Mienicolined

Er barnet dødt?

13 indlæg i dette emne

Jeg er i min 2 graviditet, den første endte med en spontan abort - men heldigvis så er den her lykkedes og er nu i uge 18+2, så det er dejligt!

men jeg har et spørgsmål?

Hvor meget burde man have taget på?

Jeg er en lille spinkel pige og har altid været det.

Jeg har kun taget 2 kilo på og synes ikke rigtig at maven er kommet frem, den er kun meget oppustet om aften?

er vildt bange for at barnet er dødt, skal til skanning her d. 24 for at få kønnet afvide med min kæreste,

men er næsten for bange til at vente da jeg ikke rigtig føler at det sker så meget inde i mig.

både min mor og mormor, var meget små da de var gravide, og har aldrig haft nogen særlige store maver, da de

var gravide, så ved ikke om det er arveligt eller?

kunne rigtig godt bruge nogen svar!:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du ikke været til scanning(er) på sygehuset?

Der er kæmpe forskel på hvor stor maven bliver fra person til person..... Du har ikke blødt eller noget vel? Hvis du ikke har det, så synes jeg ikke du har grund til bekymring.....

Selv om jeg selvfølgelig godt kan forstå du tænker de tanker.... Det er vist helt normalt, også selv om maven vokser og buler.

Du kunne jo også kontakte din jordemoder, og dele din bekymring..... Måske kan du få en ekstra tid hos hende hvor hun kan finde hjertelyden, eller hun kan sende dig videre til en scanning så du kan få lidt ro :)

Din egen læge kan som regel også hjælpe.... Så kan han/hun lytte efter hjertet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kun er bekymret pga af din vægt og manglende mave, men ikke har blødt eller haft ondt, så tror jeg bestemt ikke at du har nogen grund til bekymring :)

Det er meget forskelligt hvor meget folk tager på og hvornår det begynder at kunne ses.

Held og lykke til scanning :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svarene!:-)

Jo har været til skanning, men det var kun lige i starten af graviditeten!

Nej har ikke blødt eller haft voldsomme smerter, synes bare det var lidt underligt at maven ikke rigtig vokser

og jeg tager lidt på og taber det så igen.. Men kan jo også være det er pga. mit højestofskifte eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billed af en mave i 19. Uge 1z50q6h.jpg

Og her er et billed af en anden mave i 19. Uge 50923.jpg

Så du kan se der er ret stor forskel på mave-størrelser :)

På samme måde er der også stor forskel på hvor meget man tager på...... Nogle tager 6 kg på under hele graviditeten, og andre 50 :)

Men igen, hvis det er noget som fylder meget for dig.... Så ville jeg helt sikkert lige høre lægen eller jordemoder ad, om de ikke lige kan tjekke babys hjertelyd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har for hoejt stofskifte, saa skal det helst reguleres med medicin og kontrolleres jaevnligt i graviditeten. Jeg gaar til kontrol med mit lave stofskifte hver 6 uge.

Det kan meget vel give lav vaegtstigning, men proev at se her, hvordan jeg har sneglet mig frem til 6 kilo, som nu 30+2 er 6,5 kilo... Til gengaeld er min mave ret stor, selvom jeg ikke har taget meget paa. Min soester tog almindeligt paa, men viste ikke babybule foer uge 20. Det er VIDT forskelligt, hvornaar man kan se babybulen og hvordan gravide tager paa.

Men sig mig, foelges du ikke af din egen laege og jordemoder - jeg ville da ringe for at faa ro, for stress er hverken godt for dig, baby eller dit stofskifte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 23+ og har taget godt 3 kilo på. Som andre skriver er det forskelligt hvordan man bærer det og så længe du ikke har blødt eller haft ondt, så tror jeg ikke du skal være bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig næsten 10 kg i løbet af min første graviditet og tog aldrig nogensinde noget på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ringe til læge el. jordemoder med din bekymring.Men som troldemor skriver kan de jo lytte til den lille og få din bekymring ud af verden. Tror heller ikke du behøver at være bekymret, men bedre at få det tjekket også slappe af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i 22 uge nu og har også kun taget godt 2 - 2,5 kilo på. Maven er ikke noget særligt endnu.

Ved denne graviditet har jeg mærket liv i en 2-3 uger nu, men ved min 1. graviditet havde jeg ikke mærket liv i 18 uge overhovedet og intet særligt taget på heller, det kom først senere.

Men er du usikker og bekymret så vil jeg også sige, gå til din læge for en sikkerhedsskyld, så du kan få ro på :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at alt er fint - men hvis du vil kan du da komme et smut forbi!

Jeg har en doptone, så vi kan finde hjertelyden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at alt er fint - men hvis du vil kan du da komme et smut forbi!

Jeg har en doptone, så vi kan finde hjertelyden :loveshower

Havde tænkt på at tilbyde det samme..... Har nemlig også en doptone, men ved ikke lige hvor i landet du er fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i uge 18 kunne man stort set heller ikke se på mig, at jeg var gravid.

Og jeg havde heller ikke taget nævneværdigt på.

Så jeg tror heller ikke, at du skal være nervøs :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER