Kamillawn

Hvad ville I gøre???

15 indlæg i dette emne

Hår brug for jeres meninger og eventuelt idéer.

Har jo termin 27. juli, og vi glæder os fuldstændig ubeskriveligt meget til at møde vores lille prinsesse :7himmel

Min lillesøster på 20 er nu blevet udtaget til landsholdet i TeamGym, og skal derfor til EM ultimo oktober 2012. Min søster har gået til gymnastik i 15 år efterhånden, og er en af Danmarks bedste kvindelige TeamGym gymnaster - jeg er meget stolt af hende, og følger hende i tykt og tyndt.

Et europamesterskab kunne blive afholdt i Helsinki, London, Madrid eller alle mulige andre steder, men i år bliver det altså afholdt i Århus (vi bor i Vallensbæk lidt syd for København).

Jeg vil helt vildt gerne se hende give den gas og fyre den af. Det kan ikke blive større for hende, EM er det største indenfor TeamGym, fordi den gymnastikform ikke er udbredt i hele verdenen.

Det afholdes i NRGi arena i Århus med ca. 5000 tilskuere, meget høj musik og en masse hujen, klap og larm - rigtig hal stemning! Det vil tage ca. 3 timer at køre derover og 3 timer at køre hjem igen, selve konkurrencen varer vel 6 timer i det hele. Så jeg ville være væk fra min lille pige i 12 timer, hvis jeg skulle tage derover. Min mand synes det er for tidligt, at han vil skulle passe hende alene i så mange timer. Jeg ved ikke hvad jeg skal synes. Vi aner ikke hvor nemt/svært et barn vi får.

Hvad skal jeg gøre?

Del dette indlæg

uh jeg ville nok vente og se, hvordan det hele spænder af. Hvordan hun er som baby, hvordan I er som forældre (forstå mig ret, er sikre på, I bliver fabelagtige, men mere mht. hvor meget overskud I har i perioden etc). Jeg synes ikke, at hun nødvendigvis er for lille til at blive passet af sin far en hel dag som 3-måneders-tut. Ikke principielt i hvert fald og det er jo ikke med overnatning eller noget. Men; det kan jo være, at hun i den periode har ekstra brug for sin mor og derfor er det svært at sige noget endegyldigt nu, synes jeg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne måske overveje, at leje jer ind i et sommerhus, bed & breakfast mv. i nærheden for en enkelt nat? så kan din kæreste og baby komme med og du kan måske undlade at være med i alle 6 timer :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke noget pjat. ville din mand ikke FORVENTE at du kunne "passe" jeres barn i 12 timer? ;)

Nå.. men jeg ville helt sikkert "tro på", at jeg ville kunne tage afsted hvis jeg var dig :) Er baby så krop umulig, eller man ikke kan få en 12 timers pasning til at fungere, så må man jo tage den når det kommer :)

Men umiddelbart, så ville jeg satse på at kunne tage afsted (Ellers ville jeg tage babyen med!) :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne måske overveje, at leje jer ind i et sommerhus, bed & breakfast mv. i nærheden for en enkelt nat?

Rigtig god ide!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke noget pjat. ville din mand ikke FORVENTE at du kunne "passe" jeres barn i 12 timer? ;)

Nå.. men jeg ville helt sikkert "tro på", at jeg ville kunne tage afsted hvis jeg var dig :) Er baby så krop umulig, eller man ikke kan få en 12 timers pasning til at fungere, så må man jo tage den når det kommer :)

Men umiddelbart, så ville jeg satse på at kunne tage afsted (Ellers ville jeg tage babyen med!) :rolleyes

Bortset fra hvis der ammes og baby ikke vil have en flaske..... Så kan far desværre ikke gøre meget <_<

;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne måske overveje, at leje jer ind i et sommerhus, bed & breakfast mv. i nærheden for en enkelt nat? så kan din kæreste og baby komme med og du kan måske undlade at være med i alle 6 timer :)

Ja, det er en fin idé...... Men tror måske jeg ville betakke mig for at køre bil i 12 timer med en 3 måneders baby over 2 dage :whistling

Edit: sikke noget pjat jeg siger.... Det er jo 6 timer og ikke 12 :rolleyes Det kunne jeg måske bedre finde på at gøre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville klart tage afsted men jeg ville tage bebsen med. Som en skriver evt tage en overnatning. Ellers er larm måske ikke et problem for bebsen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan faktisk få baby str. høreværn. Min bror og kæreste købte sådan et fordi de absolut ville på festival med baby sidste sommer :whistling

Nå men jeg syns de andre har leveret en ret fin ide, nemli at ha baby og far med på turen og evt nøjes med at se noget af arrangementet. Hvis du ammer vil jeg sige at 12 timer er for lang tid både for dig og baby, hvis I forventer et flaskebarn syns jeg far skal ta sig sammen, for med mindre jeres barn er særlig sart eller sygt er der ingen grund til han ikke skulle kunne passe det alene. Jeg har selv været væk fra mine amme børn som små, men ikke længere end 3-4 timer ad gangen. Så gør det også avs i brysterne, så jeg skulle kunne malke ud hvis den lille havde spist flaske. Min yngste ville i øvrigt slet ikke ta flaske, så måtte forsøges fodret med udmalket mælk på ske og var meget utilfreds og svær at passe... Spædbørn er så forskellige, så jeg vil tro I må vente med den endelige beslutning til kort inden EM. Sejt med din søster i øvrigt! :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville som udgangspunkt forvente at kunne tage med.

Selvfølgelig kræver det, at det fungerer med at give flaske, men det er jo nok mest et spørgsmål om øvelse.

Og selvfølgelig kan farmand klare det, det giver ham da bare god grund til at blive 100% engageret fra starten af, og får dig til at give god plads til ham ;)

Jeg har planer om at kæmpe hårdt for at få et nyt job, der har start d. 1/8, jeg har termin d. 18/7! Så hvis det lykkes, er det min mand, der må på barsel (hvilket han heller ikke er ked af).

Og superflot af din søster :)

Ellers er det alternativ som andre har nævnt, med fx. en overnatning i Århus-området, en rigtig god idé. Jeg ville slet ikke være bekymret for at køre jylland t/r med et barn i den alder.

Håber I finder en god løsning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville jeg sagtens turde.. Vil have mete ondt af dig end baby, bliver hårdt for brysterne hvis du ammer.. Hvis du er væk tolv timer ville jeg tage en brystpumpe med så du kan få lettet trykket ;)

Hvad køretur angår hvis i vælger at tage baby med er det intet problem, vi kører 2 gange hver uge mellem Esbjerg og København.. Man kan leje en kørelift i babysam der fungerer super godt :)

Lige meget hvordan i gør synes jeg da helt sikkert at du skal med :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med dem der siger at du skal tage Baby og mand med og se noget af arrangementet hvis det ikke kan lade sig gøre at se det hele! Syntes bestemt du skal støtte søster og vise hvor stolt du er! Måske kan det endda lade sig gøre at tage baby med - men lad tiden vise det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså synes det er lidt skørt at far "passer" baby - han er jo faderen og fædre "passer" ikke deres børn, de tager sig af dem lige som moderen gør. Man hører aldrig nogen sige at moderes "passer" sit barn. Hvis ellers baby ikke er afhængig af brystmælk, så ser jeg ikke et problem i at tage afsted. Men det er også en god løsning med at gøre en lille ferie ud af det sammen med mand og baby :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan du ikke gaa ud fra arrangementet og amme, hvis din mand, altsaa FADEREN til dette vidunder, tager med og kommer med barnet for at faa det ammet? Saadan har min soester og hendes mand vaeret til bryllup og mine foraeldre passede min niece, bragte hende til brystet og saa var den ikke laengere?

Altsaa forudsat at du ammer og ikke malker ud til flaskeamning(som man faktisk kalder det hernede sydpaa, hvis man giver maelk paa flaske og ikke ammer direkte)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville tage familien med til århus også kunne far jo gå en tur i skoven omkring stadion og bringe baby ved spisetid. Altså hvis du ammer.

Hvis du ikke ammer ville jeg tage afsted og sikre mig back-up til farmand i hjem området. Han kunne jo evt tage hjem til hans egen mor og få hjælp. Ved at nogen mænd findr det skræmmende at have de små pus alene når de er små. Så kunne ee to jo også lave hyggedag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER