Besvaret April 9, 2012 Her er det; peberfrugt, agurk, gulerod, pastaskruer, rejer, ostehaps, en halv frugtstang, et par nødder, rosiner, en rugkiks - eller en rest 'gnavekød' hvis vi har fået det til aftensmad... Kommer alt muligt forskelligt med :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2012 Du mener til frokost, ikke? Der får Isaac mad i børnehaven, men han har selv med til eftermiddagsmad og den har jeg faktisk lige ordnet. I morgen til eftermiddagsmad har han følgende med: *agurkestave *stave af orange peber *pasta penne *1 frikadelle *ostehaps *majs *rosiner *vindruer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2012 Du mener til frokost, ikke? Der får Isaac mad i børnehaven, men han har selv med til eftermiddagsmad og den har jeg faktisk lige ordnet. I morgen til eftermiddagsmad har han følgende med: *agurkestave *stave af orange peber *pasta penne *1 frikadelle *ostehaps *majs *rosiner *vindruer Jo det er til frokost ;) Det må jeg lige få skrevet :) Og tak for svar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2012 Næsten altid rugbrød med forskelligt pålæg f.eks fiskefrikadelle, markrel, torskerogn,rejer, leverpostej, div pålæg, figen pålæg el æg. Nogen gange får de pastasalat med en frikadelle elller fiskedelle til. Ved siden af rugbrøden altid noget grønt f.eks agurk, gulerod,peberfrugt, små tomater, broccoli. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2012 Næsten altid rugbrød med forskelligt pålæg f.eks fiskefrikadelle, markrel, torskerogn,rejer, leverpostej, div pålæg, figen pålæg el æg. Nogen gange får de pastasalat med en frikadelle elller fiskedelle til. Ved siden af rugbrøden altid noget grønt f.eks agurk, gulerod,peberfrugt, små tomater, broccoli. Når hun starter i BH skal hun selvfølgelig have rugbrød med, men mit "problem" er, at hun bare IKKE vil spise pålæg... Og syntes efterhånden jeg trænger til inspiration til tilbehør, så hun ikke bare altid får det samme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2012 Rester fra aftensmaden, det er i hvert fald et hit her :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2012 Emilie får altid: 2 hele rugbød med leverposej, torkerogn, kødpålæg, smøreost o.lign 1 frikadelle/fiskefrikadelle/salamistang Grønt som agurkestænger, gulerodsstænger, peberfrugt i stave, en lille bøtte majs og ærter eller tomat Frugt af en art Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2012 Har en meget småtspisende dreng, så hvis han får 'guf' med i madpakken så rører han ikke rugbrøddet :( Så pt. får han kun toppen af en snackpeber med (en nissehue kalder han det ;)) eller en halv figenstang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2012 Jeg må indrømme at jeg sidder og måber helt! Et sted beviser det overfor mig hvor lidt spisende min pige rent faktisk er... Hun får normalt 4 halve skiver rugbrød med med forskelligt pålæg som hun selv bestemmer, og som regel er der kun 1-2 halve der er spist :unsure Hun får ikke snack med da hun ikke rigtig rører dem, eller spiser dem fremfor rugbrøddet.. Hun er snart 9! Håber det ændrer sig :) ellers gode forslag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2012 Vi giver også meget af ovenstående med i Mikkels madpakker. Vi laver også nogen gange spyd med små frikadeller og stykker med frugt og grønt. Det er et hit. Mht. rugbrød, har vi også haft problemet med at han ikke spiste det og vi skar også ned på frugt og grønt. Men det hjalp også at skære rugbrødderne ud i mini-bider, og nu ryger det ned, næsten det hele hver dag :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2012 Vi giver også meget af ovenstående med i Mikkels madpakker. Vi laver også nogen gange spyd med små frikadeller og stykker med frugt og grønt. Det er et hit. Mht. rugbrød, har vi også haft problemet med at han ikke spiste det og vi skar også ned på frugt og grønt. Men det hjalp også at skære rugbrødderne ud i mini-bider, og nu ryger det ned, næsten det hele hver dag :rolleyes Vi har ikke problemer med at få hende til at spise rugbrød. Hun vil bare ikke have noget på, så hun spiser det tørt og får derfor altid noget tilbehør til ;) Vil ikke sende hende i børnehave med 2 skiver tørt rugbrød :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2012 Ostehaps - der skærer vi bjælke af en skæreost så det er vel også en slags ostehaps? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2012 Jeg laver nogen gange pizzasnegle. Primært tilbehør hos os er frugt og grønt engagng i mellem en frikadelle, fiskefrikadelle, Ostehaps eller ligende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2012 Her er det også 2 stk rugbrød m./pålæg, derudover: (Altid:) - Frugt (æbler, melon eller vindruer) - Grønt (agurk, peber eller gulerødder) (Variende:) - Evt. kiks, knækbrød eller grovbolle - Ostehaps - Nødder og rosiner - En frikadelle eller kylling pølse - Frugtstang - Pølsehorn eller pizzasnegl Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Sidder her og glæder mig over at der er dejlig mad i børnehaven og at jeg tilkøber det på skolen - Hader at smørremadpakker! Linda Del dette indlæg Link to post Share on other sites