My-Moren

Hvordan går det med jer derude?

435 indlæg i dette emne

Hvor er hun sej din mor :) et lille råd hvis det skal vaskes.. jeg har købt en sækkestol brugt som så viste sig at komme fra et rygerhjem adak!! og selvom jeg vaskede betrækket og luftede resten i 2 uger forsvant lugten ikke fra de der små kugler. Det var faktisk så slemt at selv om jeg satte det nyvaskede betræk på, kom det i løbet af 2 dage til at lugte af gammel sur røg igen <_< Så jeg tog chancen og har haft den i vaske maskinen på uldprogrammet. men succes. Dog 2 gange. 2. gang kun med eddike.

Ja, hun er rigtigt sød til den slags.

Bvadr, godt der ikke ryges her hos os eller forældrene. Men tak for godt råd - den kunne jo komme til at lugte af andet lækkert.

Nice med det dér slap af musik. Jeg mangler noget til fødslen, så tænkte at du måske har nogle sange, der er værd at se nærmere på?

Sjov historie om krøyer-kugler i øvrigt: Mine forældres venner har åbenbart isoleret med dem (???-må have været en dille da huset blev bygget), og nu er der så kommet hul ind til dem. Derfor er der en flok hvepse, som flyver ind i murværket og henter Krøyer-kugler én for én i en lang kolonne. Bortset fra lige de to hvepse som havde fundet en kæmpekugle, som de måtte hjælpes om at flyve hen til deres hvepsebo. Haha, det sku se så sjovt ud. (nu sidder jeg og griner alene, ikk? :huh )

Nå, sidespring.

Jeg føler med alle jer der døjer med varmen og smerter. Alene det at være ved at være højgravid, synes jeg indimellem er tungt nok, så...tja...gode ønsker om lindring til jer, der er ved at gå ud af jeres gode skind. Læs lidt af herinde, hvis det hjælper.

Var til jordemoder i går, og det var en rigtig god oplevelse. Første gang jeg ikke har følt, at det var en tynd kop the. Det er endnu en ny jordemoder, som jeg ikke har set før, så jeg var vist lidt spids i det til at starte med. Men det fangede hun godt og positivt, og så fortalte jeg hende, at jeg egentlig ikke følte mig særligt godt fulgt, selvom de allesammen var søde. At det gør mig lidt utryg, at se nye ansigter hele tiden, som spørger "har du nogle spørgsmål", i stedet for at de fortæller lidt om, hvad vi kan forvente. Vi har jo ikke prøvet det før. Det tog hun heldigvis rigtigt pænt, og begyndte straks at stille gode spørgsmål og forklare.

Fister ser ud til at have det godt. Skønnet til 2800 gram (hvilket jeg overhovedet ikke forholder mig til), han ligger formentlig med hovedet ned af, men ret løst, så jeg skal et smut til scanning i morgen, for at være sikker. Hvis han ikke ligger i orden, skal der jo ikke gå så længe før han skal vendes. Hun kunne godt forstå, at jeg synes jeg har mange plukveer - og selvom at det ved jeg jo godt, så var det rart at blive bekræftet og forstået. Og så sørgede hun for, at jeg så vidt muligt kommer til næste besøg hos hende næste gang. TAK:)

Uh, og fint blodtryk. Det er jeg altid lidt nervøs for, fordi det hele tiden har ligget lige indenfor normalen, men højt. Bortset fra da jeg var til lægen sidste gang, der var det rigtigt smukt - og nu hvor det var pænt igen, kan jeg ikke lade være med at glæde mig lidt over, at jeg vel har fået det bedre i forhold til den lange periode med arbejdsrelateret stress jeg har været igennem. Who knows om det nu hænger sådan sammen, men jeg vælger at tro det gør. Det er så vildt at mærke min krop lave et helt barn og at jeg igen selv kan tage vare på den - ikke mindst mærke den, og dejligt at se lidt tal på at blodtrykket det også går i den helt rigtige retning.

Sidst lige stort tillykke til de September-mødre som allerede har fået deres guldklumper og masser af gode ønsker til jer, hvor ankomsten står lige for døren. Hvor er vi altså tæt på nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne da godt være der var noget musik du kan bruge :) det finder vi bare ud af, har det hele liggende på min mac, så kan bare lave nogen cd'er til dig. Og hvis du er til det der rigtig intrumentale afslapning, kan jeg låne det af min far, han har en del af sådan noget :)

HAHA jeg sider og få en anders and film for mine øjne med de hvepse :D Så nej du sider ikke og griner alene :)

Synes altså det er mærkeligt du har været til forkellige jordemødre hver gang.. går du ikke også ude på Amager hospital? Jeg har været hos den samme, den første gang var de dog to fordi hende den ene var nyansat. Og som jeg har forstået det har de en ugentlig dag de er der, så det kan vel ikke være så svært at få den samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Miss Tang -det kunne være super. Jeg kan godt lide at der er sang på:) Lad os lige tales ved.

Mht. jordemødre, så synes jeg jo heller ikke lige det var nye ansigter hver gang, der blev lagt op til, da forløbet startede, men altså...måske har jeg bare været uheldig. Der ER ude på Amager jeg går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv æv æv og atter æv!!!!

Der er begyndt at dukke strækmærker op på min krop :prik Men jeg troede at hvis de kom ville det være på maven, fordi det er der huden udvider sig. Men nej! de er dukket på på side sulet og på det øverste af lårene.. Meget mærkeligt. Godt nok sider der lidt ekstra der også, men så meget har jeg altså heller ikke taget på der :gal er meget forurettet over min krop lige nu!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister ser ud til at have det godt. Skønnet til 2800 gram (hvilket jeg overhovedet ikke forholder mig til), han ligger formentlig med hovedet ned af, men ret løst, så jeg skal et smut til scanning i morgen, for at være sikker. Hvis han ikke ligger i orden, skal der jo ikke gå så længe før han skal vendes.

Hvorfor skal han vendes, hvis han ligger med hovedet nedad? Nu ved jeg dog ikke andet, end jeg fik at vide ved min læge sidste gang (det er så faktisk også en jordemoder, fordi min læge har en jordemoder ansat til at tage sig af gravide, gynækologiske undersøgelser osv.) Men min baby ligger med hovedet nedad - sådan cirka omkring kl.4-5 hvis man forestiller sig et ur - og jeg fik at vide, at hun aldrig havde hørt om, at de så vendte sig den anden vej igen, altså så de kom længere væk med hovedet, så hun skulle nok smutte "på plads" før eller siden - om ikke andet så til fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal han vendes, hvis han ligger med hovedet nedad? Nu ved jeg dog ikke andet, end jeg fik at vide ved min læge sidste gang (det er så faktisk også en jordemoder, fordi min læge har en jordemoder ansat til at tage sig af gravide, gynækologiske undersøgelser osv.) Men min baby ligger med hovedet nedad - sådan cirka omkring kl.4-5 hvis man forestiller sig et ur - og jeg fik at vide, at hun aldrig havde hørt om, at de så vendte sig den anden vej igen, altså så de kom længere væk med hovedet, så hun skulle nok smutte "på plads" før eller siden - om ikke andet så til fødslen.

mon ikke det kommer an på barnets str plads osv.. min han lå med hovedet ned til scanning og kontrol i 2/3 uger og sidst jeg var afsted lå han på tværs - og hun sagde at indtil uge 36 kan han stadig nå at rotere lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det forøvrigt fint :) Det eneste, jeg døjer med (stort set), er ryggen, men fik massage og zoneterapi i går, så det har vist taget det værste :) I morgen skal jeg til jordemoder, så det glæder jeg mig til :)

Kami: Respekt for at du tager med til DHL-stafet :gp Min arbejdsplads skal også med, og jeg går ellers hver dag, for vi har hund, men det er vist lang tid siden, jeg har gået 5 km, og har som regel indlagt en lille pause på turen, så jeg har valgt at springe over DHl i år, selvom det er et hyggeligt arrangement.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det forøvrigt fint :) Det eneste, jeg døjer med (stort set), er ryggen, men fik massage og zoneterapi i går, så det har vist taget det værste :) I morgen skal jeg til jordemoder, så det glæder jeg mig til :)

Kami: Respekt for at du tager med til DHL-stafet :gp Min arbejdsplads skal også med, og jeg går ellers hver dag, for vi har hund, men det er vist lang tid siden, jeg har gået 5 km, og har som regel indlagt en lille pause på turen, så jeg har valgt at springe over DHl i år, selvom det er et hyggeligt arrangement.

I sidste uge gik jeg 7 km. ved vesterhavet i "vildt" terræn, så satser på jeg kan klare det idag også. Min krop plejer først at brokke sig bagefter, hvis jeg har lavet for meget, så nu må vi se :) Men ja, det er nemlig vildt hyggeligt derude! Og så med grill pølser bagefter, så skal man nok nå i mål :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal han vendes, hvis han ligger med hovedet nedad? Nu ved jeg dog ikke andet, end jeg fik at vide ved min læge sidste gang (det er så faktisk også en jordemoder, fordi min læge har en jordemoder ansat til at tage sig af gravide, gynækologiske undersøgelser osv.) Men min baby ligger med hovedet nedad - sådan cirka omkring kl.4-5 hvis man forestiller sig et ur - og jeg fik at vide, at hun aldrig havde hørt om, at de så vendte sig den anden vej igen, altså så de kom længere væk med hovedet, så hun skulle nok smutte "på plads" før eller siden - om ikke andet så til fødslen.

Jamen det skal han heller ikke, han ligger som han skal. Der var jo bare ingen grund til at gå og vente i flere uger, hvis han IKKE lå rigtigt (hvilket hun var lidt i tvivl om).

Men nu er jeg scannet og han ligger som han skal, mere fast i dag og med ryggen udad - hvor min moderkage også ligger, så han er lidt svær at mærke. That's all.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det skal han heller ikke, han ligger som han skal. Der var jo bare ingen grund til at gå og vente i flere uger, hvis han IKKE lå rigtigt (hvilket hun var lidt i tvivl om).

Men nu er jeg scannet og han ligger som han skal, mere fast i dag og med ryggen udad - hvor min moderkage også ligger, så han er lidt svær at mærke. That's all.

Nåå sorry, det var mig, der misforstod det :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordemoderen igår, og hun bekræftede mine anelser om at min lille piges hovede står fast! :unsure OG hvis jeg har ret så har det gjort det i snart 2-3 uger.. Jeg bliver simpelthen så skræmt, for jeg har over en måned til termin, og føler mig bare ikke klar OVERHOVED..

-Det hjælper absolut ikke på frygten at der nu er op til flere som har født fra vores gruppe :baby2 Ved jo inderst inde godt at det ikke betyder at jeg føder før, meeeen kan ikke slippe tanken, vi mangler en del praktiske ting(som jo nok ikke er livsvigtige), men jeg føler mig bare heller ikke helt klar til ansvaret, og synes derfor at det er meget skræmmende, men på den anden side, hvor meget mere klar bliver jeg til det på bare en måned??

De gode tegn, er at jeg stadig ikke mærker noget til nogen plukveer, mine bryster er heller ikke ved at gøre sig klar (de leaker ikke er heller ikke blevet større eller ømme siden første trimester)... Sååå forhåbentlig er der god rum tid endnu :rolleyes

Ellers var alt som det skulle være, hun blev skønnet til 2700 gram. :7himmel

Hvad med jer andre, nogen der bekymrer sig ligesom mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja meget - jeg har lige hentet alt udstyr hjem - lagt betræk på dynerne og gjort pusleplads lift og vugge klar - nu skriver jeg liste over de sidste mangler såsom husk at spørge jordmoder hvornår jeg får recept på mælkeerstatning just in case og måske tøj i str. 50 og ja jeg føler mig ikke klar overhovedet bare stresset...!!!

jeg har dog 35 dage til termin...!! men hvad nu hvis?!?!

gør mig også mange tanker om fødslen efterhånden .. og mangler at købe gave til den store pige...

men opdagede at kæresten har købt den nye iPad til mig i barselsgave... tror jeg får den snart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillepige har også stået fast i meget lang tid nu.. Det skal du ikke være bange for, det er ikke ens betydning med at babyen kommer ud før tid. Tror end ikke der er sammenhæng i hvornår de sætter sig fast kontra hvornår de kommer ud. Der er for tidlig fødte der ligger sig til rette ugen inden de kommer ud af sig selv for tidligt.

Jeg er vist bange for alt omkring det her fødsel, være mor mm. Men jeg tror på at det kommer helt af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så mange smerter efterhånden at jeg godt kunne tænker mig hun kom ud meget snart, selvom der er 5 uger til termin idag. Jeg har dog lavet en aftale med hende at hun skal vente 2 uger endnu, for vi har lige 2 weekender med fødselsdage og jeg skal til køreprøve også :)

Men bortset fra jeg gerne vil have hende ud, er vi ikke klar herhjemme. Vi har jo ikke noget værelse til hende endnu, så det er lidt svært at gøre så meget. og mangler stadig en puslepude og et par skabe til pusle pladsen, så det kan jeg heller ikke gå i gang med. Vi har haft lidt forskellige løsninger mht hendes seng. For vores soveværelse er lige lidt for småt til tremmesengen. Men nu har jeg fået lov til at låne min kusine's leander vugge - den der kan hænge i loftet :loveshower jeg synes det er SÅ fantastisk. Manden er mindre enig. MEN nu låner vi den, så kan han ikke sige så meget :D

Hvordan føles det når bebs står fast i bækkenet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordemoderen igår, og hun bekræftede mine anelser om at min lille piges hovede står fast! :unsure OG hvis jeg har ret så har det gjort det i snart 2-3 uger.. Jeg bliver simpelthen så skræmt, for jeg har over en måned til termin, og føler mig bare ikke klar OVERHOVED..

-Det hjælper absolut ikke på frygten at der nu er op til flere som har født fra vores gruppe :baby2 Ved jo inderst inde godt at det ikke betyder at jeg føder før, meeeen kan ikke slippe tanken, vi mangler en del praktiske ting(som jo nok ikke er livsvigtige), men jeg føler mig bare heller ikke helt klar til ansvaret, og synes derfor at det er meget skræmmende, men på den anden side, hvor meget mere klar bliver jeg til det på bare en måned??

Min dattter stod fast meget længe før termin og hun er født 40+6. Tror ikke det har nogen betydning.

Jeg har godt nok været igennem det før, men sidste gang tog vi kun på hospitalet fordi jeg begyndte at kaste op (jeg havde lidt for højt blodtryk og skulle henvende mig til hosp. hvis jeg blev dårlig). Da vi kom til hosp. havde jeg åbnet mig 3 cm og 6 timer senere var min datter født. Jeg frygter at jeg heller ikke denne gang "opdager" at det er nu og at vi derfor ikke når frem til fødegangen i tide... Jeg har ikke lyst til at blive flere dage på hosp., men synes også 1½ time efter fødsel er meget kort tid, men det går forhåbentligt alt sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så mange smerter efterhånden at jeg godt kunne tænker mig hun kom ud meget snart, selvom der er 5 uger til termin idag. Jeg har dog lavet en aftale med hende at hun skal vente 2 uger endnu, for vi har lige 2 weekender med fødselsdage og jeg skal til køreprøve også :)

Men bortset fra jeg gerne vil have hende ud, er vi ikke klar herhjemme. Vi har jo ikke noget værelse til hende endnu, så det er lidt svært at gøre så meget. og mangler stadig en puslepude og et par skabe til pusle pladsen, så det kan jeg heller ikke gå i gang med. Vi har haft lidt forskellige løsninger mht hendes seng. For vores soveværelse er lige lidt for småt til tremmesengen. Men nu har jeg fået lov til at låne min kusine's leander vugge - den der kan hænge i loftet :loveshower jeg synes det er SÅ fantastisk. Manden er mindre enig. MEN nu låner vi den, så kan han ikke sige så meget :D

Hvordan føles det når bebs står fast i bækkenet?

Når du bøjer dig frem kan du mærke at du maser babyens hoved imod bækkenet. Tror nu nok det kommer an på hvor langt nede babyen har sat sig fast. Det mærkes ubehageligt når man bøjer sig og kan på længere gåture høre ondt. Det er i hvert fald sådan jeg oplever det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordemoderen igår, og hun bekræftede mine anelser om at min lille piges hovede står fast! :unsure OG hvis jeg har ret så har det gjort det i snart 2-3 uger.. Jeg bliver simpelthen så skræmt, for jeg har over en måned til termin, og føler mig bare ikke klar OVERHOVED..

-Det hjælper absolut ikke på frygten at der nu er op til flere som har født fra vores gruppe :baby2 Ved jo inderst inde godt at det ikke betyder at jeg føder før, meeeen kan ikke slippe tanken, vi mangler en del praktiske ting(som jo nok ikke er livsvigtige), men jeg føler mig bare heller ikke helt klar til ansvaret, og synes derfor at det er meget skræmmende, men på den anden side, hvor meget mere klar bliver jeg til det på bare en måned??

De gode tegn, er at jeg stadig ikke mærker noget til nogen plukveer, mine bryster er heller ikke ved at gøre sig klar (de leaker ikke er heller ikke blevet større eller ømme siden første trimester)... Sååå forhåbentlig er der god rum tid endnu :rolleyes

Ellers var alt som det skulle være, hun blev skønnet til 2700 gram. :7himmel

Hvad med jer andre, nogen der bekymrer sig ligesom mig?

Ja, jeg har haft en total hormonella dag, og kom til at læse om fødslen i den der graviditetsbog, man får ved lægen + læste en fødselsberetning her på BK, og det var så bare overhovedet ikke i dag, jeg skulle gøre det! Følte bare, at det kan jeg da slet ikke gå igennem og hvordan skal jeg dog klare det :boo

Ellers er de fleste praktiske ting på plads, men mangler stadig nogle, og det er primært nogle ting, som jeg ikke rigtig kan tage mig sammen til at købe, for så bliver det ligesom for virkeligt - såsom bleer og efterfødselsbind :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så mange smerter efterhånden at jeg godt kunne tænker mig hun kom ud meget snart, selvom der er 5 uger til termin idag. Jeg har dog lavet en aftale med hende at hun skal vente 2 uger endnu, for vi har lige 2 weekender med fødselsdage og jeg skal til køreprøve også :)

Men bortset fra jeg gerne vil have hende ud, er vi ikke klar herhjemme. Vi har jo ikke noget værelse til hende endnu, så det er lidt svært at gøre så meget. og mangler stadig en puslepude og et par skabe til pusle pladsen, så det kan jeg heller ikke gå i gang med. Vi har haft lidt forskellige løsninger mht hendes seng. For vores soveværelse er lige lidt for småt til tremmesengen. Men nu har jeg fået lov til at låne min kusine's leander vugge - den der kan hænge i loftet :loveshower jeg synes det er SÅ fantastisk. Manden er mindre enig. MEN nu låner vi den, så kan han ikke sige så meget :D

Hvordan føles det når bebs står fast i bækkenet?

Min dreng står også godt fast i bækkenet, jeg kan mærke det ved at det nogle gange gør ret ondt der nede når han bevæger sig, og så klemmer han er nerve ud til mit ben, så jeg ikke helt kan styre det, og det gør ret ondt. Min mave er også sunket ligeså stille, det havde jeg slet ikke opdaget før min mand nævnte det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har haft en total hormonella dag, og kom til at læse om fødslen i den der graviditetsbog, man får ved lægen + læste en fødselsberetning her på BK, og det var så bare overhovedet ikke i dag, jeg skulle gøre det! Følte bare, at det kan jeg da slet ikke gå igennem og hvordan skal jeg dog klare det :boo

Ellers er de fleste praktiske ting på plads, men mangler stadig nogle, og det er primært nogle ting, som jeg ikke rigtig kan tage mig sammen til at købe, for så bliver det ligesom for virkeligt - såsom bleer og efterfødselsbind :oops

Samme her. Børneværelset osv er klar, og jeg har også købt sådan nogle store natbind, men det var nærmest med lukkede øjne. Øj, jeg synes der er mange ting, som jeg bare ikke rigtigt har lyst til at tænke for meget i - især fordi det jo er meget snart! Kæmpebind, ammeindlæg, hæmorider, gylp, lortebleer, mælkeplamager...yaicks. Oh hvor jeg glæder mig til at få ham fister herud, men med fare for at lyde sart og sippet, så følger der altså meget klamt med. Naturligt, men klamt, helt ærligt ;)

Sidder her på sofaen med plukveer, en anelse halsbrand og en propfyldt mave efter besøg hos søde venner med en søde og glad baby. Føler mig meget gravid og forventningfuld. Sov godt septemberdamer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååårh hvor er det skønt at høre at i andre også har bekymringer :rolleyes Det kan nemt herinde handle om hvor meget man glæder sig.. Hvilket vi jo også gør..

Og i har da så ret piger, jeg overfortolker nok aaaaalt for meget.. Jeg blev simpelthen bare mega frustreret over tanken om at hun rent faktisk kunne komme for tidligt!! men jeg bliver ved med at berolige mig selv med, at vi har tag over huset, og resten går nok, -det vi mangler kan vi købe eller sende bud efter! OG så en Dyyyyyyyyyyyb vejrtrækning :D

Skal dog også så småt tage mig sammen til at begynde at pakke nogen ting til hospitalet, -og som i andre, krydse den magiske grænse hvor man køber efterfødselsbind.. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og som i andre, krydse den magiske grænse hvor man køber efterfødselsbind.. :o

Jeg bestilte dem på nettet i går - det var ligesom lidt mere overkommeligt, end at skulle gå ned i en fysisk butik :unsure Så skidt pyt med de 34,50, det koster i porto - jeg fik dem købt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestilte dem på nettet i går - det var ligesom lidt mere overkommeligt, end at skulle gå ned i en fysisk butik :unsure Så skidt pyt med de 34,50, det koster i porto - jeg fik dem købt! ;)

Rigtig god idé!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, nu er jeg utålmodig. Har 20 dage til termin, og så er man jo "indenfor termin" og det kan jeg godt komme til at tage lidt for bogstaveligt. Jeg har bare INGEN tegn på, at der er gang i noget, og jeg har jo det her halvhemmelige ønske om, at Fister gerne må vælge en anden fødselsdag end d. 14. hvor jeg fylder 30. Så HVIS han nu synes, at han er helt færdigbagt snart, så er det helt OK.

Jeg kan dog mærke at mine plukveer - som jo er der tit - tager lidt til i styrke, men der er intet regelmæssigt eller decideret smerte over dem. Fister pusler lidt rundt i mavsen, og i går blev han introduceret til Coldplay i Parken. FANTASTISK oplevelse. Men må også indrømme, at jeg var noget træt i kroppen, da vi endelig kom hjem. Hurra for at få en taxa med det samme, når man nu er omgivet af 50.000 glade mennesker.

Der blev skudt med sådan nogle store stykker papirskonfetti til koncerten, og da jeg kom hjem fandt jeg et rødt hjerte, som havde sneget sig ned på min mave (ad min fine graviditets-kavalergang :hophop ). Det må være et tegn på, at vi får en lille, glad Coldplay-baby. Jaja, lad mig nu bare overtolke - jeg går og småkeder mig. Hvorom alting er, så er jeg så træt og smadret i dag, som jeg slet ikke kan huske, hvornår jeg sidst har været. Kender I det? Gennemtræt og glad - lidt ligesom at have alkoholfri tømmermænd. Så jeg tog bare dynen med ind på sofaen i morges og har klaret en lille lur i eftermiddags.

Jeg er jo blevet scannet for at se om Fister lå rigtigt, og det gjorde han. Men helt ærligt, så kan jeg altså ikke helt forstå det, jeg mærker. Jeg kan IKKE mærke ham i bækkenet og nogengange er det som om, han ligger på tværs af maven. For det meste ligger han dog ligesom til scanningen - ifølge min mærkning altså. Er egentlig ikke nervøs eller noget, gad bare godt være dygtig nok til lige at mærke, at "her har vi numsen, her er ryggen og dér fik jeg er spark af en lille fod". Men sådan er det altså ikke i min mave.

Er I andre ikke ved at være utålmodige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra- Jeg har endelig fået barsel idag og har nu en måned til termin...

Fik sagt godt farvel til mine søde kolleger og gode arbejdsplads som jeg allerede savner en lille smule.

Lillemanden må gerne for min skyld vente med at komme til termin.... Trænger til lidt tid herhjemme, til at få styr på det praktiske og til at blive klar mentalt.

Og til at manden og jeg rigtig har tid til hinanden. Han skal forkæles nu hvor han har været så sød ved sin pregzilla de sidste 8 måneder.

Jeg har det jo stadig dejligt fysisk, så vil gerne have tiden til at gå og glæde mig i.

Elsker at være gravid og glæder mig over min store hvide mave og den måde jeg synes folk på gaden smiler til mig når jeg kommer vraltende.

Var ved Jordemoder idag som skønnede til 2600-2700 g så han vokser fint, den lille skat.

Fin hjertelyd og symfyse, ingen ødemer og fint blodtryk og hovedet nedad.

Hun er rar, min Jordemoder. Ung og sådan lidt skolelæreragtig gammeldags på samme tid. Det synes jeg er betryggende. Hurra for barsel og for bryllupsdag imorgen. Vi har begge fri så der skal storhygges fra morgenstunden med bagerbrød og hvis jeg kan- soves længe.

Det synes dog ikke at være noget jeg mestrer længere!!

Men så er det frem med det nye bo bedre blad og dba på mobilen så jeg kan finde nogle gode babykup...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm 16 dage tilbage til termin (og regner med fuld overtid også). Har så ondt i hele kroppen og sover elendigt. Mine knæ er bogstaveligt ved at stå af. Kan knap rejse mig fra toilettet :-\

Kun 2-4plukveer om dagen...kan snart ik mere. Vil gerne snart videre, men er samtidig skrækslagen for hvornår det går igang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER