Pilaj

Folinsyre, vitaminer, jern osv

6 indlæg i dette emne

Hej piger.

Har idag testet positiv :loveshower

Hvordan er det nu med de kosttilskud?

Kan slet ikke huske det :)

Del dette indlæg

Her er sundhedsstyrelsens anbefalinger - klik klik

Selv tager jeg

1 Omnimin mulitivitamin

1 Cal:Mag+D fra Solaray(aldrig calcium uden magnesium eller D)

1 Omega 3 fiskeolie fra Nordic Naturals

1 Aminojern(letoptageligt og ikke.forstoppende)

1 Zink(gravide har som oftest stoerre zink behov end jern)

:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gravitamin ;)

Og ellers tager du bare de vitamintilskud som du plejer, og til første lægesamtale, fortæller lægen hvilke tilskud du skal tage fra uge 10 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Folinsyre er det vigtigste at gå igang med. Enten Babymenow eller Gravitamin.

Ellers tager jeg fiskeolie fordi jeg ikke spiser ret meget fisk, D-vitamin, C-vitamin.

Nu hvor jeg er over uge 12 er jeg stoppet med Babymenow så tager en alm. multivitaminpille.

Efter uge 10 skal du begynde på jern :-))))

Hvis du er interesseret har jeg 2 bøtter med Babymenow som du kan købe billigt :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykkeeeeeeeee!!!!!

Min læge sagde Folinsyre i de første 12 uger mener jeg, og Jern allerede fra uge 8-10 stykker..

Min biopat har ordineret mig omnimin (et vitamin kompleks fra biosym) og derudover er fiskeolie MEGET vigtig men det skal være den med omega 3-6-9 da det er 9'erne som er specielt vigtig for gravide (jeg tager EPA-GLA også fra biosym)

:loveshower Endnu en gang tillykke herfra...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykkeeeeeeeee!!!!!

Min læge sagde Folinsyre i de første 12 uger mener jeg, og Jern allerede fra uge 8-10 stykker..

Min biopat har ordineret mig omnimin (et vitamin kompleks fra biosym) og derudover er fiskeolie MEGET vigtig men det skal være den med omega 3-6-9 da det er 9'erne som er specielt vigtig for gravide (jeg tager EPA-GLA også fra biosym)

:loveshower Endnu en gang tillykke herfra...

Hurra for Omnimin - dem tager jeg ogsaa, men noejes med en enkelt om dagen, saa A-vitamin holdes paa fornuftigt niveau :)

Hernede siger de folinsyre i hele graviditeten og at det kan forebygge svangerskabsforgiftning... Men anbefaler ikke jern, maerkeligt nok - tager nu altsaa jernsmile.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER