Barbamama

Sko til nyfødt???

16 indlæg i dette emne

Hejsa. :)

Øh, jeg blev lige i tvivl... Nyfødte behøver da ikke sko, vel? Det ser meget sødt ud, men de kan jo ikke gå rundt på dem... De skal vel bare have strømper og futter på de første måneder, ikke? Eller er der en pointe i sko, som jeg ikke har fattet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke nogle sko - de skal bare have stroemper paa(maaske 2 par i DK, hvis det er koldt?) i sommerperioden - det sagde de damer inde i boernetoejsbutikken, som mands kammis mor har. Vi har til gengaeld 10 par stoemper eller lignende laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogle sko - de skal bare have stroemper paa(maaske 2 par i DK, hvis det er koldt?) i sommerperioden - det sagde de damer inde i boernetoejsbutikken, som mands kammis mor har. Vi har til gengaeld 10 par stoemper eller lignende laugh.gif

Jeg tror ikke, at jeg gider røbe hvor mange vi har :blush :rolleyes :badgirl :lolhit

Men det var også min tanke med skoene. Dejligt at få det bekræftet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal ikke have rigtige sko med hård sål før de kan gå :) indtil da strømper eller nogen futter. Ronja har først fået futter da flyverdragten blev for varm i barnevogn og bil. Så er de gode de dage det er lidt koldt udenfor eller man skal køre bil.

Når de f.eks skal i vs eller dp og være udenfor og stadig ikke kan gå så kan man købe nogen prewalkers med blød sål som ligner alm sko og beregnet til udendørs brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan forresten anbefale strømpebukser rigtig meget - især når de bliver lidt større. Strømper har en tendens til at ryge af og når den lille opdager sine fødder så er der ikke strømper på mere ;)

Hvis i bruger voksi eller lign så ved jeg dem fra min mg tit ligger dem ud kun i body og strømpebukser fordi bukser bliver for varme. Så får den lille også hue og vanter på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, at jeg gider røbe hvor mange vi har :blush :rolleyes :badgirl :lolhit

Men det var også min tanke med skoene. Dejligt at få det bekræftet :)

Hi hilol_hitting.gif

Jeg havde kun hvide og nogle VIRKELIG smaa i beige, saa jeg koebte flere hos Benetton med loever og striber 7himmel.gif

Da jeg var ovre hos min soester i marts, havde min 5 mdr gamle niece stroempebukser og et par stroemper paa - og deres hus er koldt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje er 10mdr og har stadig ikke sko på.. Hun har hjemmesko på, men det er med blød sål og ikke beregnet til udendørs brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min prinsesse har allerede 4 par sko :badgirl

Men hendes mor har også langt over 50 par

Men det er sådan nogle ja, "pyntesko".. :) Helt bløde, og egentlig bare ja.. :) Pyntesko :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte faktisk min sp sidst, da min søn er kommet i den alder, hvor han rejser sig op af alt. Hun sagde, at man anbefaler at vente så længe som muligt med rigtige sko. Altså først, når de skal til at gå udenfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bestemt ikke have sko, synes faktisk det er synd for de babyer der har sko på, tænk at skulle ligge med sådan nogle klumper på fødderne , når de nu slet ikke har nogen funktion :)

Vi skal bare bruge strømper, og evt nogle sokker eller bløde futter til vinter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bestemt ikke have sko, synes faktisk det er synd for de babyer der har sko på, tænk at skulle ligge med sådan nogle klumper på fødderne , når de nu slet ikke har nogen funktion :)

Vi skal bare bruge strømper, og evt nogle sokker eller bløde futter til vinter..

De fleste sko man køber til babyer, er jo ligeså bløde som strømper er :) Dem jeg har købt, er i hvert fald svarende til strømper, eller "futter"..

Men ja, hvis man tænker almindelige sko, så må det da være max trælst for babyen.

De andre sko, genere jo nok ikke baby mere end pandebånd, sløjfer eller hagesmækker gør.. :) Så synes det er meget sødt til specielle begivenheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste sko man køber til babyer, er jo ligeså bløde som strømper er :) Dem jeg har købt, er i hvert fald svarende til strømper, eller "futter"..

Men ja, hvis man tænker almindelige sko, så må det da være max trælst for babyen.

De andre sko, genere jo nok ikke baby mere end pandebånd, sløjfer eller hagesmækker gør.. :) Så synes det er meget sødt til specielle begivenheder :)

Det er også alm. sko jeg tænker på, altså sko med hård sål :)

De bløde er vel på linje med futter, tænker jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sko er unødvendige, men futter er gode.. Jeg har nogle uld nogle fra joha med bindebånd... og de er sq smarte for når man strammer dem ryger sokkerne ikke så let af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde fået en masse bløde pyntesko, men kom aldrig til at bruge dem. Det passede ligesom bare ikke synes jeg :) Når de er så små skal de jo sove hele tiden og så er det altså nemmere ikke at skulle tage sko af og på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har også haft lidt "pyntesko" da han var helt lille, men han havde dem aldrig på.... Det virkede dumt når det kom til stykket :P

Men han har bare haft strømper på, og futter udendørs mens han var bittelille...... Nu har han stadig bare strømper på indendørs, og sådan nogle "udedørs futter" til DP, når de er ude og lege. Til "finere" brug udendørs, har han et par sorte Bundgaard prewalkers, men han bruger dem ikke såååå meget..... Måske det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI brugte bare sokker og senere nogle helt helt bløde små futter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER