Nitzen1987

Hvad for noget tøj skal man pakke til sig selv i tasken til sygehuset?

14 indlæg i dette emne

Hvad for noget tøj skal man pakke til sig selv til at have med på sygehuset og have på hjem fra sygehuset? Hvad er rart at have på? Det er jo ikke lige sikkert, at man kan klemme sig ned i de bukser, man kunne passe inden man blev gravid, med det samme efter fødslen... Kan man stadig bruge ventebukser, når man har født?

Del dette indlæg

Noget blødt og fleksibelt. Nej det er bestemt de færreste som kan være i før-gravid-tøj lige efter en fødsel, maven blir ved at være blød den første tid, og der går 1-2 uger før al ekstra væske (som man ofte har lidt af i slutningen) er ude af kroppen.

Nu skal vi jo ha barn i sommer, så jeg tror bare jeg tar en løs kjole og leggings med. Eller et par joggingbukser, jeg skal jo ikke direkte i tv med presseopbud som de kongelige på hjemvejen :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde sygehustøj på et par dage fordi jeg var så medtaget. Men efterfølgende brugte jeg graviditetsbukser etpar uger. Og så havde jeg også nogle haremsbukser. Desuden var jeg rigtig glad for nogle ammebher i strækstof uden bøjle. De er gode til når brysterne vokser og til at sove med da de ikke klemmer nogen steder ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er simpelthen begyndt at shoppe post-graviditetstøj (-ja en junkie griber hver en mulighed for at shoppe :whistling )

Jeg har købt tynde, bløde strikbukser og nogle dejlig bløde oversize t-shirts, som jeg regner med ryger i tasken til sygehuset. Derudover tror jeg at jeg tager yndlingscardiganen med og et stort tørklæde. Det er amme- og mavevenligt og en fin blanding mellem hyggetøj og lidt mere præsentabelt tøj, hvis nu man skulle få besøg :)

Besøgte en gang en nybagt mor på sygehuset, som var iført nystrøget skjorte, blazer, stilede bukser og høje hæle - det endte med at jeg følte mig underdressed :D

post-4280-012557400 1332862114_thumb.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fødte i august, så jeg tog hjem i kjole og bare ben. Synes det var virkelig dejligt ikke at skulle have bukser på :unsure

Da jeg kom hjem havde jeg for det meste joggingbukser på. Det var klart det mest behagelige :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde sygehustøj på et par dage fordi jeg var så medtaget. Men efterfølgende brugte jeg graviditetsbukser etpar uger. Og så havde jeg også nogle haremsbukser. Desuden var jeg rigtig glad for nogle ammebher i strækstof uden bøjle. De er gode til når brysterne vokser og til at sove med da de ikke klemmer nogen steder ;)

hvor købte du dem?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg pakker et par leggins og en løs t-shirt/bluse/tunika, det afhænger lidt af vejret.. Ihvertfald noget der ikke strammer nogen steder.. smile.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har faaet at vide, at det er meget varmt paa foedegangen hos os, saa jeg tager nogle tynde joggingbukser med og nogle natskorter med knapper fortil, saa det er nemt at amme.

Saa vil jeg ogsaa have nogle af de straekammebh'er uden boegle osv og nogle t-shirts og store trusser til barselsflaadsbind - sexy lady grin.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er leggings og/eller joggingbukser og så en stor t-shirt + en skjorte eller tunnika.. og så skal jeg jo nok have nogle amme-BH'er (men hvad skal man lige købe?) med og mine Sloggi trusser :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde købt sådan nogle lækre ammevenlige stroptoppe, og jeg var SÅ glad for jeg havde dem med.... For jeg havde det enormt varmt på sygehuset, selv om det var i marts/april. (også fordi man jo har en baby liggende hos én meget af tiden) Og jeg kunne slet ikke holde ud at have hospitals-skjorte eller alm. T-shirts på.... Kogte helt op så...

Så havde jeg mine vente-joggingbukser med, og der gik et par uger for jeg var ude af ventetøjet, og kunne begynde at krybe i løstsiddende alm. tøj :)

Og klipklappere! Det er ikke sikkert man elsker at bøje sig ned og tage sko på lige i starten efter fødslen :whistling (kunne jeg hvert fald ikke så godt)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde købt sådan nogle lækre ammevenlige stroptoppe, og jeg var SÅ glad for jeg havde dem med.... For jeg havde det enormt varmt på sygehuset, selv om det var i marts/april. (også fordi man jo har en baby liggende hos én meget af tiden) Og jeg kunne slet ikke holde ud at have hospitals-skjorte eller alm. T-shirts på.... Kogte helt op så...

Så havde jeg mine vente-joggingbukser med, og der gik et par uger for jeg var ude af ventetøjet, og kunne begynde at krybe i løstsiddende alm. tøj :)

Og klipklappere! Det er ikke sikkert man elsker at bøje sig ned og tage sko på lige i starten efter fødslen :whistling (kunne jeg hvert fald ikke så godt)

Var det bare almindelige toppe? eller var det deciderede ammetoppe?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var ammetoppe, og jeg købte dem HER (det er dem som hedder "before and after" og de er simpelthen så dejlige at have på..... Men de har nu også mange andre lækre toppe/trøjer :whistling

Og selv om jeg kun ammede i få dage, så brugte jeg dem alligevel meget..... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var ammetoppe, og jeg købte dem HER (det er dem som hedder "before and after" og de er simpelthen så dejlige at have på..... Men de har nu også mange andre lækre toppe/trøjer :whistling

Og selv om jeg kun ammede i få dage, så brugte jeg dem alligevel meget..... :)

icone14.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde også mine vente-joggingbukser med - kunne slet ikke have haft noget på med elastikkant på maven :o

Det første døgn havde jeg ikke BH på - det var først da mælken løb til og der ville jeg ønske jeg havde haft en af mine bøjle-løse ammebh´er fra H&M med!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER