Camillat

Skal jeg ringe til en livline?

17 indlæg i dette emne

Darlings, jeg sad hos en veninde her sidst paa eftermiddagen og sludrede, drak vand og slappede af. Noah begyndte at sparke loes derinde i den oeverste del af sit babybo. Blev saa oem, saa oem og tog hjem, da det var spisetid. Lagde mig paa sofaen og lagde maerke til den anderledes fornemmelse i maven... Maaske han har vendt sig derinde eller noget...

I hver fald, saa goer min mave ondt! Avs i oeverste mave meget til venstre, ikke saa meget hoejre, helt oppe ved ribbenene... Det er lidt som om jeg kan trykke paa smerten, men ogsaa som om den trykkes paa indefra. Kan Noah have sparket mig et indre blaat maerke eller vendt sig, saa det giver en reaktion? Kan det vaere at det hele giver sig, nu jeg maerker, at maven vokser igen og der igen er blaa vokseskygge om min navle? Maven er helt udspilet og det kan selvfoelgelig ogsaa vaere min fordoejelsen, som stadig er lidt ustabil efter indtaget engelsk postevand...?

Drikker kamillete nu, men ved ikke om jeg lige skal ringe ind til gravidvagtlaegen og hoere... orker naesten ikke at skulle derind nu, hvis de vil se mig. kan selvfoelgelig se an til imorgen og der er faktisk en norsk laege paa hotellet, som min mand kender godt... hans kone har foedt 6 boern, saa de ved vel et eller andet, naar jeg ser dem imorgen tidlig?

Del dette indlæg

Altså man kan godt blive temmelig øm efter en omgang babyspark, hvis han retter dem alle grundigt det samme sted. Ligefrem blå mærker tror jeg nu ikke på han kan lave. Tør ikke gøre mig klog på hvad det er som gør så ondt, men syns da lige du skal se det an lidt, og hvis det fortsætter så få en snak med den rare nordmand, det kan der vel ikke ske noget ved.

God bedring. :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder ikke særlig rart, -kan godt forstå at du er bekymret.. :kram

Jeg er jo ikke erfaren men udfra det du fortæller, tror jeg at jeg ville se an til i morgen..

-Men hvad siger din intuition, den skal du følge for det er jo dig der bedst ved om det føles heeeelt galt eller som du siger nok bare er fordi bambinoen har været lige lovlig aktiv.. Uanset hvad må du jo hellere bekymre dig én gang for meget end for lidt..

Håber i virkelig at det snart går over.. :bd

Knus herfra

Del dette indlæg

Annonce ♥

har fået at vide at sådan en lille en sagtens kan sparke så meget at man får blå mærker, får ondt i ribbene hvis den sparker der osv. På et tidspunkt Vil den jo vende sig og kan kun forstille mig at det ville kunne mærkes. Tænk på at alle dine organer bliver forskubbet for at der er plads hvilket den jo også kan sparke så det gir ømhed... Fik at vide af jordemoderen at det eneste der ikke kan rykke sig i maven er leveren hvorfor at livmoderen også Vil være skæv mod den højre side.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min intuition siger at det er et eller andet nervevaerk og fordoejelse - og at han har vendt sig og er meget aktiv i dag, vores bettenok laugh.gif

Jeg orker ikke turen 35 km derind for at de skal fortaelle mig det samme, saa drikker mandens "mirakelblanding" og slapper af. Det er vaerre at ligge ned end at sidde op, faktisk. Det oemme punkt bliver oemmere af at ligge, saa mon ikke det er et eller andet, der bliver klemt.... Tager en snak med norsk doktor imorgen, men haaber det gaar over, for skal til pilates og traenger til det...

Vidste ikke at leveren bliver paa sin plads... min mave er faktisk ofte skaev mod hoejre wink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes det lyder som et blåt mærke. Da jeg var i uge 27 oplevede jeg noget ligende, havde en konstant smerte og uro i kroppen. Jeg var inde på fødegangen til tjek (midt om natten selvfølgelig....) og gik hjem med beskeden om et blåt mærke/ en lille fibersprængning efter lidt for mange babyspark. Min smerte sad også i toppen af maven og det gjorde temmelig ondt! Efter en lille uges tid var det næsten væk igen, det hjalp da hun endelig flyttede sig og begyndte at sparke et nyt sted.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan har maven det idag? :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puhh, tak for jeres svar og medbekymring, darlings bearhug.gif

Det var godt nok en ubehagelig omgang, altsaa! Typisk at det er om aftenen og natten, den er gal - min stakkels mand havde helt skildpaddeoejne, men ville godt ringe og koere derind, hvis det var noedvendigt. Vi blev dog enige om at gaa i seng og se, om det ikke kunne lade sig goere at sove. Foelte mig handikappet og skulle have hjaelp til at rejse mig og faa pyjamas paa og laegge mig. Jeg har vendt og drejet mig med en anelse besvaer mange gange i nat og proevet med og uden lille pude under maven. Sidst paa natten kunne jeg endelig sove paa ryggen uden at have ondt, hvilket jeg automatisk goer normalt, altsaa sover paa ryggen.

Jo, jo,, jeg vaagende skam op og havde det faktisk lige praecis saa fint, at jeg tog til pilates for gravide med min svigerinde. Saa maatte jeg jo undlade oevelser, hvis de gjorde ondt. Men der var bare ikke noget og jeg gennemfooerte det hele - tak, kroploveshower.gif

Jeg er lidt oem i den oevre mave, men det er laaaaaangt fra en smerte idag. Jeg kan trykke paa det oemme punkt, men det er slet ikke saa smertefuldt som igaar, hvor min mand ikke kunne laegge sin haand lige der... Det er stadig som om Noah har vendt sig derinde, for maven er anderledes og han sparker ogsaa anderledes. Tror ogsaa, at han har ramt en nerve eller noget og det foeles som sagt som et blaat maerke. Jeg ved saa ikke, om noget i min taabelige fordoejelse er blevet klemt. Drikker i hvert fald min urtete i dag, saa jeg ikke skal kaempe med samme smerte i aften, hvis det saetter sig paa tvaers box2.gif

Haaber det er i varig bedring smile.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåh giv lige mavsen et kærligt klap fra mig og bed Noah om at være sød ved sin søde moar :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåh giv lige mavsen et kærligt klap fra mig og bed Noah om at være sød ved sin søde moar :)

:ditto :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at du har det bedre idag, lad os håbe at det fortsætter :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak, piger bearhug.gif

- har klappet maven og sagt tak for god ro og orden tongue.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at høre at alt går bedre idag.. :yiepie

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt at hører at det går bedre idag. Jeg har altså prøvet at have ondt pga at min fordøjelse var gået helt i stå. Men det kunne da godt lyde som om lillemanden har givet sin mor nogle kærlig klamps. :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt at hører at det går bedre idag. Jeg har altså prøvet at have ondt pga at min fordøjelse var gået helt i stå. Men det kunne da godt lyde som om lillemanden har givet sin mor nogle kærlig klamps. :loveshower

Det foeltes ogsaa lidt som det, men der er lige det punkt "indre blaa maerke-agtigt", som jeg er sikker paa stammer fra min lille dreng derinde... Puhh, avs, og saa tanken om, at han bliver stoerre og staerkerebox2.gif

Men tak - det gaar meget bedre!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja han bliver større og stærker, men tilgengæld bliver der mindre plads så han kan ikke få så meget fart(kraft) bag ved sparkene. Så det er lige nu det mærkes hårdest. Sådan hat det været for mig de to andre gange. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aha, ja, det er jo faktisk interessant, for jeg har faktisk ikke laengere mange af de rigtig haarde spark, bare flere af dem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER