

Hvad hører/læser I, som ikke er krimier?

Del dette indlæg

Er lige nu i gang med "The Hunger Games". :yiepie Det er en serie på 3 bøger, så der er masser at tage af. Ellers har jeg "Hitchhikers Guide to the Galaxy" ventende.

Har før hørt nogle Dan Brown bøger og Milleniumtrillogien.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lige nu i gang med "The Hunger Games". :yiepie Det er en serie på 3 bøger, så der er masser at tage af. Ellers har jeg "Hitchhikers Guide to the Galaxy" ventende.

Har før hørt nogle Dan Brown bøger og Milleniumtrillogien.

Tak for tips!

Jeg er så heller ikke til sci-fi og den slags, som de to første du nævner...

Og Dan Brown og Millenium er krimier, synes jeg ;)

Nem er jeg ikke :rolleyes :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har gået og hørt nogen af de klassiske børnebøger, som Ronja Røverdatter, Mio min mio og Brødrene Løvehjerte. Det har egentlig været hyggeligt :)

Hvad med Jan Guillous "Templeridderen" og resten af den serie? Handler om templeridderen Arn.

Eller "3096 dage" det er den om og af Natascha Kampusch? Har ikke selv hørt den, men overvejer det meget fordi jeg nemlig også er ved at gå kold i krimierne

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er de på cd de lydbøger?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg nyder at høre/læse Stephen King (særligt Duma Key, Misery og Søvnløs er favoritter.... Men han har lavet så mange skønne bøger! )

Og så overvejer jeg at gå i gang med Jordens Børn serien..... har tøvet længe fordi jeg synes de lyder liiiiidt tunge, men alle er bare så vilde med dem, så måske de får en chance....

Er nemlig ikke vild med krimier og sci-fi :P

Hvis du kan lide lidt "lettere" genrer, så er chick-lit rigtig godt..... Evt. bare som afveksling mellem tungere værker ;) Elsker selv Shopaholic serien (af Sophie Kinsella) :loveshower Det er simpelthen sjove bøger!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg nyder at høre/læse Stephen King (særligt Duma Key, Misery og Søvnløs er favoritter.... Men han har lavet så mange skønne bøger! )

Og så overvejer jeg at gå i gang med Jordens Børn serien..... har tøvet længe fordi jeg synes de lyder liiiiidt tunge, men alle er bare så vilde med dem, så måske de får en chance....

Hvis du kan lide lidt "lettere" genrer, så er chick-lit rigtig godt..... Evt. bare som afveksling mellem tungere værker ;) Elsker selv Shopaholic serien (af Sophie Kinsella) :loveshower Det er simpelthen sjove bøger!

En god ide med Stephen King :)

Jordens børn kan helt klart anbefales selvom de kan være lidt tunge engang imellem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har gået og hørt nogen af de klassiske børnebøger, som Ronja Røverdatter, Mio min mio og Brødrene Løvehjerte. Det har egentlig været hyggeligt :)

Hvad med Jan Guillous "Templeridderen" og resten af den serie? Handler om templeridderen Arn.

Eller "3096 dage" det er den om og af Natascha Kampusch? Har ikke selv hørt den, men overvejer det meget fordi jeg nemlig også er ved at gå kold i krimierne

Ja, man skal jo nok til at vende tilbage til barndommen på det punkt også ;)

Hmm, ved ikke helt, om jeg er til sådan nogle historiske romaner heller... :rolleyes

Den om Natascha Kampusch kunne bestemt være et bud.

Låner du lydbøgerne på biblioteket eller køber dem?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er de på cd de lydbøger?

Ja, det er de - ind i computeren og over på iPod/mp3 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh, kan slet ikke lide Stephen King - så kan jeg jo ikke sove om natten :D

Jeg er bestemt til den lettere genre - elsker chick-lit :yay

Jeg har prøvet at læse Shopaholic-serien på bog, og der fangede de mig ikke - men det er nogle år siden, så det kunne da være, at det er værd at prøve igen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du læst "Michael Laudrups tænder"? Og efterfølgeren "Charlie, hotel,Oscar, kilo".... De er også ret sjove :)

Og så har Marian Keyes skrevet en hel bunke dejlige chick-lit bøger :)

Edit: måske du kunne anbefale noget godt chick-lit? Er nemlig løbet lidt tør :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du læst "Michael Laudrups tænder"? Og efterfølgeren "Charlie, hotel,Oscar, kilo".... De er også ret sjove :)

Og så har Marian Keyes skrevet en hel bunke dejlige chick-lit bøger :)

Edit: måske du kunne anbefale noget godt chick-lit? Er nemlig løbet lidt tør :rolleyes

Har læst "Michael Laudrups tænder" og har lige hørt "C.H.O.K." før påske - de er super :)

Jeg kender godt Marian Keyes - har flere af hendes bøger. Den sidste jeg forsøgte mig med, fangede dog aldrig, men igen - måske skal man prøve en gang mere :)

Min udfordring har hidtil været, at jeg synes, at udvalget af lydbøger er ret begrænset. Men sådan er det måske ikke mere :unsure Køber du lydbøgerne eller låner dem på biblioteket?

Jeg har lige kigget på mini-boghylden og der står (det er så alle fysiske bøger, så ved ikke om de fås som lydbøger):

"Små jordskælv" af Jennifer Weiner (meget aktuel for gravide/nybagte mødre ;))

"Alle var der" af Lauren Weisberger

"Den rette beslutning" af Jill Mansell

"Projekt baby" af Sinead Moriarty (om tiden med at blive gravid, når det ikke bare lige lykkes)

"For evigt og altid" af Dorothy Koomson

Jeg kan også anbefale "Send mere sex" og "Send flere børn" af henholdsvis Anne-Grete Bjarup Riis/Trine Appel og Anne-Grete Bjarup Riis - om de er egentlig chick-lit ved jeg ikke, men de er gode :)

Og "Drageløberen" og "Under en strålende sol" hvis du ikke kender dem - de er virkelig gode!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, man skal jo nok til at vende tilbage til barndommen på det punkt også ;)

Hmm, ved ikke helt, om jeg er til sådan nogle historiske romaner heller... :rolleyes

Den om Natascha Kampusch kunne bestemt være et bud.

Låner du lydbøgerne på biblioteket eller køber dem?

Hehe ja så har jeg ikke lige nogen foreslag men kan se dig og troldemor har fundet en del :D

Jeg låner på netlydbog.dk Det er ikke altid det fungerer så godt. Jeg kan f.eks. ikke have to lydbøger på min telefon samtidig for det kan den ikke finde ud af med certifikatet <_< men det lykkes for det meste alligevel at få det til at virke ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige Pt hører jeg Hulernes sang, af Jean M Auel. Sidste nye bind af Jordens børn, hvor Ayla er blevet Akulut.. SUPER spændende når man har læst alle de andre bøger i serien en 3-4 gange hver :loveshower

Jeg skriver selv, er dog stadig i stadiet "amatørforfatter", men er i fuld sving, med at jagte drømmen om at kunne kalde mig for en RIGTIG forfatter :glad

Det er ikke meget lyst man har til at sidde at glo på flere bogstaver, efter en HEL dag ved tasterne. Og når man nu ikke kan undvære historier i sit liv, ja så er lydbøger en SÆRDELES behagelig, og for mig uundværlig afslapning!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh jeg er selv stor stor lydbogsfan (fra jeg var barn - Silas-serien startede det hele for mig) og er gået efter alt der ikke var krimier før nu - jeg er simpelthen blevet hooked efter at have hørt Jussi Alder Olsen, Camilla Läckberg og Jo Nesbø... Eller egentlig startede det med Stieg Larsson og så rullede det ellers derfra...

Dog vil jeg foreslå dig Harry Potter eller Ringenes Herre? Det skal nok holde dig beskæftiget et stykke tid i hvert fald :biglove Hvad med bøger af Julia Lahme? De må da også være kommet på lydbog... De er ganske underholdende og det er sådan jeg tager dem!

Jeg har også lyttet mig igennem Twillight-serien, dog ikke den sidste bog, da jeg ville vente til jeg havde set filmen i biffen :P Er lige blevet færdig med Journal 64 og overvejer om jeg skal hoppe videre på Jo Nesbø, Camilla Läckberg eller noget helt tredje, så jeg kigger lige med her efter lækker inspiration.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh jeg er selv stor stor lydbogsfan (fra jeg var barn - Silas-serien startede det hele for mig) og er gået efter alt der ikke var krimier før nu - jeg er simpelthen blevet hooked efter at have hørt Jussi Alder Olsen, Camilla Läckberg og Jo Nesbø... Eller egentlig startede det med Stieg Larsson og så rullede det ellers derfra...

Dog vil jeg foreslå dig Harry Potter eller Ringenes Herre? Det skal nok holde dig beskæftiget et stykke tid i hvert fald :biglove Hvad med bøger af Julia Lahme? De må da også være kommet på lydbog... De er ganske underholdende og det er sådan jeg tager dem!

Jeg har også lyttet mig igennem Twillight-serien, dog ikke den sidste bog, da jeg ville vente til jeg havde set filmen i biffen :P Er lige blevet færdig med Journal 64 og overvejer om jeg skal hoppe videre på Jo Nesbø, Camilla Läckberg eller noget helt tredje, så jeg kigger lige med her efter lækker inspiration.

Ihh, jeg hørte da også lydbøger som barn - de der store blå mapper, hvor kassettebåndene sad fast i :D Bliver helt nostalgisk...

Stieg Larsson-trilogien er fænomenal! Har læst dem 1 gang og set filmene utallige. Desværre er to af vores bøger omkommet i en vandskade, men det kunne være, at jeg skulle lure efter dem på lydbog, for der er meget mere med i bøgerne, som jeg kan huske at jeg slugte :) - det er jo ikke fordi krimier er totalt bandlyst, jeg vil bare have andet at vælge mellem også :)

Jeg er slet ikke til hverken Harry Potter eller Ringenes Herre. Manden min har hele Harry Potter på bog og netop fået DVD-boksen, og jeg gider dem ikke :zzz Jeg har aldrig set Ringenes Herre, selv om vi også har dem på DVD... :whistling

Twilight siger mig heller ikke noget (ej, hvor virker jeg altså besværlig :rolleyes).

Julia Lahme er god underholdning! Jeg er nemlig ikke sådan som en kollega, jeg har, som ikke synes, at den slags og krimier er "rigtige bøger" :prik Hun har skrevet flere end "Hvor lagde jeg babyen", har hun ikke? Jeg må lige søge...

Tak for forslagene, Agnethe! Jeg håber, at vi kan inspirere hinanden her i tråden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh, jeg hørte da også lydbøger som barn - de der store blå mapper, hvor kassettebåndene sad fast i :D Bliver helt nostalgisk...

Stieg Larsson-trilogien er fænomenal! Har læst dem 1 gang og set filmene utallige. Desværre er to af vores bøger omkommet i en vandskade, men det kunne være, at jeg skulle lure efter dem på lydbog, for der er meget mere med i bøgerne, som jeg kan huske at jeg slugte :) - det er jo ikke fordi krimier er totalt bandlyst, jeg vil bare have andet at vælge mellem også :)

Jeg er slet ikke til hverken Harry Potter eller Ringenes Herre. Manden min har hele Harry Potter på bog og netop fået DVD-boksen, og jeg gider dem ikke :zzz Jeg har aldrig set Ringenes Herre, selv om vi også har dem på DVD... :whistling

Twilight siger mig heller ikke noget (ej, hvor virker jeg altså besværlig :rolleyes).

Julia Lahme er god underholdning! Jeg er nemlig ikke sådan som en kollega, jeg har, som ikke synes, at den slags og krimier er "rigtige bøger" :prik Hun har skrevet flere end "Hvor lagde jeg babyen", har hun ikke? Jeg må lige søge...

Tak for forslagene, Agnethe! Jeg håber, at vi kan inspirere hinanden her i tråden :)

Hehe lidt besværlig har man da også lov til at være indimellem! :P

Jah de der store blå og røde kassettemapper har bare været en stor del af min opvækst - havde altid tonsvis af lydbøger med hjem fra biblioteket og kan forresten varmt anbefale De tre Musketerer - en af mine ynglingsbøger!

Jo, Julia har skam skrevet 2 bøger mere, som jeg også har på hylden, Sandheden fra en Løgner og Holder du lige mit diadem? Så passer jeg hverdagen imens - den sidste er jeg lige gået i gang med at læse og den er mindst lige så god som de to forrige... ELSKER hendes humor! :loveshower

Hvad med P.S I love you eller Confessions of a shopaholic? Det er sådan nogle rigtig tøseklassikere...Mit liv som Geisha skulle også være fabelagtig, men der er jeg ikke rigtig kommet til endnu. Holder mig lige i krimi genren indtil den begynder at gå mig på, hvilket nok ikke er foreløbigt for jeg glæder mig sindssygt til at den nye af Jussi Adler Olsen kommer, så han må godt få fingeren ud og få den skrevet færdig HURTIGT! :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe lidt besværlig har man da også lov til at være indimellem! :P

Jah de der store blå og røde kassettemapper har bare været en stor del af min opvækst - havde altid tonsvis af lydbøger med hjem fra biblioteket og kan forresten varmt anbefale De tre Musketerer - en af mine ynglingsbøger!

Jo, Julia har skam skrevet 2 bøger mere, som jeg også har på hylden, Sandheden fra en Løgner og Holder du lige mit diadem? Så passer jeg hverdagen imens - den sidste er jeg lige gået i gang med at læse og den er mindst lige så god som de to forrige... ELSKER hendes humor! :loveshower

Hvad med P.S I love you eller Confessions of a shopaholic? Det er sådan nogle rigtig tøseklassikere...Mit liv som Geisha skulle også være fabelagtig, men der er jeg ikke rigtig kommet til endnu. Holder mig lige i krimi genren indtil den begynder at gå mig på, hvilket nok ikke er foreløbigt for jeg glæder mig sindssygt til at den nye af Jussi Adler Olsen kommer, så han må godt få fingeren ud og få den skrevet færdig HURTIGT! :prik

Tak! ;)

Jeg skal søge efter de to Julia-bøger. Det er rart med sådan easy-listening, og hvor man kan sidde og grine for sig selv i toget til de øvrige passagerers undren :D

Ihh, P.S. I love you har jeg set på film - sååå sød. Shopaholic-serien har jeg før forsøgt mig med på læse-bog uden held, de fangede mig ikke, men det er nogle år siden, så det skal måske have en chance igen.

Hvis du kan lide Camilla Läckberg, kan jeg også anbefale Liza Marklund, en anden svensk krimiforfatter. Hun har skrevet en hel serie på hvad 9-10 bøger om journalisten Annika Bengtzon. Jeg er lige igang med den seneste på lydbog, og de er gode!

Faktisk har hun også skrevet en 3-bog-serie om en kvinde, der flygter fra en voldelig mand, som er autentisk - supergod (som jeg husker den - det er nogle år siden, at de har været fremme ;)) Den første hedder "Asyl".

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER