Anna1980

efterløn???

15 indlæg i dette emne

Vi har siddet og snakket meget om det med udbetaling af efterløn. Og vi ved ikke hvad vi skal. Jeg bliver snart 32 og manden er 41. Ingen af os tror der er noget der hedder efterløn når vi bliver så gamle, men alligevel er det svært... Hvad gør I andre?

Del dette indlæg

Nu har jeg ingen opsparing fordi jeg er under 30..... Men hvis jeg havde, så ville jeg nok se på beløbets størrelse.... Under 15-20.000 eller noget i den stil, ville jeg få udbetalt og bruge til at betale lån af med. For hvad er 15.000 værd om 20-30 år?? Ikke særlig meget vil jeg tro.....

Men hvis det var et meget stor beløb jeg havde sparet op, ville jeg nok overføre det til min pensionsopsparing, for så er det jo noget jeg kan få noget ud af i min alderdom :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg hørte eksperterne sige, at hvis man er i starten af 40´erne eller derunder, så bør man indfri pengene og så sætte dem ind på en pensionsopsparring i stedet for.

Jeg hæver mine. Godt nok har jeg ikke betalt ind i andet end 3-4 år, så det er jo ikke det vilde jeg får, men jeg vælger at lytte til eksperterne

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter en masse snakken med min kloge far og egen søgen på nettet er jeg kommet frem til at vi har bedt om at hæve dem, kommer så helt perfekt da jeg jo lidt overraskende er blevet gravid :) Og fremovertænker vi så at sætte dem ind på en pensions opsparing i stedet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter en masse snakken med min kloge far og egen søgen på nettet er jeg kommet frem til at vi har bedt om at hæve dem, kommer så helt perfekt da jeg jo lidt overraskende er blevet gravid :) Og fremovertænker vi så at sætte dem ind på en pensions opsparing i stedet :)

Ej det har jeg fuldstændig misset søde. Stort tillykke med det :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej det har jeg fuldstændig misset søde. Stort tillykke med det :loveshower

Tak søde :) Ja det er stadig lidt nyt og samtidig tør jeg ikke helt tro på det før jeg har set den lille til en scanning :) I sær fordi mine symptomer er nærmest ikke eksisterende lige nu <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke gammel nok til det - men havde jeg været, havde jeg taget pengene ud nu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg betaler slet ikke til efterløn :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager ikke pengene ud ;)

Men det er fordi jeg kan læse mig til, at det har konsekvenser for, hvis man f.eks. skal have fleksjob. Jeg var mere eller mindre visiteret til fleksjob før jeg blev gravid. Tænker bare, at det er noget man bør have med i tankerne- man ved jo aldrig hvad der kan ske.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Både manden og jeg hæver vores penge. Vi vælger dog at inbetale til vores billån, samt at bruge penge på en ny sofa.

Jeg skal så have lavet en kapital pension i banken, hvor jeg vil sætte de penge ind om mdr. som jeg ville betale til efterlønnen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan får man dem udbetalt? Får man et brev eller skal man ringe til fagforeningen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kommer an på hvilken fagforening du har... Jeg gik bare ind i min digitale a-kasse og ansøgte om at få dem udbetalt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg anmodet om at få min efterløn udbetalt. Det gjorde jeg digitalt på min fagforenings hjemmeside.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan får man dem udbetalt? Får man et brev eller skal man ringe til fagforeningen?

Vi fik et brev om det i dag, så det svar har jeg fået

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager ikke pengene ud ;)

Men det er fordi jeg kan læse mig til, at det har konsekvenser for, hvis man f.eks. skal have fleksjob. Jeg var mere eller mindre visiteret til fleksjob før jeg blev gravid. Tænker bare, at det er noget man bør have med i tankerne- man ved jo aldrig hvad der kan ske.

Jeg bliver også i ordningen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER