Myliona

UPS.. Ferie inden barsel!!

18 indlæg i dette emne

Jeg er stødt lidt ind i et problem!!

I går modtog jeg et feriekort, hvor der står jeg har 14,6 dages ferie i kommende ferieår.

Jeg går på barsel 2. juni, og ringede til kommunen og jeg kommer tilbage fra barsel 17 maj 2013.

Dvs min ferie jo faktisk skal bruges INDEN min barsel..

Problemet er bare, at jeg har en masse vagter på mit arbejde.. Så det egentlig ikke rigtig er muligt i følge min chef.

Men hvad gør jeg så? Er min ferie bare tabt? Hvilket er super ærgerligt, da det jo er optjent da jeg var i arbejde, og for de 3 ugers ferie giver mere end dagpenge jo.. Kunne jeg da godt lige bruge :whistling

Del dette indlæg

Pengene er IKKE tabt :)

Da du er ferieforhindret grundet barsel har du ret til at få dem udbetalt.

Vent med at ansøge om dem til du ER gået på barsel, dvs. efter 2. Juni...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcis. Jeg har også fået en farlig masse ferie udbetalt. Næsten en hel månedsløn ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep pengene er ikke tabt.

Jeg har lige skrevet til kommunen fordi jeg har noget ferie til overs for det her ferieår. Jeg har så spurgt om jeg evt. kan holde den ferie nu og så på den måde forlænge barslen med de dage i den anden ende. Det kan jeg godt :) Så det er måske også en mulighed hvis du gerne vil gå lidt længere hjemme ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh, så kan man få dem som bonus penge? Ellers bliver de trukket i stedet for barselsdagpengene?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil ikke gå hjemme længere end til maj næste år - ville få pip :whistling Og skal alligevel bare være ledig bagefter, så det vildeste er jo at komme i noget aktivering ;) Håber dog på at jeg så kan finde et vikariat, så jeg kan komme ind og arbejde som lærer igen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De bliver ikke trukket af barselsdagpengene :) Jeg får hele min ferie udbetalt her 1. Maj..... Som ren bonus :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

De bliver ikke trukket af barselsdagpengene :) Jeg får hele min ferie udbetalt her 1. Maj..... Som ren bonus :loveshower

Altså for sidste ferieår? Kan man så selv bestemme hvornår de kommer, eller skal man vente på ferieåret udløber? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, dem jeg skulle bruge her inden maj, hvis jeg ikke havde været på barsel :) Jeg kunne få 3 uger (hovedferien) med det samme, og de resterende 3 uger når ferieåret var udløbet.

Og det var det samme sidste år, for jeg blev jo sygemeldt i august, og nåede derfor ikke at bruge hele min ferie inden barsel startede.....

Det eneste jeg er usikker på, er om du kan gøre det sådan når du på forhånd har vidst at du skulle på barsel..... Altså gemme dem "med vilje" så de kan blive udbetalt..... For du har jo muligheden for at bruge dem inden barsel (i teorien, hvis det ikke var for uflexibel chef og vagtplan)

Jeg ville måske lige høre ad på kommunen først, så du ikke risikerer noget?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, dem jeg skulle bruge her inden maj, hvis jeg ikke havde været på barsel :) Jeg kunne få 3 uger (hovedferien) med det samme, og de resterende 3 uger når ferieåret var udløbet.

Og det var det samme sidste år, for jeg blev jo sygemeldt i august, og nåede derfor ikke at bruge hele min ferie inden barsel startede.....

Det eneste jeg er usikker på, er om du kan gøre det sådan når du på forhånd har vidst at du skulle på barsel..... Altså gemme dem "med vilje" så de kan blive udbetalt..... For du har jo muligheden for at bruge dem inden barsel (i teorien, hvis det ikke var for uflexibel chef og vagtplan)

Jeg ville måske lige høre ad på kommunen først, så du ikke risikerer noget?

Ja, jeg tror hellere jeg må ringe til dem i morgen. Jeg må jo først bruge dem efte 1. maj, så jeg har kun den ene måned - hvilket ville forlænge min barsel, så jeg skal gå hjemme et ÅR <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan hel sikkert sagtens få dem udbetalt. Da du har modtaget et feriekort går jeg ud fra du har dine feriepenge stående på feriekonto.dk. Prøv at logge ind der og læs hvad der står.

Jeg fik min restferie udbetalt selvom jeg startede på arbejde i marts, og derfor godt kune have brugt de 3 uger jeg havde til gode. Men jeg valgte at få dem udbetalt (i februar..) og der var ingen problem what so ever.

Så du skal ikke være nervøs :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er IKKE på feriekonto pengene står.. Når jeg logger ind der, står der jeg har to dages ferie til ferieåret, og at det er 600 kr.. - Så tror det er fra min nuværende arbejde..

Mit gamle arbejde, var kommunalt - og jeg har bare fået det der feriekort.

Jeg har læst lidt om det med at være ferieforhindret, og der står at man ikke er ferieforhindret, hvis man har muligheden for at afholde ferie - og at stort arbejdspres IKKE er en gyldig feriehindring <_<

Så må vist bide i det sure æble, og melde ferie 3 uger.. ØV! Gider ikke gå hjemme i mere end et år :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg siger til min chef nu, at jeg vil afholde de 3 ugers ferie i maj måned.. Kan hun så bede mig holde dem "spredt"?

Jeg er jo kun i deltidsarbejde, og får supplerende dagpenge.. Så jeg arbejder somr egel en uge, og har så fri ugen efter - hvor jeg får supplerende dagpenge. Kan hun så bede mig holde ferie på de dage jeg har "fri" og egentlig den del hvor jeg får dagpenge? Eller har jeg "krav" på at holde dem sammenhængende?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg undersøgt det, og jeg vil da lige skrive hvad man skal gøre, i tilfælde af der er andre der sidder i samme situation, og søger svar herinde :)

Jeg har talt med kommunen. Når man er på barsel, og skal have udbetalt ferie skal man op på ydelsescentret(dem som har med barselsdagpenge at gøre) og have underskrevet sit feriekort.

Det kan man gøre efter d. 1/9.

De kigger IKKE på om man teoretisk set har haft mulighed for at holde sin ferie :)

Pengene bliver IKKE modregnet i ens barselsdagpenge. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvorfor først efter d. 1/9? Det var da sent?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvorfor først efter d. 1/9? Det var da sent?

Spurgte faktisk ikke om grunden - Hun sagde bare det var det "tidligste" jeg kunne komme hvis jeg ville have alle pengene udbetalt... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm, jeg har lige snakket med min kommune, hvor jeg er ansat (slagelse kommune) og der skal jeg bare skrive på min ferieseddel at jeg er på barsel og derfor ikke kan afholde ferien og skal have udbetalt pengene efter 1. maj. Den skal jeg så bare sende tilbage til kommunen (fik en bestemt adresse jeg skulle sende den til fra løn og økonomi-kontoret).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm, jeg har lige snakket med min kommune, hvor jeg er ansat (slagelse kommune) og der skal jeg bare skrive på min ferieseddel at jeg er på barsel og derfor ikke kan afholde ferien og skal have udbetalt pengene efter 1. maj. Den skal jeg så bare sende tilbage til kommunen (fik en bestemt adresse jeg skulle sende den til fra løn og økonomi-kontoret).

Ja, men det er nok fordi jeg er ledig jeg ikke kan det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER