Myliona

De ting man ikke behøver - Men som I ikke kan undvære :)

18 indlæg i dette emne

Vi har selv købt alt til vores prinsesse, og vi mangler kun nogle få praktisk ting :)

Derfor sidder jeg også finder på ting, vi sådan kan "hinte" til folk, at vi ønsker os - både i barselsgave men også til barnedåben :)

Jeg tænker ikke så meget på de praktiske ting - jeg tænker på, at der må være nogle andre ting, som "jer mødre" bare har været glade for..

Cder, bamser, bestemt stykke legetøj, osv :) Altså, noget præcist, men som man ikke lige tænker på at det er et "must-have" :whistling

Så kom med jeres "yndlings ting" til jeres barn, som i ikke vidste i ikke kunne undvære, før I havde det :)

Del dette indlæg

Kålormen fra Lamaze, det er Malivas yndlings legetøj!

Skum legegulvet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Legetæppe og "skum-tæppe" til steder med klinker/trægulv o.lign.

Lamaze-legetøj var et kæmpe hit herhjemme.... Specielt giraffen, og foldebog i stof :)

Motorikgyngen med sider

Har i stokke-højstol? Så er newborn-indsatsen fantastisk! :)

Stofbleer (man kan ALTID bruge flere)

Uniqform XL lejringspude (til 1000 ting, og fx at ligge baby op ad i dit skød, så man får god kontakt, og ikke risikerer baby falder nogen steder)

Bogen Vidunderlige Uger (om tigerspring)

Vågelamper (praktiske både i soveværelset i starten, og senere på ruten mellem soveværelse og babys værelse så man ikke falder over legetøj og diverse på vejen :) (kan fås med censor så de kun er tændt om natten)

Hmm.... Vender tilbage hvis jeg finder på mere :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lamaze blomsten til at hænge på barnevognskanten

Den der hund (aner ikke hvad den hedder) hvor der står "Hånd", "Mave" "Fod" på og som kan SÅ mange forskellige sange og remser - den er et kæmpe hit! (dog nok først 6+ måneder gammel)

Tiny Love aktivitetstæppe (det har vi været meget meget meget glade for!!!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Børnebøger... Halfdan rasmussen, godnathistorier, Hc. andersen

Åh abe cdboks

Ja så meget bruger vi det jo ikke endnu, men tænker at det er rart at have

Skum gulv puzlespil (isolerer når de er helt små og giver et blødt underlag hvis de knalder hovedet i gulvet)

Aktivitetstæppe

bæresele

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker sådan, mere konkret - altså, hvorfor lige halfdan rasmussen? Er der en speciel grund til det lige er DEM, der er gode fx?

Det samme med musik; Er der noget konkret jeres børn bare har været glade for?

Tænker ikke så meget i hvad "vi voksne" synes der er musthaves - tænker på hvad børnene bruger, og elsker og som bare har vist sig at være helt fantastiske at have :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lamaze spejlet, fordi det fik Isabella til at gide ligge på maven og kigge på sig selv- ellers gad hun det ikke, og vi fik at vide (1000 gange) af sp, at hun skulle ligge meget på maven for at styrke musklerne. Vi ønsker os det også igen- eller vi ender nok bare med at købe det til Karoline ;)

Bordflag fra guldsmeden med indgraveret navn. Synes det er hyggeligt at kunne tage frem til fødselsdage, og tænker det kunne være hyggeligt for børnene at have, når de engang bliver voksne

Sparebøsse eller smykkeskrin med indgraveret navn, hvor man også kan få indgraveret fødselsdagdato, fødselsvægt, tidspunkt osv. Isabella har det, og jeg ville da gerne selv have haft ét fra da jeg var barn.

Albertes sangbog (nu kan jeg ikke lige huske hvad den præcist hedder). Fordi der er en del af de "gode gamle" sange i, og nogle sjove billeder.

Følebog; mener den hedder "En elefant kom marcherede". Det er en sangbog, men med en masse føleting i. F.eks. "fiskeskæl", "hestehår", "bjørnepels" osv. Isabella ELSKER den bog stadigvæk og har nærmest slidt den op. Hun fik senere en tilsvarende, bare med børnerim som vist hed "Dig og mig og vi to". Det er SÅ fine bøger.

Tænker lige om jeg kan finde på mere :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

BABYKALENDEREN :)

Synes den har været helt fantastisk. Hver uge vender man en side og læser så hvad der sker af nye ting med barnet og hvad man evt. skal huske af undersøgelser osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

BABYKALENDEREN :)

Synes den har været helt fantastisk. Hver uge vender man en side og læser så hvad der sker af nye ting med barnet og hvad man evt. skal huske af undersøgelser osv.

Enig! Vi brugte den dog klart mest i starten.... Men der var den virkelig uundværlig! Vi brugte også at plotte babys søvn, mad og den slags ind i det skema som er deri.

Ville helt sikkert ikke have undværet den de første par måneder!

:sc

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig! Vi brugte den dog klart mest i starten.... Men der var den virkelig uundværlig! Vi brugte også at plotte babys søvn, mad og den slags ind i det skema som er deri.

Ville helt sikkert ikke have undværet den de første par måneder!

:sc

Helt sikkert enig :) Jeg har været rigtig glad for den og har brugt den som Troldemor. Nu skriver jeg ikke så nøjagtigt ned om dagen men skriver stadig hvis vi har været ude eller lign. og så skriver jeg opdateringer hver søndag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

HAr i et link til bogen? :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Sådan en hård papbog med Bamse og Kylling som spiller en melodi. Den er et stort hit herhjemme :) ellers er det som de andre skumlegegulv, legetæppe og lamaze-ting, der hitter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En bumbo stol :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

En bumbo stol :balloons

Åh ja den brugte jeg til Liva.

Kan man stadig få dem egentlig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt der er lidt lang tid til, men en stavblender er altså også rigtig god at have til når man skal lave mos osv. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov... Og bogen "Mine første år" er jeg også vildt glad for :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fin tråd, følger lige med her :)

Mht. SKUMTÆPPE som flere af jer snakker om, så var der for et års tid eller to siden en masse oppe omkring at nogle af tæpperne ikke er super smarte til børn pga det de er lavet af. Nogle mærker var decideret giftige og hormonforstyrrende :( Ikke smart når det er til børn. I institutioner osv fjernede man tæpperne af samme grund. Ved ikke om man stadig kan købe de problematiske mærker, håber jeg ikke. Men kan jo være nogle sælger dem brugt eller nogen har dem liggende fra tidligere børn osv.

Tror bare det jeg ville var at gøre opmærksom på at der på et tidspunkt var et problem med de ellers smarte tæpper, så kan være en god ide at undersøge nærmere hvis man har eller ønsker at anskaffe sig sådan et tæppe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER