Myliona

Vandrejournal

18 indlæg i dette emne

Da jeg var ved jordemoder første gang, sagde hun at jeg skulle have min vandrejournal på mig "altid"..

Det har jeg så ikke rigtig overholdt... Faktisk har jeg kun min vandrejournal på mig, når jeg skal "Bruge den" - læge, jordemoder osv... :rolleyes

Men nu er jeg jo "kun" 11 uger fra termin, og tanker om at jeg måske kan føde før tid, kommer snigende.. Så overvejer faktisk om det er smart at have den med sig?

Hvordan har I det med vandrejournalen? Har I den altid med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var omkring fødegangen i sidste uge, sagde jeg allerede til jordemoderen i telefonen, at jeg ikke havde vandrejournalen på mig- det var ikke noget problem. Jeg render ikke rundt med den i tasken, og har den kun med til undersøgelser osv. Tror dog at jeg vil forsøge at tage den med fremover, hvis der er "noget i luften", bare for en sikkerheds skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke min vandrejournal med mig overalt, det er kun til scanninger, jordemoder og læge at jeg har min med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også kun min vandrerjournal med, når jeg skulle noget.

De sidste uger tog jeg den dog med, hvis jeg skulle væk hjemmefra i længere tid, eller hvis jeg kørte langt væk hjemmefra = ikke var i nærheden af det hospital, jeg "skulle" føde på (sidstnævnte var ikke meget, da jeg ikke havde lyst til at tage så langt væk).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også kun min vandrerjournal med, når jeg skulle noget.

De sidste uger tog jeg den dog med, hvis jeg skulle væk hjemmefra i længere tid, eller hvis jeg kørte langt væk hjemmefra = ikke var i nærheden af det hospital, jeg "skulle" føde på (sidstnævnte var ikke meget, da jeg ikke havde lyst til at tage så langt væk).

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en tilklippet plastik lomme som passer i størrelsen, og så ligger min Vandrejournal beskyttet i den, nede i min håndtaske - så jeg har den faktisk altid med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ligger altid i bilen, så jeg har den med alle steder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden sidste jm-besøg (28+3) har min ligget i min taske, som jeg bruger dagligt.

Den ligger der for en sikkerheds skyld og så har jeg den jo på mig, hvis jeg nu lige ska bruge den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også kun min vandrerjournal med, når jeg skulle noget.

De sidste uger tog jeg den dog med, hvis jeg skulle væk hjemmefra i længere tid, eller hvis jeg kørte langt væk hjemmefra = ikke var i nærheden af det hospital, jeg "skulle" føde på (sidstnævnte var ikke meget, da jeg ikke havde lyst til at tage så langt væk).

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde min i den taske jeg havde pakket til at tage med når jeg skulle føde... men den kom aldrig op af tasken, da jeg ankom til fødemodtagelsen havde de alle mine oplysninger fundet frem da jeg jo skulle ringe før ankomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det har keg ikke, men er også kun halvvejs - hvad jeg gjorde de andre gange kan jeg ikke huske :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil nu har jeg kun haft den med til undersøgelser osv. Når jeg nærmer mig termin kan jeg godt se fornuften i at have den med, hvis jeg er hjemmefra, men ikke endnu.. Hos mig ville den bare ende med at være krøllet osv ;)

Men du har da sat nogle tanker i gang... Skal på en del kurser i bl.a. KBH det næste stykke tid, kunne da godt være man lige skulle tage den med for en sikkerheds skyld...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg faktisk slet ikke overvejet :huh

Indtil videre har jeg den kun med til undersøgelser, men når jeg er færdig i praktik (= færdig med at have en konstant overproppet taske) kan det da være at jeg skulle til at have vandrejournalen i tasken hele tiden. :)

Godt med sådan en tråd, der lige kan minde en om sådan nogle ting :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blive krøllet.. Min er tyndslidt, krøllet og kuverten er i stykker :rolleyes Men nu går jeg også til kontroller hele tiden, så den bliver jo luftet tit, allerede :rolleyes (God undskyldning)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min ligger altid i min taske, og min taske har jeg næsten altid med mig, så er jeg også sikker på ikke at glemme den, når jeg skal til læge og jordmoder. det kunne jeg nemlig godt glemme i farten, hvis den ikke lå permanent i taskenwhistling.gif

Jeg havde den også med på ferie i påsken, da vi var i Isreal, hvis noget skulle ske, så de kunne se jeg var gravid og hvor langt jeg varrolleyes.gif men fik slet ikke brug for den, det gik bare helt som det skulle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun min med når jeg skal til undersøgelser. Ellers ligger den der hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde den også med på ferie i påsken, da vi var i Isreal, hvis noget skulle ske, så de kunne se jeg var gravid og hvor langt jeg varrolleyes.gif men fik slet ikke brug for den, det gik bare helt som det skulle.

Vi skal flyve til Italien til sommer hvor jeg er i uge 26-27, og jeg har også fået det råd at tage den med, så jeg kan bevise overfor flypersonalet, hvor langt jeg (ikke) er henne :) De skulle jo nødig nægte at tage mig med hjem til Danmark igen ;)

Lige nu har jeg ikke vandrejournalen med overalt - og har også den tanke, at hvad nu hvis tasken bliver stjålet! Da vi lige var inde og spise frokost efter NF-scanningen klamrede jeg mig nærmest til min taske hvor de nye fine scanningsbilleder lå :blush

Jeg ved ikke, om jeg får den med det sidste stykke tid op til fødslen - nok kun hvis jeg er langt væk, som i over 20 min. kørsel hjemmefra eller lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Typisk mig! Nu har vi lige "talt" om vandrejournalen herinde, og hvad gør jeg så?? Kører afsted til 2. lægeundersøgelse uden at få den med...Flot!!

Min læge tog det nu meget roligt, så måtte vi jo bare skrive det i næste gang... Og når nu alt var normalt og havde været dethidtil, så gik det jo nok...

Men hold op, hvor er det bare typisk, at jeg siden i går har sagt til mig sselv, at nu skulle jeg huske den og så alligevel glemmer den <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER