babybaby

Med bebs på gulvet, hvor tit gør i så rent ?

27 indlæg i dette emne

Overskriften siger det meste..

manden og jeg er meget uenige om hvor tit der skal gøres rent når bebs skal til at ligge på gulvet og møffe rundt.

Vi har en stor hund (labrador ) og en mindre (svensk gårdhund ) og deres pæls flyver rundt i øjeblikket da de er ved at skifte pelspragten ud fra vinter til sommer pels. Der udover er min mand rigtig god til at "glemme" :bask at samle strømper kuglepenne og computer dimser op fra gulvet.

Jeg mener at med to hunde skal der støvsuges hver 2 dag alt efter hvor meget hundene sviner hvor i mod manden mener at 1 gang om ugen er nok. Tænker at jeg ikke vil synes det er rart at på et beskidt gulv blandt rod, så det er nok heller ikke rart for bebs.

Vi er ligeledes uenige om hvorvidt sofabordet skal være forholdsvis ryddet eller ej. Manden synes godt der må ligge div papirer, sodavandsflasker og så gør det ikke noget hvis kage tallerken fra aftenhygge/guf :sandie står på bordet til dagen efter ... kort sagt et ungkarlebord. Jeg der imod mener at bordet skal være ryddet forstået på den måde at fjernbetjening, bøger legetøj, sutter og bærbarer god må stå fremme.

Er det bare mig der er hys ? :prik

Del dette indlæg

Jeg ville støvsuge HVER dag, hvis jeg havde mere end et dyr, især hvis dyrene fælder :whistling Men synes så generelt det er virkelig ulæks med dyrehår overalt :rolleyes

Til gengæld, så mener jeg ikke man "behøver" fjerne ALT fra borde osv - men jeg synes generelt lige så godt man lige kan sætte tingene ud...

Jeg er selv slem til at gå fra en halvfyldt thekop, direkte i seng :whistling Så den står og er ulæks om morgen.. Men så sætter jeg den ud der.. :)

Men altså.. hjemme ved os har vi ingen dyr, og vi har intet barn endnu.. Og jeg støvsuger cirka 2-3 gange i ugen (alt efter hvor meget vi er hjemme)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså nu har neg ingen bebs endnu, men har dog 2 velvoksne hunde. En sort labrador og en springer spaniel... Begge fælder sindsygt lige nu så jeg støvsuger hver eller hver anden dag. Ville gøre det samme hvis vi havde bebs på gulvet men vi har nu anskaffet os vores nye bedste ven - robot støvsugeren! Hehe.. Sådan kan man kombinere dovenskab og god baby skik :whistling

Mener nu altså også at bordet godt kan ryddes for gamle tallerkner og kopper :klap hehe..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har to katte og har valgt at invistere i en robotstøvsuger som kommer til at køre hver dag når den bliver sat til. Så vil vi selv støvsuge grundigere en gang om ugen.

Jeg er vildt god til at lade alt muligt ligge på sofabordet - både papirer men også glemme tallerkner og kopper. Jeg prøver at blive bedre, men det smutter alligevel tit :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har heller ikke dyr, men vi har en brændeovn, så det er vist nogenlunde det samme 'svine-mæssigt' ;) Vi støvsuger 2-3 gange om ugen :)

Min mand og jeg er også vældig forskellige når det kommer til at tage ting med ud i køkkenet. Jeg kan bedst lide, at der lige er ryddet lidt op inden man går i seng (glas/skåle osv. i køkkenet, lægge tæppet sammen osv) så det er rart at stå op til... Søren er pænt ligeglad <_< Det er ikke noget vi har diskuteret. Jeg vælger mine kampe med omhu og har valgt at lade den ligge ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes din mand virker som om, han ikke vil tage ansvar for jeres baby paa de punkter, du naevner... Pardon my english, men han maa da gerne laese mit indlaeg wink.gif

Ikke alene kan dyrehaar provokere allergi, men stoev samler ogsaa alt skodkemi og allergener, som jeres baby saa kan kravle rundt i. Herhjemme stoevsuger vi paa nuvaerende tidspunkt en gang om ugen, men det bliver til to, naar bettenok kommer. En til hver eller en dame, som goer det den ene af gangene. Jeg har selv stoevallergi, katteallergi og hoefeber, saa det maerkes, hvis vi springer over, ligesom sengetoejet skal skiftes en gang om ugen. Det er klart at babyer ikke har godt af at leve helt sterilt, men hos os er der altsaa en vis minimumsstandard selv uden baby i hjemmet og den bliver ikke mindre haandhaevet, naar vi faar en lille fis til at kravle rundt :)

Det mest bekymrende synes jeg nu er hans holdning til ting og sager, der bare maa flyde... smaa dimser skal ikke flyde, hvor baby kravler, resjer sig, piller eller paa anden maade kan komme dem i munden - det er jo et spoergsmaal om sikkerhed, vil jeg meneunsure.gif

Han har nu engang ikke valg ungkarlelivet, saa han maa ruske sig selv lidt i nakken og igang med at rydde op og stoevsuge. Jeg synes ikke, du er hys!toot.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville støvsuge hver dag, kan i ikke gå på kompromi i rydder gulvet så jeres barn ikke putter noget i munden og så lader i bordet stå :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Før min datter begyndte at kunne kravle støvsugede vi ikke en gang i ugen (har hverken dyr eller aktiv brændeovn). Nu hvor hun kravler støvsuger jeg 2-5 gange i ugen, da jeg slet ikke kan have hun skal kravle rundt i skidt (og putte det i munden!) sofabordsproblematikken kommer helt automatisk når hun kan rejse sig! Efter et par væltede kopper og ødelagte (halvspiste) reklamer skal din mand nok lære at rydde op efter sig. Så kan du vente så længe, så lad den ligge der...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hund og kat og støvsuger hver dag til hveranden dag. Jeg kan ikke ha de små fnulder der ligger på gulvet. Og elsker at gå uden strømper på.

Nu er mine tøser ikke små længere, men jeg støvsugede hver dag da de var guldkravlere.

Jeg skal være noget træt før jeg ikke får ryddet op på sofabordet. Men har også levet med et svin, som var vant til at ha sin mor til at rydde op efter sig. Jeg får spat af det :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj hvor er det rart med opbagning fra jer.. :glad

Mht at min mand forhåbentligt overkommer sin rode fase tvivler jeg på. Der er åbenbart et anti oprydnings/rengørings gen i hans familie.

Eks så roder der hos svigerforældrene så man ikke kan finde sig selv. (Jeg synes det roder men må hellere sige at jeg er typen hvor tingene står snor lige :whistling )

Hos mandens bror og svigerinde og deres søn på 9 mdr, er der SÅ beskidt, tror faktisk de fleste af jer ville tage beskyttelses dragter på hvis I skulle der hjem, der står opvask med mug på, hunde og kattehår i langebaner, der hænger fast når knægten kravler rundt på gulvet :puke der ligger div pizzabakker på gulvet i stuen ( de har dog sillet dem pænt i en bunke i hjørnet :D ) Jeg kan virkelig ikke sådan noget synes det er klamt og derfor har jeg nok svært ved at skulle (forstå mig ret) lade vær med at støvsuge og gøre rent.

Jeg tror lidt min "frygt" bunder I hvordan min svoger og svigerinde bor, frygter at manden bliver lige som sin bror.. måske jeg bare skal holde den strikse linie overfor ham med daglig støvsugning og opvask. Det burde han da kunne overkomme :sm

Mht ting på gulvet.. der er no mercy ALT skal væk, skal ikke stå med et barn der pludselig bliver blå i hoved og ikke kan få luft, har sågar købt specielle lister så ledningerne kommer væk fra nysgerrige børne sjæle.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht at min mand forhåbentligt overkommer sin rode fase tvivler jeg på. Der er åbenbart et anti oprydnings/rengørings gen i hans familie.

Eks så roder der hos svigerforældrene så man ikke kan finde sig selv. (Jeg synes det roder men må hellere sige at jeg er typen hvor tingene står snor lige :whistling )

Hos mandens bror og svigerinde og deres søn på 9 mdr, er der SÅ beskidt, tror faktisk de fleste af jer ville tage beskyttelses dragter på hvis I skulle der hjem, der står opvask med mug på, hunde og kattehår i langebaner, der hænger fast når knægten kravler rundt på gulvet :puke der ligger div pizzabakker på gulvet i stuen ( de har dog sillet dem pænt i en bunke i hjørnet :D ) Jeg kan virkelig ikke sådan noget synes det er klamt og derfor har jeg nok svært ved at skulle (forstå mig ret) lade vær med at støvsuge og gøre rent.

Jeg tror lidt min "frygt" bunder I hvordan min svoger og svigerinde bor, frygter at manden bliver lige som sin bror.. måske jeg bare skal holde den strikse linie overfor ham med daglig støvsugning og opvask. Det burde han da kunne overkomme :sm

Mht ting på gulvet.. der er no mercy ALT skal væk, skal ikke stå med et barn der pludselig bliver blå i hoved og ikke kan få luft, har sågar købt specielle lister så ledningerne kommer væk fra nysgerrige børne sjæle.

Hvis din svigerinde og svoger bor som de gør, og det er til fare for deres barn, har du indberetningspligt <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige præcist det har vi diskuteret rigtig meget herhjemme fordi jeg mener at det SKAL indberettes men manden ville ikke da vi ikke kunne gøre det anonymt, så vi valgte at min mand skulle tage en alvorlig samtale med sin bror.. det hjalp. Men det er ved at være tid igen til en alvorlig snak specielt nu hvor de har den mest fantastiske dreng :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har kun én hund, men vi støvsuger hver eller hver anden dag. Jeg vil ikke have hundehår over det hele.

Min kæreste er meget ordensmenneske, så herhjemme er der meget rydeligt hele tiden :)

Jeg synes IKKE du er hys!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad mon deres SP siger til det? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har heller ikke bebs endnu, men 1 stk langhåret hund og brændeovn. Derfor skal der minimum støvsuges 2-3 gange om ugen med almindelig støvsuger. Vi har også invisteret i en robotstøvsuger, som også kører 1-2 gange om ugen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har heller ikke bebs endnu, men 1 stk langhåret hund og brændeovn. Derfor skal der minimum støvsuges 2-3 gange om ugen med almindelig støvsuger. Vi har også invisteret i en robotstøvsuger, som også kører 1-2 gange om ugen...

Hvad siger Vanni til den? Vi har nemlig også en robotstøvsuger, men Otto (vores hund) er lidt bange for den :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg vil lige tilføje, at min mand ikke ser, når der trænger til støvsugning, så derfor er det oftest mig som svinger støvsugeren, eller sætter roboto igang.

Og vil også tro, at du er nød til at gøre det hjemme ved jer, for mænd ser ikke altid den slags

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad siger Vanni til den? Vi har nemlig også en robotstøvsuger, men Otto (vores hund) er lidt bange for den :P

Den almindelig støvsuger, er Vannidrengen ikke glad for, han flygter ind i sit bur, når den bliver tændt. Robotstøvsugeren er han mere ligeglad med, men synes den er træls, når den kører ind i ham...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den almindelig støvsuger, er Vannidrengen ikke glad for, han flygter ind i sit bur, når den bliver tændt. Robotstøvsugeren er han mere ligeglad med, men synes den er træls, når den kører ind i ham...

He he :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville jeg også være :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes din mand virker som om, han ikke vil tage ansvar for jeres baby paa de punkter, du naevner... Pardon my english, men han maa da gerne laese mit indlaeg wink.gif

Ikke alene kan dyrehaar provokere allergi, men stoev samler ogsaa alt skodkemi og allergener, som jeres baby saa kan kravle rundt i. Herhjemme stoevsuger vi paa nuvaerende tidspunkt en gang om ugen, men det bliver til to, naar bettenok kommer. En til hver eller en dame, som goer det den ene af gangene. Jeg har selv stoevallergi, katteallergi og hoefeber, saa det maerkes, hvis vi springer over, ligesom sengetoejet skal skiftes en gang om ugen. Det er klart at babyer ikke har godt af at leve helt sterilt, men hos os er der altsaa en vis minimumsstandard selv uden baby i hjemmet og den bliver ikke mindre haandhaevet, naar vi faar en lille fis til at kravle rundt :)

Det mest bekymrende synes jeg nu er hans holdning til ting og sager, der bare maa flyde... smaa dimser skal ikke flyde, hvor baby kravler, resjer sig, piller eller paa anden maade kan komme dem i munden - det er jo et spoergsmaal om sikkerhed, vil jeg meneunsure.gif

Han har nu engang ikke valg ungkarlelivet, saa han maa ruske sig selv lidt i nakken og igang med at rydde op og stoevsuge. Jeg synes ikke, du er hys!toot.gif

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den siger wow wow :balloons :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige præcist det har vi diskuteret rigtig meget herhjemme fordi jeg mener at det SKAL indberettes men manden ville ikke da vi ikke kunne gøre det anonymt, så vi valgte at min mand skulle tage en alvorlig samtale med sin bror.. det hjalp. Men det er ved at være tid igen til en alvorlig snak specielt nu hvor de har den mest fantastiske dreng :loveshower

Jeg syntes desværre ikke det er din mands job at løfte en pegefinger hele tiden overfor sin bror.

De virker som om de behøver lidt hjælp og det er andre end jer som skal gøre det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg vil lige tilføje, at min mand ikke ser, når der trænger til støvsugning, så derfor er det oftest mig som svinger støvsugeren, eller sætter roboto igang.

Og vil også tro, at du er nød til at gøre det hjemme ved jer, for mænd ser ikke altid den slags

K ser heller ikke når det trænger. Jo hvis det virkelig trænger, så gør han.

Men da jeg er stor fan af lister og den slags, så er der på vores familie kalender skrevet ind hver anden dag at der skal støvsuges. ´Dvs at hvis det er hans dag, så skal han klare sine pligter inden han sætter sig til at spille computer med vennerne. Han har intet imod det, for vi er jo fælles om vores hjem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand stoevsuger helt af sig selv lordag eller soendag og rydder op jaevnligt (noget han har laert paa det sidste)loveshower.gif

Resten ordner jeg, udover det vaerste strygetoej, som en dame klarer, men jeg er ogsaa meget hjemme :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER