Oprettet March 22, 2012 Nu sad vi tidligere i dag og snakkede om det med hvad man lige gør, når der skal laves en baby... HJeg har jo aldrig prøvet at "planlægge" det, da jeg før blev gravid fordi jeg gik af pillerne (og ja så et par gange på pillerne... ) Men K spurgte om det så bare var meningen at man hoppede på hinanden som kaniner eller hvad. Altså jeg kan godt se det fra hans synspunkt ;) men så kom jeg i tanke om at der var en som havde skrevet noget om at hvis man havde for meget sex, så var der ingen haletudser i... Kan det passe? Jeg plejer at kunne mærke ÆL både uden og på piller. Det er langt mere smertefuldt uden, så regner ikke med at jeg er i tvivl når vi når dertil. Er det bare om at ha sex en gang om dagen fra mens slut og så til mens start? Og så op i vejret med numsen, så det render den rigtige vej? :) Eller er der andre "regler"? Nu er der jo ikke så lang tid til og jeg har det bedst med at være lidt forberedt mentalt. :) Håber der er nogle som har et svar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2012 Nogle siger at man skal sexe hver 2-3 dag, andre siger man sagtens kan gøre det hver dag fordi manden laver omkring 1000 sædceller i timen.. Så det er vel op til jer? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2012 Altså.... Her har vi hygget hver anden dag, og så en pude under numsen en halv time :) Men det var kun med Marlon, for anden gang lykkedes det i første forsøg, så vi var sådan set ikke lige sammen med fokus på at lave baby.... Det var bare en dejlig sidegevinst :P Men jeg mener nu nærmere det er omvendt med haletudserne.... Hvis man gør det ofte, er man sikker på det er friske soldater man sender afsted, og ikke nogen som har lagt og "lumret" i mandens pung i flere dage (kan ikke lige finde på en pænere måde at sige det :D ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2012 Altså.... Her har vi hygget hver anden dag, og så en pude under numsen en halv time :) Men det var kun med Marlon, for anden gang lykkedes det i første forsøg, så vi var sådan set ikke lige sammen med fokus på at lave baby.... Det var bare en dejlig sidegevinst :P Men jeg mener nu nærmere det er omvendt med haletudserne.... Hvis man gør det ofte, er man sikker på det er friske soldater man sender afsted, og ikke nogen som har lagt og "lumret" i mandens pung i flere dage (kan ikke lige finde på en pænere måde at sige det :D ) Jeg har ihvert fald hørt det sidste, at så er de friskere end hvis man holder sig fra hinanden. :) og som det er nu så er det ikke et problem med hver dag eller hver anden dag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg har hørt at det helst skal være hver anden dag. På den måde er de rimelig friske men samtidig er der en stor "nok" portion celler. Men hvis man har lyst til at hoppe på hinanden hver dag, så er det da bare om at gøre det :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg kan fortælle meget præcist, hvordan vi havde sex den måned, jeg blev gravid, simpelthen fordi jeg skrev det ind i min kalender, så jeg kunne holde overblik... :rolleyes Nå, men! :D Jeg testede for ÆL, og måneden det lykkedes, havde vi sex henholdsvis 2 og 3 dage FØR positiv ÆL test og de to dage EFTER den positive test. Jeg lå ikke med numsen i vejret eller lignende, men jeg blev liggende 10 min tid og prøvede ellers at tænke positivt. Held og lykke med projektet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Nu starter vi jo op med seriøst ægløsningteste og vil gerne gøre en stor indsats for at få gevinst. Vi har aftalt at vi vil forsøge at :hump hver 2. dag og når der så er positiv ægløsning, så knalde som kaniner (undskyld udtrykket, men det er fakta!!) Jeg er af den overbevisning og har også været det de sidste 7 mdr, at man skal passe på med ikke at gøre sexen til en sur pligt eller noget der bare forventes. Så bliver det kedeligt. (at vi så skemalægger det nu og giver den en ekstra skalle er, at vi simpelthen nu bare VIL have en bebs - så ultålmodigheden sejrer!!!) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg har hørt at det helst skal være hver anden dag. På den måde er de rimelig friske men samtidig er der en stor "nok" portion celler. Men hvis man har lyst til at hoppe på hinanden hver dag, så er det da bare om at gøre det :P Mener også at det var det jeg havde hørt. Det ville da være trist hvis man skulle til at ha mindre sex end før man begyndte projektet :rolleyes Er 24 timer ikke også nok til at danne nok? :whistling Jeg kan fortælle meget præcist, hvordan vi havde sex den måned, jeg blev gravid, simpelthen fordi jeg skrev det ind i min kalender, så jeg kunne holde overblik... :rolleyes Nå, men! :D Jeg testede for ÆL, og måneden det lykkedes, havde vi sex henholdsvis 2 og 3 dage FØR positiv ÆL test og de to dage EFTER den positive test. Jeg lå ikke med numsen i vejret eller lignende, men jeg blev liggende 10 min tid og prøvede ellers at tænke positivt. Held og lykke med projektet :) Jeg plejer normalt at kunne mærke kraftige stik og smerter i området hvor æggestokkene er. ifl min læge er det ÆL jeg mærker. Plus jeg var ikke i tvivl om da jeg blev gravid med Liva, for det gjorde herre nas hele den dag... 10 min er da heller ikke lang tid. Tror vi normalt ligger og nusser og snakker i 10-20 min bagefter :) Så der er da en ekstra bonus der. Og positive tanker er altid godt ;) Nu starter vi jo op med seriøst ægløsningteste og vil gerne gøre en stor indsats for at få gevinst. Vi har aftalt at vi vil forsøge at :hump hver 2. dag og når der så er positiv ægløsning, så knalde som kaniner (undskyld udtrykket, men det er fakta!!) Jeg er af den overbevisning og har også været det de sidste 7 mdr, at man skal passe på med ikke at gøre sexen til en sur pligt eller noget der bare forventes. Så bliver det kedeligt. (at vi så skemalægger det nu og giver den en ekstra skalle er, at vi simpelthen nu bare VIL have en bebs - så ultålmodigheden sejrer!!!) Hehe kender godt til det med utålmodighed. Men satser på at vi ikke skal til at teste for æl, for så ville der gå for meget planlægning i det for mig og mit hoved. :) Håber bare på at vi formår at gøre det til noget sjovt istedet for en pligt. Så vi tager det som det kommer. Det eneste jeg frygter er, at han vil tage det som et nederlag, hvis det ikke kommer hurtigt nok resultat. Altså at han tror det er ham der er noget i vejen med. Jeg har jo været gravid flere gange før, så der ved jeg jo at jeg kan. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Når du så let er blevet gravid de andre gange, så synes jeg da bare I skal følge jeres lyster :) Hvis det så ikke vil lykkes, så prøv med planlægning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Når du så let er blevet gravid de andre gange, så synes jeg da bare I skal følge jeres lyster :) Hvis det så ikke vil lykkes, så prøv med planlægning. Det var også det jeg tænkte, men denne gang er det så med en ny mand :) Men satser på at han er ok, når han nu ellers er i god form og spiser sundt :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg ville vælge bare ar råkneppe min mand efter lyst :whistling :whistling :goodluck :goodluck :goodluck Håber snart på de to streger :goodluck :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 De første cyklusser gjorde vi det hver anden dag. Sidste cyklus havde jeg Æl mellem tirsdag og fredag( havde æl smerter alle dagen, så kender ikke min præcise æl dato) Men der sexede vi tirsdag, torsdag, fredag og lørdag, og der var der gevinst. :D Held og lykke. :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Jeg ville vælge bare ar råkneppe min mand efter lyst :whistling :whistling :goodluck :goodluck :goodluck Håber snart på de to streger :goodluck :goodluck Som du dog kan sige det :D rullede lige af stolen af grin :) Men har også tænkt at bare hoppe på ham som jeg plejer ;) Tak :) og også :goodluck til jer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 De første cyklusser gjorde vi det hver anden dag. Sidste cyklus havde jeg Æl mellem tirsdag og fredag( havde æl smerter alle dagen, så kender ikke min præcise æl dato) Men der sexede vi tirsdag, torsdag, fredag og lørdag, og der var der gevinst. :D Held og lykke. :goodluck Du testede heller ikke? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Som du dog kan sige det :D rullede lige af stolen af grin :) Men har også tænkt at bare hoppe på ham som jeg plejer ;) Tak :) og også :goodluck til jer Vi behøver vel ikke pakke det ind vel ????? :whistling :whistling Og jeg hopper min mand om lidt :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Vi behøver vel ikke pakke det ind vel ????? :whistling :whistling Og jeg hopper min mand om lidt :whistling Nej det har du ret i ;) God fornøjelse :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Nej det har du ret i ;) God fornøjelse :whistling Tak og ilm :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Tak og ilm :whistling Mange tak :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Efter blødningen stoppede fra min SA i sommers :hump manden og jeg hver dag og det lykkedes i første hug... Men vil også sige, at jeg ikke synes man bare skal gøre det med øje for at lave en baby (ikke i første omgang) man skal først og fremmest gøre det, når man har lyst... Går der flere måneder uden resultater kan jeg godt forstå, at man gerne vil planlægge det lidt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2012 Efter blødningen stoppede fra min SA i sommers :hump manden og jeg hver dag og det lykkedes i første hug... Men vil også sige, at jeg ikke synes man bare skal gøre det med øje for at lave en baby (ikke i første omgang) man skal først og fremmest gøre det, når man har lyst... Går der flere måneder uden resultater kan jeg godt forstå, at man gerne vil planlægge det lidt :) Det tror jeg heller ikke bliver et problem for os, da vi ikke har problem med at finde lysten. Skal bare kigge på ham :) Men det bliver da lidt sjovt at der så kan være gevinst når man hygger sig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2012 Jeg ville vælge bare ar råkneppe min mand efter lyst :whistling :whistling :goodluck :goodluck :goodluck Håber snart på de to streger :goodluck :goodluck Sådan... Al det planlægning er lidt meget efter min stil. Hvorfor ikke bare knalde når lysten er det. Ungen skal squ nok komme alligevel... Det er i hvert fald det jeg tror på. Menneskeheden er jo ikke ud dø endnu. Tvivler på vores bedsteforældre havde sammen bekymringer? Vil i hvert fald ikke knalde min mand som en gal ind til jeg bliver gravid og så gå tilbage til normalt niveau. Det er squ da at tage pis på manden, synes jeg... Forstår ikke hvorfor nogle kvinder gerne villle knalde flere gange om dagen fordi de gerne ville være gravide men resten af året er det et no go? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2012 Sådan... Al det planlægning er lidt meget efter min stil. Hvorfor ikke bare knalde når lysten er det. Ungen skal squ nok komme alligevel... Det er i hvert fald det jeg tror på. Menneskeheden er jo ikke ud dø endnu. Tvivler på vores bedsteforældre havde sammen bekymringer? Vil i hvert fald ikke knalde min mand som en gal ind til jeg bliver gravid og så gå tilbage til normalt niveau. Det er squ da at tage pis på manden, synes jeg... Forstår ikke hvorfor nogle kvinder gerne villle knalde flere gange om dagen fordi de gerne ville være gravide men resten af året er det et no go? Jeg kan altså ikke lade være med at blive lidt pigefornærmet over dit indlæg. Vi planlægger sex, tester som en gal for ÆL og jeg forlanger sex i de fertile perioder, og ja jeg forlanger også sex flere gange om dagen i de perioder. Og sådan tror jeg altså man bliver når der ikke er sket noget i de 2,5 år man har prøvet. Så er det ikke bare noget som sker af sig selv. Kald mig desperat, men ønsket om en baby kan snart ikke blive større, og et mere desperat ønske. Så thats why nogen kvinder forlanger sex flere gange om dagen, mens der er lukket for det varme vand i andre perioder. Og det er ikke surt ment. Jeg havde også engang en romantisk forestilling om det at få børn, men PCO ødelagde den drøm :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2012 Jeg kan altså ikke lade være med at blive lidt pigefornærmet over dit indlæg. Vi planlægger sex, tester som en gal for ÆL og jeg forlanger sex i de fertile perioder, og ja jeg forlanger også sex flere gange om dagen i de perioder. Og sådan tror jeg altså man bliver når der ikke er sket noget i de 2,5 år man har prøvet. Så er det ikke bare noget som sker af sig selv. Kald mig desperat, men ønsket om en baby kan snart ikke blive større, og et mere desperat ønske. Så thats why nogen kvinder forlanger sex flere gange om dagen, mens der er lukket for det varme vand i andre perioder. Og det er ikke surt ment. Jeg havde også engang en romantisk forestilling om det at få børn, men PCO ødelagde den drøm :( Godt skrevet synes jeg! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2012 Hvis man spørger de kloge siger de hver 2. dag. Gør man det mere end det risikerer man at det bare er vand som du selv starter med at skrive. Nogle gør det en gang om dagen med held for andre er det for meget. Flere gange om dagen er sjældent godt. Færre gange end hver 2. dag er heller ikke godt for så er sæden ikke frisk. Men sæden kan jo også overleve inden i os i flere dage så det burde ikke være nødvendigt at gøre det mere end det anbefalede som er hver 2. dag. Men som nogle af jer også har sagt så skal det jo helst også være lidt rart at lave en baby, så gør som i har lyst og lykkes det ikke efter noget tids prøven så er det måske en idé at prøve med hver 2. dag og evt en tur hos lægen for at få vished for om alt er som det skal være. Det er det jo som regel, men i dagens Danmark er der desværre også mange der faktisk har nogle udfordringer mht at få børn. Held og lykke til alle jer der prøver :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2012 Jeg kan altså ikke lade være med at blive lidt pigefornærmet over dit indlæg. Vi planlægger sex, tester som en gal for ÆL og jeg forlanger sex i de fertile perioder, og ja jeg forlanger også sex flere gange om dagen i de perioder. Og sådan tror jeg altså man bliver når der ikke er sket noget i de 2,5 år man har prøvet. Så er det ikke bare noget som sker af sig selv. Kald mig desperat, men ønsket om en baby kan snart ikke blive større, og et mere desperat ønske. Så thats why nogen kvinder forlanger sex flere gange om dagen, mens der er lukket for det varme vand i andre perioder. Og det er ikke surt ment. Jeg havde også engang en romantisk forestilling om det at få børn, men PCO ødelagde den drøm :( Det kan je godt forstå du gør. Men du ved også hvad jeg mener der er ingen at vores som bare lige smutte forbi det var sgu hårdt arbejde :balloons Men når man stadigvæk er i begynderfasen mener jeg ikke og det vil jeg altid gøre at man skl fokusere formeget du ved hav jeg mener ik :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites