Tina80

Min nf scanning i dag

34 indlæg i dette emne

Nå nu skal I høre:

Sad og ventede en halv time før vi kom ind.

Men hold da et syn der mødte os. En meget livlig baby som slog kolbøtter og sprællede med arme og ben konstant. Og sparkede fra og fløj afsted. Den bevægede sig så meget at jordmoren ikke kunne måle nakkefolden.

Men til sidst lykkes det. Vi skulle sætte os ud og vente mens hun regnede tallene sammen. Og bagefter skulle vi også ind og snakke med en overlæge pga. min fortid.

Vi kom heldigvis ikke til at vente så længe før vi blev kaldt ind igen.

Men vi blev kaldt ind i et andet rum hvor hun straks ævlede løs om sine beregninger og uanset hvordan hun vendte og drejede det, så lå vi i risiko zonen.

Troede vi lå omkring de 300 men nej vores risiko hedder 1:68!!

Så hun gav os nogle brochure om moderkageprøve og Fostervandsprøve som vi kunne læse igennem inden den anden læge kom og ventede os.

Vi kunne få moderkageprøven i dag eller vente

3 uger på at få lavet en Fostervandsprøve.

Vi har heldigvis altid været enige om vi ikke kan håndtere et sygt barn, så vidste vi skulle igennem yderligere undersøgelse.

Vi valgte moderkageprøven da vi kunne få den nu i stedet for at skulle vente så længe.

Og vupti vi skulle kun vente ca. 15 min så kunne vi komme til.

Så havde jeg også nået at græde lidt færdigt.

Vi snakkede det hele igennem og så gik vi igang.

Desværre måtte de stikke mig 2 gange pga moderkagen blev forskrækket ved første stik og krøb sammen.

Vi får de første svar om en uge. Men desværre er det nakkefolden der har givet dårlige ods.

Del dette indlæg

Jeg håber på det bedste for jer!! Det er en hård position at være i :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, det er ikke sjovt at få at vide, men dejligt at I kunne komme til med det masse, så I ikke skulle vente længe på at få det udredt!

Jeg krydser for at det hele er ok med jeres lille baby :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv en trist nyhed :( men håber ikke der er noget som helst i vejen når i får prøvens svar.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre, men når i er enig om at i ikke kan håndtere et sygt barn er det bedst at de ser det nu.

Pris jer lykkelig over det blev opdaget

Del dette indlæg

Annonce ♥

Krydser fingre....

Jeg fik tallene 1:24, og ventede 5 dage på at få taget moderkagebiopsi... Svaret fik jeg allerede pr telefon dagen efter, og det var heldigvis godt... Endeligt svar pr brev kom 3 uger senere.

1:68 er stadig stor, stor overvægt for et helt raskt og sundt barn! :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv da, det var jo ikke lige det man regnede med. :( Håber alt er som det skal være, men kan godt forstå at ventetiden er rigtig lang. :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

puha det var ikke lige det man ville høre eller havde ventet. Jeg sender de bedste tanker og håber på et svar der siger sundt barn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke da en øv scanning :( men mon ikke der viser sig et sundt barn snart :) tænker på - og jeg har stor forståelse for jeres beslutning om videre undersøgelser - jeg ville gøre det samme...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der noget nyt mht første prøvesvar

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, men de sagde også der ville gå en uge. Med mindre svaret er meget negativt, så ringer de hurtigst muligt.

Men har heldigvis fået tid hos min gyn på onsdag til en scanning

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha - svær tid at vente.. Men bliver godt på onsdag.. Der var en på min mave der fik højrisiko ved NF så hun betalte en privat og fik en fin risiko - så måske det ser meget anderledes ud på onsdag :) jeg krydser for dig..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej ... også mange tanker herfra. Håber på et godt svar, hurtigst muligt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej for helved da. Heller ikke noget brev i dag. Drømte ellers det kom og der stod vi venter os en synd og rask dreng

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, Måske kan du ringe derind og høre om de har fået foreløbige resultater?

Del dette indlæg

Annonce ♥

De sagde jo en uge og det er I morgen.... Har bare hørt om flere der har fået svar efter kun 3 dage

Del dette indlæg

Annonce ♥

De sagde jo en uge og det er I morgen.... Har bare hørt om flere der har fået svar efter kun 3 dage

tænker på dig :kram har fuldt dig længe.. :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige mens jeg var i børnehaven ringede pludselig et ukendt nummer (vidste bare det var sygehuset)

Først svarede jeg bare: Det er Tina

SÅ sagde damen hun ringede fra sygehuset og om jeg var Tina xxx xxx

Øhm ja!!

Hun ville bare oplyse mig at jeg ikke skulle forvente et brev forløbig og derfor ringede hun til mig.

Øh ja sagde jeg, er ellers ikke særlig glad for du ringer for det plejer at betyde dårligt nyt!!

Men hun skyndte sig at forklare at de havde tekniske problemer med prøven (der var ikke noget galt med prøven = ny prøve) men det var deres systemer der havde tekniske problemer i at aflæse resultatet!!!

Men hun kunne glæde mig med at sige at vi 100% ikke venter et barn med down syndrom :loveshower

Men brevet med svaret kunne vi ikke før om 2-3 uger når de sidste prøver var færdige.

Men det gør ikke spor, bare det vi ved den lille er rask :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke Tina :kram :loveshower kan ikke finde ord :kram :kram sikke en dejlig påske nyhed :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæmpe tillykke og god påske - det varen fantastisk nyhed :) :) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var dejligt, men de tager mere end down syndrom gør de ikke?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var dejligt, men de tager mere end down syndrom gør de ikke?

Jo de tjekker også for alle mulige Andre men yderst sjælen sygdomme. Men dem får jeg først svar på om 3 uger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor dejligt Tina. det er jeg rigtig glad for at høre. :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med positivt svar :loveshower dejligt!

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER