Barbamama

De bedste kommentarer, I har fået som gravide

21 indlæg i dette emne

Jeg er STOR fan af at brokke sig :whistling Og har derfor også været aktiv i tråden om, hvad man bare er TRÆT af at høre på :badgirl

Men jeg tænkte, om vi ikke skal have den anden side af medaljen med også? Alle de skønne kommentarer, man får som gravid? :) Kom frisk med jeres yndlings? :loveshower

Jeg kan da lægge ud med nogle skønne, jeg har hørt:

(reaktion på graviditet): "Ej hvor godt! Mig og X har også LIIIIIGE snakket om, at dig og Brian, I er bare SÅ gode til børn!"

"Åh, det er bare SÅ hyggeligt at kigge barnevogn, bare jeg skulle det igen!"

"Må jeg komme med ud kigge tøj til den lille?"

"SIKKE en flot mave, du har fået! Man er i hvert fald IKKE i tvivl om, at der er en lille baby derinde"

"Og det sidder bare LIGE på" (om maven altså...)

(og fra relativt fremmede:) "Jeg kan se, at du venter på noget godt! Hvornår skal det være?"

"Det er en DEJLIG tid, du går I møde nu!"

Del dette indlæg

Da min lillesøster, som ALDRIG tænker sig om sagde:

"Ej, din mave er meget flottere end X(Vores anden søster som er gravid)" selvom det er tankeløst, og lidt ondt, blev jeg da glad, fordi jeg ved at hun siger sandheden altid ;)

Min kæreste, da jeg cyklede:

Hvor sjovt, når man cykler bag dig, ligner det, at det er en andens skygge, fordi her bagfra kan man ikke se du er gravid, men det er din skygge!!

Min mor:

Du har fået en rigtig flot figur, efter du er blevet gravid.

(Jeg har altid været meget "firkantet" og har nu fået lidt hofter :) Så det er egentlig positivt synes jeg :)

Og flere siger jo bare generelt at det må være kæmpe stort :loveshower Og det er det :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh ja - det positive :loveshower

Der kom faktisk en fra en helt uventet kant - er lige startet på en skole og havde en 5 klasse - de er lidt sjove for de spørger og spørger bare løs, en dreng (2 sproget) spørger -

"hvor gammel er du?"

"28"

"har du en mand?"

"Ja"

"har du børn"

"der er en på vej"

Hvortil han svarer med det vildeste bredeste smil "AHJ ER DET RIGTIGT"

"Ja"

"EJ Tilykke hvor er det godt" jeg fik fornemmelsen af at han syntes det var den bedste ting i verden når der er børn på vej! Han spørger også HVER gang jeg har dem om den har det godt :kuller

- en kollega gik bag mig på trappen og siger helt umotiveret "Åh Maja, hvem der bare havde en talje som dig når man er gravid" :gravid et par stykker af mine kolleger har også kommenteret flere gange at de syntes jeg bærer det pænt :bunny

min mand når han siger "du bliver en god mor" :wub

Hver morgen når en dreng i 1 klasse kommer hen og kilder mig på maven og siger "Godmorgen baby" for først derefter at sige godmorgen Maja

Jeg elsker i det hele taget når folk interesserer sig for babyen og IKKE graviditeten!

Min veninde der bare helt overstadisk gik amok i skrig og skrål da jeg indrømmede at jeg altså havde løjet for hende i 3 mdr. omkring projekt baby og gravditet. Og som stadig er helt vildt glad på vores vejne og VISER det, bl.a. ved at arrangere baby shower for mig og lagt beslag på at sørge for kagen til dåben og høre på ALT den baby snak jeg har brug for i verden!

En veninde jeg ikke havde set i et par mdr. der sagde "Nej din mave er ved at blive flot rund nu hva?" :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

"du bærer det bare så flot!"

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Din mave er bare så fin"

"Du slipper for at bøvle med et større vægttab bagefter"

"Du er flot gravid"

Del dette indlæg

Annonce ♥

åååååårh hvor er det nogle dejlige kommentarer i har fået.. :loveshower

Jeg har kun en enkelt helt speciel en, fra min bror som lidt uventet reagerede sindsygt glad over nyheden (jeg har desværre ikke det allerbedste forhold til ham :( ) "Du bliver bare en helt fantastisk mor, -med din varme og kærlighed"

åååårh så så man lige mig smelte...

Håber snart at der kommer mange mange flere, -hvis ikke så lever jeg højt på brormands... :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mødte en tidligere kollega som uden at sige hej først udbrød: "Gud hvor det klæder dig! Tillykke!"

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh ja - det positive :loveshower

Der kom faktisk en fra en helt uventet kant - er lige startet på en skole og havde en 5 klasse - de er lidt sjove for de spørger og spørger bare løs, en dreng (2 sproget) spørger -

"hvor gammel er du?"

"28"

"har du en mand?"

"Ja"

"har du børn"

"der er en på vej"

Hvortil han svarer med det vildeste bredeste smil "AHJ ER DET RIGTIGT"

"Ja"

"EJ Tilykke hvor er det godt" jeg fik fornemmelsen af at han syntes det var den bedste ting i verden når der er børn på vej! Han spørger også HVER gang jeg har dem om den har det godt :kuller

- en kollega gik bag mig på trappen og siger helt umotiveret "Åh Maja, hvem der bare havde en talje som dig når man er gravid" :gravid et par stykker af mine kolleger har også kommenteret flere gange at de syntes jeg bærer det pænt :bunny

min mand når han siger "du bliver en god mor" :wub

Hver morgen når en dreng i 1 klasse kommer hen og kilder mig på maven og siger "Godmorgen baby" for først derefter at sige godmorgen Maja

Jeg elsker i det hele taget når folk interesserer sig for babyen og IKKE graviditeten!

Min veninde der bare helt overstadisk gik amok i skrig og skrål da jeg indrømmede at jeg altså havde løjet for hende i 3 mdr. omkring projekt baby og gravditet. Og som stadig er helt vildt glad på vores vejne og VISER det, bl.a. ved at arrangere baby shower for mig og lagt beslag på at sørge for kagen til dåben og høre på ALT den baby snak jeg har brug for i verden!

En veninde jeg ikke havde set i et par mdr. der sagde "Nej din mave er ved at blive flot rund nu hva?" :glad

Årh de skønne børn altså!!! :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik en igår, som jo nok har været en kompliment, men synes bare den lød så morsom:

"Den er spændstig!" - Sagde min mand, mens han tog fat om min mave. Det var helt sikkert positivt ment, men det lød altså lidt komisk :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var ude og spise frokost forleden med en veninde. Hun snakkede lige kort med en veninde i tlf og udbrød(til veninden) "Ej, jeg kan bare slet ikke lade være med at sidde og kigge på hendes(min) mave... Den er bare så flot til hende"

Århh. :loveshower

Hørt fra mange andre.

"Du bliver en helt fantatisk mor"

Hørt fra en anden veninde:

"Du bliver en vildt sej løvemor"

Fra min mor:

"Du ser så glad ud... Og din mave er så fin"

:7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

En af de bedste kommentarer jeg har fået, var faktisk fra min læge. Til min 25 ugers undersøgelse kaldte hun mig "en slank gravid", det var fedt at høre. Hun må jo ligesom vide hvad hun taler om, plus at hun selv er en åleslank kvinde. En anden god kommentar jeg har fået var fra min far. Han sagde en dag " det siddet jo ligesom det skal, man kan faktisk kun se det fra siden af". Det lyder måske ikke af meget, men fra min far er det store sager:-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var til jordemoder første gang, talte vi jo lidt om at jeg havde tabt mig 60 kg, og så videre..

Da den jordemoderstuderende så skal undersøge min mave, bliver jeg lidt "flov", over at skulle vise min "bare mave", men lader som ingenting for det kommer man jo ikke udenom..

Da jeg får lagt mig, og hun kigger udbryder hun "Ej, hvor har du en flot mave, når man tænker på du har tabt dig så meget...! Du har jo ingen synlige strækmærker, og din overskydende hud sidder flot.."

Jordemoderen siger "Ja, jeg er faktisk enig.. Den er utrolig flot! Og jeg ser altså rigtig mange gravide, overvægtige maver!"

:7himmel Der blev jeg rigtig glad, at få at vide min nøgne mave var pæn :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes klart det fedeste har været, når det kommer fra komplet fremmede.

Jeg havde en aftenvagt på tanken i onsdags, da der kommer 2 unge ind og køber en ramme med 15 øl hver. Der er ikke andre kunder, så jeg snakker lidt med dem, og konstaterer, at det ser da ud til at de skal have en festlig aften.

Hende den ene griner og spørger "tja, hvornår har du sidst drukket 15 øl på en aften". Jeg siger, at det godt nok er længe siden, og at det nok heller ikke ville være så godt i min tilstand. 2 sek efter falder 10-øren, og jeg får et kæmpestort tillykke fra dem begge. Fik vist deres i forvejen høje humør helt op at ringe. De nærmest hoppede ud af butikken :balloon

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået rigtig mange vidunderlige kommentarer! Ikke mindst herinde fra :loveshower

De allerbedste er dem jeg får fra min mand, og så de lidt utraditionelle fra mine jordemødre og de to damer fra scanningerne. De har alle uafhængigt af hinanden komplimenteret mine mavemuskler de gange jeg er blevet undersøgt. Det varmer en træningsfreaks hjerte :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Generelt er jeg bare blevet helt ufatteligt glad og rørt over, hvor megen glæde min graviditet har spredt, hver gang vi har fortalt om den. Folk er VIRKELIG blevet glade og bemærkninger som "Ej det bliver jo det sødeste lille barn", "I bliver bare sådan nogle gode forældre" og "Jeg er så glad for, at du endelig får opfyldt dit ønske om at blive mor" er jo simpelthen så fantastiske :biglove

Og så elsker jeg, når min storebror spørger mine niecer, hvad faster har i maven og de med et stort smørret grin siger "bæ-bi" og kysser maven :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Generelt er jeg bare blevet helt ufatteligt glad og rørt over, hvor megen glæde min graviditet har spredt, hver gang vi har fortalt om den. Folk er VIRKELIG blevet glade og bemærkninger som "Ej det bliver jo det sødeste lille barn", "I bliver bare sådan nogle gode forældre" og "Jeg er så glad for, at du endelig får opfyldt dit ønske om at blive mor" er jo simpelthen så fantastiske :biglove

Og så elsker jeg, når min storebror spørger mine niecer, hvad faster har i maven og de med et stort smørret grin siger "bæ-bi" og kysser maven :7himmel

Ååååååååååååååårh! :biglove

Så nuttede er mine nevøer og niecer slet ikke omkring graviditeten. Min nevø kan ikke heeeeeet forstå, at man ikke må mosle og slås nær så meget med moster længere (jeg tror faktisk ikke, at der sker noget ved det, men hans mor gør meget opmærksom på "Pas nu PÅ, moster har jo en baby inde i maven!" hvortil han ofte bare svarer noget a la "Men jeg har IKKE en baby inde i maven" :rolleyes) Og min niece har ikke rigtig sagt så meget til det, udover at hun har besluttet sig for, at han skal hedde William :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ååååååååååååååårh! :biglove

Så nuttede er mine nevøer og niecer slet ikke omkring graviditeten. Min nevø kan ikke heeeeeet forstå, at man ikke må mosle og slås nær så meget med moster længere (jeg tror faktisk ikke, at der sker noget ved det, men hans mor gør meget opmærksom på "Pas nu PÅ, moster har jo en baby inde i maven!" hvortil han ofte bare svarer noget a la "Men jeg har IKKE en baby inde i maven" :rolleyes) Og min niece har ikke rigtig sagt så meget til det, udover at hun har besluttet sig for, at han skal hedde William :lolhit

Skal jeg være helt ærlig, er jeg heller ikke sikker på, at de rent faktisk FORSTÅR, hvad der foregår. Tror bare at det er min storebrors glæde, som han totalt har projiceret over på dem :D Han er ikke altid helt så god til at tale om sine følelser, men viser dem meget tydeligt gennem andre ting. Derfor har han også lært dem at tage deres dukker under tøjet og sige "BÆBI!!!" med stor begejstring :lolhit Skøre skid altså :D Men dét i sig selv er jo også bare enormt sødt altså. De har så i øvrigt fortolket videre på det, så i øjeblikket ryger ALT under bluserne som "bæbi" - det være sig strømper, vasketøj og sågar prøvede den ene forleden med en banan :lolhit

Haha, jeg synes nu også, at din nevøs ræsonnement med "Jamen jeg har IKKE en baby i maven" er ret sødt og sjovt :D Det må da også være noget mæææærkeligt noget at forholde sig til for sådan en lille størrelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal jeg være helt ærlig, er jeg heller ikke sikker på, at de rent faktisk FORSTÅR, hvad der foregår. Tror bare at det er min storebrors glæde, som han totalt har projiceret over på dem :D Han er ikke altid helt så god til at tale om sine følelser, men viser dem meget tydeligt gennem andre ting. Derfor har han også lært dem at tage deres dukker under tøjet og sige "BÆBI!!!" med stor begejstring :lolhit Skøre skid altså :D Men dét i sig selv er jo også bare enormt sødt altså. De har så i øvrigt fortolket videre på det, så i øjeblikket ryger ALT under bluserne som "bæbi" - det være sig strømper, vasketøj og sågar prøvede den ene forleden med en banan :lolhit

Haha, jeg synes nu også, at din nevøs ræsonnement med "Jamen jeg har IKKE en baby i maven" er ret sødt og sjovt :D Det må da også være noget mæææærkeligt noget at forholde sig til for sådan en lille størrelse.

Hahaha, en banan som bæbi! :haha Og ja, de er nu meget søde og sjove alle de unger. ;) Mente også bare at min nevø og niece ikke var sådan "kærligt søde" ligesom dine niecer. :biglove Så er det godt, at Brian gider kysse min mave istedet :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hahaha, en banan som bæbi! :haha Og ja, de er nu meget søde og sjove alle de unger. ;) Mente også bare at min nevø og niece ikke var sådan "kærligt søde" ligesom dine niecer. :biglove Så er det godt, at Brian gider kysse min mave istedet :loveshower

Haha ja de er sjove! Jaaaaaaaaa :biglove Jeg er trods alt også glad for, at Anders stadig gider kysse den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

"du er bare så smuk gravid"

"Du har jo slet ikke taget noget på i vægt. (tror bare at jeg skjuler det godt, for har da rundet de 12 kg+, eller også er folk bare så flinke at de ser bort fra det.. :whistling )

Men de sødeste kommentarer jeg har fået kommer fra vores søn på 2 år (snart 3) Jeg elsker når han kommer og ligge sit hoved på min mave og kigger op på mig og spørger: Moar, er lillebror vågen? Og hvis jeg siger ja, ager han min mave og siger: God morgen lillebror, har du sovet godt lillebror..? :loveshower

Eller når han siger: Moar, kommer min lillebror snart ud og leger?. Moar, jeg elsker lillebror :biglove JEg er jo lige ved at smelte..

Del dette indlæg

Annonce ♥

"du er bare så smuk gravid"

"Du har jo slet ikke taget noget på i vægt. (tror bare at jeg skjuler det godt, for har da rundet de 12 kg+, eller også er folk bare så flinke at de ser bort fra det.. :whistling )

Men de sødeste kommentarer jeg har fået kommer fra vores søn på 2 år (snart 3) Jeg elsker når han kommer og ligge sit hoved på min mave og kigger op på mig og spørger: Moar, er lillebror vågen? Og hvis jeg siger ja, ager han min mave og siger: God morgen lillebror, har du sovet godt lillebror..? :loveshower

Eller når han siger: Moar, kommer min lillebror snart ud og leger?. Moar, jeg elsker lillebror :biglove JEg er jo lige ved at smelte..

ååååååhr :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER