Guest

at flage

15 indlæg i dette emne

vidste i, at man i Danmark skal søge om en særlig tilladelse, hvis man ønsker at flage med andre flag end de nordiske??

Hvis man d. 4 juli vil fejre sammen med amerikanerne at de har uafhængighedsdag og flage med deres flag, så skal man søge om tilladelse til det, og oveni det kræver det så, at man har 2 flagstænger, så man samtidig kan flage med det danske flag...

Hvad synes i om det???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan lige umiddelbart synes jeg, at det er noget fis og noget, som jeg godt kunne "glemme" igen, hvis jeg havde en anledning til at flage med andet end det danske flag :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker også, at vi har jo nogle som er kommet til landet med en anden etnisk baggrund end dansk osv de må ikke flage med deres oprindelsesland, det synes jeg da er ærgeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes sgu, det er i orden og vil være ked af at se den regel ændret. Dannebrog er jo ganske enkelt et symbol på Danmark, og der går nok ikke noget af nogen - heller ikke folk med andre nationale baggrunde - at respektere det i flagningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er rigtig fint!!

Vi bor i Danmark og flager med Dannebrog. Vores genbo flager konsekvent med deres kroatiskeflag på trods af at de har fået besked fra politiet at det må de ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså når jeg tænker nærmere over det, så kan jeg måske godt se, at der er noget fornuft i at der i hvert fald er en eller anden form for lov omkring det... I nogle lande flager man jo helt vildt, og jeg kunne godt blive lidt generet hvis der var flag fra 117 lande over det hele hver dag - og det kunne der jo komme, hvis der ikke var regler mod det. Desuden tror jeg egentlig heller ikke at det er unormalt, at man kun må flage med landets flag. - Altså jeg tror, det er sådan i mange lande.

Men hvis min nabo flagede med sit hjemlands flag i anledning af sønnens fødselsdag, så gik der ingen skår af mig for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men gælder det ikke kun, hvis man har en rigtig flagstang (der såvidt jeg ved også indebærer nogle andre regler, der skal overholdes?)

Jeg tænker, at hvis ens barn havde fødselsdag, så må man vel gerne stikke sådan nogle af de der papflag i potteplanterne? Eller hvad? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej jeg går ud fra det kun er flagstangsflag. Eller det håber jeg, for vi skal da have fat i både danske og Koreanske flag til den dag, hvor vi får bif, og kommer hjem med trolden, og så til alle de kommende fødselsdage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan godt se, at man hver dag måske ikke skal have forskellige flag hængende, men jeg kan godt følge at man gerne vil flage med sit oprindelige flag på ens barns fødselsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er fint. Vi bor trods alt i Danmark, hvor Dannebrog er vores flag :)

Synes dog det er fint, at man kan komme til at flage med andre flag ved særlige begivenheder, hvis man søger om det... men at man som hovedregel holder sig til Dannebrog er fint med mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det vidste jeg faktisk ikke.

Jeg kender ikke til baggrunden for reglen, men for mit vedkommende er jeg fuldstændig ligeglad med hvilket flag, der vejrer i naboens have :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er helt fint :)

det er ikke kun "landeflag" reglen gælder, så vidt jeg ved ;)

Derfor slipper vi også for at se på naziflag - som jeg eksempelvis ville have det dårligt med at se i naboens have!!!

Eller alle mulige andre flag, med dødningehoveder eller hvad nogle folk ville synes det var sjovt at flage med!

Jeg synes det er fint :)

Så vidt jeg ved (fra en veninde fra tyrkiet), så er det ikke "særlig besværligt" - mindre besværligt, end hvis man fx vil have fyrværkeri :) (De skulle nemlig have begge dele til deres bryllup) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det vidste jeg godt :) og synes det er en god regel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår slet ikke hvordan det kan være til debat. Vi er i Danmark, og så er det altså Dannebrog man flager med. Det er fint at man kan søge om at falge med andet, men jeg tror da på der skal være en god grund til det.

I denne debat er det vigtigt at tænke på hvad et flags formål jo egentlig er. Et flag/en fane sætter man jo for at vise sin suverænitet. Og i Danmark er det jo hverken Tyskland, Australien eller Kina, der har magten. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syne det er fint, for vi er i dk og Dannebrog er dk's flag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER