Oprettet April 11, 2012 ifl min far så er der noget mere sikkert for et barn end en storchenmuhle (umlaut over U) Så han snakkede om at sådan en skal vi da have når vi skal have en baby, men jeg synes ikke jeg kan finde andet end at det er tysk og godt Lige pt har vi fået tilbudt en rømer babysafe, men jeg er ikke sikker på hvad der er bedst. kan se at S bærer man på en anden måde end R. er der nogle af jer eksperter som kan hjælpe? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Jeg følger lige med for jeg er også stødt på det mærke en del gange og den virker billigere end Römer. Den er ikke med i Tænks test, så der kan man ikke hente hjælp som jeg ellers plejer <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Jeg fandt på nettet at S har været bedst i test i tyskland. Kan finde en del på tyske sider om den. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Storchenmuhle er et datterselskab af recaro - stolen og sikkerheden er det samme som recaro, men farverne er anderledes. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Storchenmuhle er et datterselskab af recaro - stolen og sikkerheden er det samme som recaro, men farverne er anderledes. Så det er en god nok stol? Vi kan nemlig få en gratis af mine forældres nabo, som jeg ved passer virkelig godt på deres ting. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Så det er en god nok stol? Vi kan nemlig få en gratis af mine forældres nabo, som jeg ved passer virkelig godt på deres ting. Det tror jeg. Recaro har flere gange været bedst i test, men ved ikke lige med babyautostole. Ville nok høre om den er med isofix, hvis jeres bil har det for så er den i hvert fald mere sikker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Det tror jeg. Recaro har flere gange været bedst i test, men ved ikke lige med babyautostole. Ville nok høre om den er med isofix, hvis jeres bil har det for så er den i hvert fald mere sikker. hehe nu er vores bil fra 89, så der er vist ikke isofix i den :P Kan se at det år den er fra, lå lige den model bedst i test i Tyskland. Det må da også tælle for noget? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 hehe nu er vores bil fra 89, så der er vist ikke isofix i den :P Kan se at det år den er fra, lå lige den model bedst i test i Tyskland. Det må da også tælle for noget? Kan godt se det er en ældre dame i har i garagen :fnis: Måske hun skal skiftes ud med en nyere model også? :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Kan godt se det er en ældre dame i har i garagen :fnis: Måske hun skal skiftes ud med en nyere model også? :D nyere? :P vi har da lige skiftet til hende fra en som var 3 år yngre :P Som det ser ud pt, så ligger pengene ikke til en nyere bil, men hende her kører også super godt samt er blevet puslet, passet og plejet godt :) Og det er yderst sjældent at man får en så fin og velholdt bil til 6500 :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 nyere? :P vi har da lige skiftet til hende fra en som var 3 år yngre :P Som det ser ud pt, så ligger pengene ikke til en nyere bil, men hende her kører også super godt samt er blevet puslet, passet og plejet godt :) Og det er yderst sjældent at man får en så fin og velholdt bil til 6500 :D Hehe, ja bare man passer og pusler, smører og undervognsbehandler så klarer bilen sig fint - det gælder vel også for os mennesker :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Hehe, ja bare man passer og pusler, smører og undervognsbehandler så klarer bilen sig fint - det gælder vel også for os mennesker :P det er jo lige det :P Hun kører ihvert fald godt, og så er hun vildt moderne ift den gamle, for den her har servo styring, elruder og central lås :P Yes yes vi er blevet fint kørende :P :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 12, 2012 Storchenmuhle er et datterselskab af recaro - stolen og sikkerheden er det samme som recaro, men farverne er anderledes. Recaro stolene har ikke fået så gode point i tænks test. De ligger alle sammen kun på gul og ikke engang på en enkelt grøn. Det er stort set på det hele de har fået lave point. Men jeg kender ikke stolene men skriver bare lige hvad jeg kan se i testen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 13, 2012 Recaro stolene har ikke fået så gode point i tænks test. De ligger alle sammen kun på gul og ikke engang på en enkelt grøn. Det er stort set på det hele de har fået lave point. Men jeg kender ikke stolene men skriver bare lige hvad jeg kan se i testen :) Nå, det er da ikke for godt... Vi har en recaro i mellemstørrelse og den skulle være god nok. Har lige købt en rømer til isofix da vi har fået isofix nu, så har en uden isofix jeg skal have solgt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2012 hehe nu er vores bil fra 89, så der er vist ikke isofix i den :P Kan se at det år den er fra, lå lige den model bedst i test i Tyskland. Det må da også tælle for noget? Hej, Du kan desværre ikke rigtig bruge det til noget, at den har været bedst i test i et bestemt år. De tester nemlig ikke alle autostole hvert år og så vil "bedst i test 200x" kun være bedst mellem de testet stole. Dvs har de kun testet dårlige stole, vil en af de dårlige stole, stadig blive "test vinder". Derfor bør man se på en samlet oversigt, så man kan se, hvordan de enkelte stole har klaret sig i forhold til de andre. Når det så er sagt, så har den stol du har set på eller Recaro udgaven klaret sig okay i test også når man sammenligner med alle de andre autostole. Dog skal i forvente, at den hurtig bliver alt for lille. Rigtig mange forældre oplever, at den i 5-6 mdr's alderen begynder, at blive for lille og de må ud og låne/leje en anden autostol. Nogle vælger godt nok, at sætte barnet over i en 9-18 kg stol - men på det tidspunkt er barnet SLET ikke klar til at sidde i næste størrelse stol. Men kan i få den gratis, er det jo fint nok. Bare husk at undersøg om den har været med i et uheld. Alt over 10km/t er for meget for autostolen og den bør ikke bruges. Men brug ikke penge på Recaro's 0-13 kg stol, da den simpelthen bliver for lille. Mvh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2012 Jeg lånte den lige sidste weekend for at sammenligne med min venindes rømer og umiddelbart virker de lige store, sådan på længden. R er en smule bredere men ikke det vilde. R er en del tungere end S, og der bæres på en anden måde. Jeg ved dem som har haft den er uber forsigtige og ville aldrig selv bruge en stol som havde været med i et uheld. Så lige der føler jeg mig sikker :) Men tusind tak for svar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2012 Hej Vinnus, Ja i længden plejer der ikke at være problemer. Hoved kan være der og benene kommer op af sædet - men sådan er det jo altid. Det er nemlig lige netop i bredten, at problemet opstår. Barnet bliver hurtig for bred til at sidde i Recaro autostolen og de få cm, som Römer er større, gør altså en hel masse. Men når i nu kan få/låne den gratis, så brug den og så har i jo pengene til senere, hvis den viser sig, at blive for lille. God weekend. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2012 Hej Vinnus, Ja i længden plejer der ikke at være problemer. Hoved kan være der og benene kommer op af sædet - men sådan er det jo altid. Det er nemlig lige netop i bredten, at problemet opstår. Barnet bliver hurtig for bred til at sidde i Recaro autostolen og de få cm, som Römer er større, gør altså en hel masse. Men når i nu kan få/låne den gratis, så brug den og så har i jo pengene til senere, hvis den viser sig, at blive for lille. God weekend. Nu har mine piger også først været for stor til baby stolen, da de var godt over et år (de voksede ikke så hurtigt) så tror jeg tager chancen. Netop også fordi stolen ikke vejer så meget, hvilket er en fordel for min dårlige ryg :) God weekend til dig også :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites