Myliona

Baby og cykel

8 indlæg i dette emne

Mig og min kæreste er cykelmennesker :) Ikke sådan "sport", men vi cykler bare altid - i skole, på arbejde, til læge, til jordemoder, i regn, i sne osv...

Jeg skal til at købe en ny cykel, men overvejer lidt at lade være; Simpelthen fordi jeg tænker at jeg skal gå hjemme med en baby i næsten et år, og så kan jeg jo alligevel kun cykle meget sparsomt, og det kan min gamle skramle cykel jo sagtens klare..

I dag, da vi er cyklet en tur ud til skovsøen, ser jeg så en familie - med et barn der ikke kan gå :) Kan ikke se hvordan de har fået barnet derud - kan bare se de er kørt på cykel!! Og min kæreste hev i mig, fordi han synes det var pinligt hvis jeg gik hen og spurgte!!!! :rolleyes

SÅ; Kloge mennesker på babyklar.

Hvor tidligt kan man have baby med på cykel?

Hvordan transporterer man sikrest en baby på cykel?

Kom evt med links til steder man kan købe cykel-transport ting..

Kom gerne med jeres erfaringer :)

Jeg er IKKE interesseret i en ny cykel, med lad eller lignende ;) Det skal være noget som monteres på min egen cykel :)

Del dette indlæg

Som minimum vil jeg sige barnet skal kunne sidde selv.. Og endda der ville jeg ikke..

Hmm der er for lidt kontrol over de små når de sidder der bagpå synes jeg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis de skal sidde bag på vil jeg sige som maiken at de skal som min. kunne sidde selv. Ellers er der mulighed fro en cykelanhænger man spænder bag på cyklen. Der er så vidt jeg ved mulighed for at få en babyindsats til som kan bruges fra rimelig tidligt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror de fleste cykel-stole er fra 9 måneder - det kunne måske passe med babyen derude :)

Men ellers har jeg læst bæresele - men det ville jeg bare synes var lidt risikabelt.. <_<

Cykelanhænger er et godt bud, tror desværre bare ikke vi har plads til en i vores skur <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror de fleste cykel-stole er fra 9 måneder - det kunne måske passe med babyen derude :)

Men ellers har jeg læst bæresele - men det ville jeg bare synes var lidt risikabelt.. <_<

Cykelanhænger er et godt bud, tror desværre bare ikke vi har plads til en i vores skur <_<

Fra 9 måneder lyder meget fornuftigt. Det er også deromkring de fleste sidder sikret selv :)

Bæresele ville jeg ikke lige stole på. Det lyder rimelig farligt.

Ja de fylder en del de anhængere men det er jo værd at undersøge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker at når baby kan komme op i "normal" autostol, så kan det også komme i cykelstol :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker at når baby kan komme op i "normal" autostol, så kan det også komme i cykelstol :)

Årh ja, det er da nok egentlig meget smart i hvert fald at "tænke" over det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mille var ca. 9 mdr. da jeg havde hende i en cykelstol bagpå.. Og det fungerede super.. Synes der er rimelig styr på dem deromme, da de jo er godt spændt fast..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER