Oprettet March 23, 2012 Bliver lige nød til at høre jer.. i er så kloge :) Hvis man står en arbejdsmorgen og finder ud af at ens bil ikke kan starte, er det så normalt man bare skriver (eller ringer) og siger man ikke kommer på arbejde i dag ?? Vi er to på arbejdet, og det er så den der har vagten 9-17 (lukketid) der ikke kommer i dag. Men jeg har fri kl. 13.30 og skal jo hente min datter, så skal gå der. ej er lidt irreteret lige nu.. Kan man bare sige man ikke kommer sådan en halv time før man skal møde ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg vil bestemt mene, at man så finder en anden måde at komme på arbejde og så "kun" kommer for sent ;) Der findes jo offentlig transport for det samme ;) Så den ville jeg aldrig selv bruge (eller godtage) som undskyldning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg vil bestemt mene, at man så finder en anden måde at komme på arbejde og så "kun" kommer for sent ;) Der findes jo offentlig transport for det samme ;) Så den ville jeg aldrig selv bruge (eller godtage) som undskyldning. Tak for svar. Det vil jeg nemlig også mene. Fair nok hvis vi var mange på arbejde og hun ikke skulle være her alene og lukke, men det skal hun jo. og hun har da trods alt ind til kl. 13-14 tiden at komme herind på. Hun bor altså hvor der kører toge.. Sidste år hvor cheferne var på ferie var jeg alene her og sad med feber og sygdom og en pige der havde skoldkopper, men jeg kom hver gang dag for kan da ikke bare lukke firmaet.. nu sidder jeg så med det "lorten" at jeg nød til at lukke firmaet, så måske 14.30 kan jeg strække den til.. er sq lidt sur pt :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg vil bestemt mene, at man så finder en anden måde at komme på arbejde og så "kun" kommer for sent ;) Der findes jo offentlig transport for det samme ;) Så den ville jeg aldrig selv bruge (eller godtage) som undskyldning. :ditto - Jeg synes ikke det er arbejdsgiverens problem hvis ens bil ikke kan starte. Så må man jo som Tildes mor skriver, finde en anden måde at komme frem på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Det ok at komme forsent, men en bil der ikke kan køre er bare OVERHOVEDET IKKE en god nok undskyldning for at blive væk.. Så ender det jo med at man ikke kan komme på arbejde fordi naboens bil er gået i stykker.. NEJ DET HOLDER BARE IKKE!! Århh jeg bliver bare SÅ hidsig, når andre er så dovne.. Synes simpelthen at vi har et ansvar overfor vores kollegaer og arbejdsplads. Jeg møder altid ind på arbejdet (også nogengange, hvor jeg egentlig skulle være blevet hjemme pga sygdom!) Jeg får bare sådan en dårlig samvittighed over, at andre skal have en mere travl dag pga. mig.. Uha der havde jeg da vidst et mere følsomt emne end jeg regnede med :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Man finder en anden måde at komme frem længere er den ikke og du bliver sålænge du kan og derefter tager du hjem. Medmindre du kan få en anden til at hente prinsessen ( der vinder du lige lidt på goodwin kontoen) :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Det ok at komme forsent, men en bil der ikke kan køre er bare OVERHOVEDET IKKE en god nok undskyldning for at blive væk.. Så ender det jo med at man ikke kan komme på arbejde fordi naboens bil er gået i stykker.. NEJ DET HOLDER BARE IKKE!! Århh jeg bliver bare SÅ hidsig, når andre er så dovne.. Synes simpelthen at vi har et ansvar overfor vores kollegaer og arbejdsplads. Jeg møder altid ind på arbejdet (også nogengange, hvor jeg egentlig skulle være blevet hjemme pga sygdom!) Jeg får bare sådan en dårlig samvittighed over, at andre skal have en mere travl dag pga. mig.. Uha der havde jeg da vidst et mere følsomt emne end jeg regnede med :whistling Sommeyider skal man slippe, og være syg for jeg ville hellere have ekstra travlt en dag end smitte mine kollegaer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Okay dejligt at læse i er enige med mig.. Vidste lige pludselig ikke om det var normalt bare at sige man ikke kommer. Min mand som arbejder her samme sted bor jo 10km fra hende og var lige kørt hjemmefra da hun første gang skrev hendes bil ikke kunne starte, så spurgte hende om han skulle vende om og tage hende med ind, men nej det var lige meget fordi hendes svigermor var på vej.. Hendes svigermor afleveret bare hendes barn i dp for hende og kørte så hende hjem.. Vil virkelig gerne tage lukkevagten også hvis jeg kunne finde en til at hente nadja, men de eneste der normalt kan tage hende er mine forældre (mine chefer) og de er jo på ferie. Og vi går til svømning i dag, og synes også bare det strengt hvis det skal gå ud over nadja hun ikke kommer afsted til svømning hun snakker om det hele ugen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Okay dejligt at læse i er enige med mig.. Vidste lige pludselig ikke om det var normalt bare at sige man ikke kommer. Min mand som arbejder her samme sted bor jo 10km fra hende og var lige kørt hjemmefra da hun første gang skrev hendes bil ikke kunne starte, så spurgte hende om han skulle vende om og tage hende med ind, men nej det var lige meget fordi hendes svigermor var på vej.. Hendes svigermor afleveret bare hendes barn i dp for hende og kørte så hende hjem.. Vil virkelig gerne tage lukkevagten også hvis jeg kunne finde en til at hente nadja, men de eneste der normalt kan tage hende er mine forældre (mine chefer) og de er jo på ferie. Og vi går til svømning i dag, og synes også bare det strengt hvis det skal gå ud over nadja hun ikke kommer afsted til svømning hun snakker om det hele ugen... Du har jo ingen mulighed for at tage lukkevagten du har planer. :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Hvis I er to på arbejde nu, så sig til hende at en af jer henter hende. Har hun ingen mulighed for hjemtransport, kan I måske også køre hende.. Synes det er TOP fesent!!! DÅRLIG undskyldning af hende... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Altså umiddelbart vil jeg sige at hun burde finde en anden måde at komme på arbejde på, specielt hvis hendes svigermor kan køre børnene så burde hun også kunne lige sætte hende af på vej til en tog eller bus station. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Hvis I er to på arbejde nu, så sig til hende at en af jer henter hende. Har hun ingen mulighed for hjemtransport, kan I måske også køre hende.. Synes det er TOP fesent!!! DÅRLIG undskyldning af hende... Nej der kun mig på arbejde.. hun skal så overlappe mig og tage lukkevagten.. (eller skulle) Hendes bil var allerede problemer i går da hun skulle hjem, så fik tilbuddet om at køre hjem i en firmabil.. det sagde hun nej tak til. Så egentlig kunne hun tage toget ind her nu, og så stadig låne firmabil når hun skal hjem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Altså umiddelbart vil jeg sige at hun burde finde en anden måde at komme på arbejde på, specielt hvis hendes svigermor kan køre børnene så burde hun også kunne lige sætte hende af på vej til en tog eller bus station. Ja hendes svigermor kørte bagefter på arbejde, og derved køre forbi 2 togstationer som hun kunne sætte hende af på hvor der går direkte tog her til hvor vi arbejder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg er ret sikker på, at en "fridag" fordi bilen er gået i stykker som minimum er på egen regning - altså flex, feriedag eller løntab. Jeg kan huske, der var en del snak om i de sidste par hårde vintre vi har haft, hvis "problem" det var, hvis man sneede inde. Og der er det altså arbejdstager. I min optik svarer bil-problemer til at sne inde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg ville altså være så fræk at skrive at du regnede med at hun ankom med et tog inden du gik hjem, for du havde planer. Og så skrive at hun kunne tage en firmabil hjem. Bum! Ingen undskyldninger der! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg ville altså være så fræk at skrive at du regnede med at hun ankom med et tog inden du gik hjem, for du havde planer. Og så skrive at hun kunne tage en firmabil hjem. Bum! Ingen undskyldninger der! ;) Jeg ville gøre præcis det samme. Selvfølgelig kan man ikke gøre for hvis bilen ikke virker, men så må man jo finde et alternativ og så komme lidt for sent. Kan da vel aldrig blive dit problem med mindre det er hende som virkelig er meget meget syg så hun slet ikke ville kunne arbejde. Tænkte mere at hvis medarbejderen ikke er villig til at arbejde, burde det så ikke overvejes om personen bør have jobbet? der er vel nok arbejdsløse for tiden til at man kunne finde en erstatning som faktisk ville arbejde, og opfylde sine forpligtelser. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 altså hvis man er afhængig af at skulle bruge bilen fordi man har lang vej på arbejde og den pludselig ikke vil noget som helst, så ville jeg måske også ringe og sige som hende, HVIS der ikke var nogen mulighed for at komme frem. Vi er nogle, som bor på landet, hvor busserne ikke kører mellem 8-13 og stopper med at kører igen kl 17. Og hvis man skal skifte busser eller offentlig transportmiddel op til 4-5 gange for at komme frem, så kan det også være, at jeg ville opgive at komme frem. Meeen når man nu bliver tilbudt at blive hentet, man bliver tilbudt at kunne tage firmabilen hjem, der er bus/togforbindelser frem og tilbage, så virker det bare som en dårlig undskyldning for at pjække... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Ja eller.... Du er jo no taget afsted efter Nadja nu :) :klap Til din kollega for at tørre lorten af på dig på den måde! :gal Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Som de andre skriver så finder man en anden måde at komme afsted på og siger i hvert fald ja hvis man bliver tilbudt at blive hentet og kan låne en bil hjem. Håber du kom afsted som du skulle :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2012 Der er folk der er blevet fyrret for det! Man kan i 98 ud af 100 tilfælde finde en løsning på et kørsels problem, og du havde jo faktisk et godt tilbud til hende - fint hvis man kommer for ssent, det er ski fair nok - men at blive væk!!!! hvis man som Vanni skriver VIRKELIG ikke kan komme frem, jamen så er det jo sådan det er, MEN det er jo ikke tilfældet her... uh... bliver vist også helt hidsig nu... Du skal HELT sikkert have givet dine forældre besked om hvad der er sket, en advarsel fra deres side er vist sundt for din kollega! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2012 Hvordan gik dagen - kom hun? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2012 Nej hun kom bestemt ikke. Jeg tog hjem 14.15 (45min senere end jeg havde fri, der kunne jeg ikke blive mere) Den eneste mekaniker der var tilbage på værkstedet (min mand) hev jeg så ind på kontoret, for der kan ikke være lukket i udlejningen, så han sad der ind til kl. 16.45. 15 min efter hans arbejdsdag sluttede, 15 min før omstillingen sætter ind og opkald kommer på min mobil. Det bare ekstremt dyrt at sætte en mekaniker ind som jo intet kan lave ud over at tage telefonen, så mellem opkaldene glor han bare, og værkstedet er så meget bagud så det så tåbeligt. Hun har ikke fået lavede sin bil, så i morgen skal vi hente hende for at tage hende med til noget fødselsdags tam tam. det jo så mig der ikke kunne sige nej til at være flink... men det bobler inde i mig for at smække hende en.. er sq spændt på at se hvad hun gør på mandag... Og jeg havde endda købt cola og slik til os i fredags, men har taget hele skidtet med hjem igen, det får hun ikke noget af :badgirl Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2012 Det går simpelthen over min forstand, at man vælger at gøre sådan.... Du bliver nødt til at fortælle det til dine forældre for hvordan kan det ikke blive fremover, hvis ikke hun får en reprimande? Del dette indlæg Link to post Share on other sites