Guest Majkat

Vores virkelig store familie TV2

16 indlæg i dette emne

Jeg elsker bare det program. Synes alle familierne er skønne på hver deres egen måde. De får det til at se legende let ud at have 7-9 børn.

Skønne forældre og børn :loveshower

Er der andre end mig som synes det er et godt program :balloons

Del dette indlæg

Har set de gamle (Ved ikke om de her er nye).. :) Synes det var sjovt, fordi jeg havde en af drengene i en familie (Svend) - så det var lidt sjovt at se familien :) Men ved ikke om det er nogle nye programmer der er nu? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har set de gamle (Ved ikke om de her er nye).. :) Synes det var sjovt, fordi jeg havde en af drengene i en familie (Svend) - så det var lidt sjovt at se familien :) Men ved ikke om det er nogle nye programmer der er nu? :)

Jeg tror at det er de samme familie man stadig følger. Jeg har i hvert fald set dem før.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nye programmer.. men du følger nogen af de samme familier.. plus nogen nye.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har fravalgt at se det af personlige årsager...

Men jeg så en trailer, som gjorde mig lidt irreteret. Det var en af familierne, hvor forældrene krævede noget mere alenetid. Ja selvfølgelig kan man have behov for dette, men man tager altså også nogle valg, når man vælger at få mange børn - netop, at der måske ikke er så meget plads og tid til at være alene sammen, når man har en større flok med børn mellem 2- 16 år

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har fravalgt at se det af personlige årsager...

Men jeg så en trailer, som gjorde mig lidt irreteret. Det var en af familierne, hvor forældrene krævede noget mere alenetid. Ja selvfølgelig kan man have behov for dette, men man tager altså også nogle valg, når man vælger at få mange børn - netop, at der måske ikke er så meget plads og tid til at være alene sammen, når man har en større flok med børn mellem 2- 16 år

Hmmm det ene forældrepar har været på en 2 timer lang date. I øvrigt den eneste i 16 år, så det synes jeg er dem velfortjent. Ellers synes jeg ikke umiddelbart der er nogen som har alenetid, men mon ikke de også fordrejer tingene i sådan et reklameklip.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ser det også og synes det er ret godt. Men at de får det til at se legende let ud, synes jeg nu ikke. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker også om man har 1 eller 8 børn.. så har man vel brug for lidt alene tid engang imellem... :rolleyes

Eller kan jeg vist godt droppe ideen om at få børn nu, hvis jeg ikke må få noget alenetid de næste 18 år :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ser det også. Syntes det er nogle skønne familier, de er meget forskellige men det er det der gør det herligt at følge dem.

Mie

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker også om man har 1 eller 8 børn.. så har man vel brug for lidt alene tid engang imellem... :rolleyes

Eller kan jeg vist godt droppe ideen om at få børn nu, hvis jeg ikke må få noget alenetid de næste 18 år :blink

Men hvis man vælger at få 8 børn, begrænser man også muligheden for pasningsmuligheder osv - plus der altså er 8 børn og tage sig af - 8 børn der har behov for sin mor og far :) Børn har også behov for at have alenetid med forældrene :)

Så jo flere børn man har, jo mere tid tager det også.. Og hvis man gerne vil have alenetid med sin partner flere timer ude hver måned, skulle man nok have valgt ikke at få SÅ mange børn :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvis man vælger at få 8 børn, begrænser man også muligheden for pasningsmuligheder osv - plus der altså er 8 børn og tage sig af - 8 børn der har behov for sin mor og far :) Børn har også behov for at have alenetid med forældrene :)

Så jo flere børn man har, jo mere tid tager det også.. Og hvis man gerne vil have alenetid med sin partner flere timer ude hver måned, skulle man nok have valgt ikke at få SÅ mange børn :)

enig, og det var det som jeg ville frem til, men formåede ikke at forklare det nær så godt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er selvfølgeligt rigtig, men mener nu stadig at man har lov til lidt alenetid en gang imellem... :rolleyes

Min søster har 6 børn, dem kan jeg da godt finde på at tage ca en gang om måneden (dog ikke den mindste da den kun er 3 måneder nu) i en weekend, for at hun kan få lidt ro.. alene mor med 6 børn er sku hårdt..

Og Jeg elsker at ha dem, og de elsker at være her :loveshower så får jeg mit skruk, sat lidt i ned :lolhit

Men den dag jeg selv står i den lykke at få mit eget barn, ja så har jeg nok ikke så meget tid til det mere, så det med at give dem lov nu, hvor jeg kan + min søster får lidt ro :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det et rigtig fodt program, jeg er jo selv mor til 7 og til sep. 8 :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har set det et par gange, desværre ikke hver gang, jeg syntes det er et godt program, vi er selv 4 søskende med et stort spænd på 13 år mellem min storesøster og min yngste søster. Jeg vil IKKE have så mange børn, ikke fordi at jeg ikke ville elske hver og en, men fordi jeg var stor nok til at huske hvordan det var da vi ikke var så mange, jeg savnede mine forældre indimellem, for med flere børn skal man dele opmærksomheden ud på flere. Jeg savnede også cirkus, tivoli, svømmehals ture m.m. fordi økonomien blev mere presset.

Vi var også tit barnepiger for de små, ikke at jeg ikke godt kunne li det, men nogle gange var det lidt surt, men jeg helt sikkert fik nogle gode kompetencer ud af det. jeg voksede med opgaven og blev stor ret hurtig (MEN måske man godt kunne have brugt mere frihed og mere barndom)

Men jeg har haft rigtig meget ud af mine søstre og jeg elsker dem virkelig højt, vi er meget forskellige, men det er kun en fordel i mange tilfælde, bruger dem til forskellige ting. Vi har mere med hinanden at gøre end jeg fx har med mine forældre.

Nu lyder det måske lidt som om jeg klager, det gør jeg ikke, har bestemt ikke lidt eller på nogen måde følt mig dårligt behandlet nogensinde, jeg har haft en skøn barndom, nogle fair forældre og en masse gode søskende minder, MEN når jeg tænker tilbage er der bare nogle ting jeg gerne selv vil undgå med mine børn.

Vi vil gerne have 2 børn og så må vi se når vi kommer dertil om vi gerne vil have en mere (selvfølgelig med risisko for tvillinger, men den er dog minimal :rolleyes )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ser (desværre?) ikke så meget tv, men har set nogle tidligere sæsoner.

Vi har jo 5 børn i alt, så jeg synes det er sjovt at se dem med flere børn jonglere med indkøb, madlavning, transport, tid til alle børnene og selvfølgelig hinanden (med så mange børn finder de jo tid til at være sammen kun de voksne ind imellem - ellers ville de vel ikke være blevet så mange ;))

Jeg er selv enebarn og har altid HADET det. Har altid sagt jeg ville have mindst to børn, helst tre og gerne flere. Nu har jeg 3 af mine egne + 2 bonus og det passer mig godt (men glæder mig til at blive dagplejemor så jeg kan få lidt babyer mellem hænderne nu mine egne bliver større - tror jeg vil være skruk til jeg skal på plejehjem!)

Min mor har ofte sagt undskyld til mig over at jeg blev enebarn. Når hun ser vores børn lege og passe på hinanden på kryds og tværs af alder og familieforhold ærgrer hun sig så meget over at de valgte arbejdet frem for en stor flok søskende til mig.

Ja det kan være hårdt med så mange børn men så har vi jo også en masse glæder som andre ikke har.

Og mht. alenetid er vi så heldige at de tre er delebørn så vi har ekstra familie at dele dem ud på hvis vi har behov for at komme væk fra det hele en weekend eller bare i biffen en aften (og så har P sagt at når hun flytter hjemmefra vil hun da gerne tage de små en forlænget weekend så manden og jeg kan komme til Rom og lege nyforelskede. Det er da noget af en udtalelse fra en 14-årig!! K plager om at få lov til at hente Linus alene i børnehave og Xander plager om at få lov til at komme tidligt hjem fra skole så han kan komme med over og hente Frida, så det virker ikke som om de store er trætte af at der kom et par ekstra søskende :))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ser (desværre?) ikke så meget tv, men har set nogle tidligere sæsoner.

Vi har jo 5 børn i alt, så jeg synes det er sjovt at se dem med flere børn jonglere med indkøb, madlavning, transport, tid til alle børnene og selvfølgelig hinanden (med så mange børn finder de jo tid til at være sammen kun de voksne ind imellem - ellers ville de vel ikke være blevet så mange ;))

Jeg er selv enebarn og har altid HADET det. Har altid sagt jeg ville have mindst to børn, helst tre og gerne flere. Nu har jeg 3 af mine egne + 2 bonus og det passer mig godt (men glæder mig til at blive dagplejemor så jeg kan få lidt babyer mellem hænderne nu mine egne bliver større - tror jeg vil være skruk til jeg skal på plejehjem!)

Min mor har ofte sagt undskyld til mig over at jeg blev enebarn. Når hun ser vores børn lege og passe på hinanden på kryds og tværs af alder og familieforhold ærgrer hun sig så meget over at de valgte arbejdet frem for en stor flok søskende til mig.

Ja det kan være hårdt med så mange børn men så har vi jo også en masse glæder som andre ikke har.

Og mht. alenetid er vi så heldige at de tre er delebørn så vi har ekstra familie at dele dem ud på hvis vi har behov for at komme væk fra det hele en weekend eller bare i biffen en aften (og så har P sagt at når hun flytter hjemmefra vil hun da gerne tage de små en forlænget weekend så manden og jeg kan komme til Rom og lege nyforelskede. Det er da noget af en udtalelse fra en 14-årig!! K plager om at få lov til at hente Linus alene i børnehave og Xander plager om at få lov til at komme tidligt hjem fra skole så han kan komme med over og hente Frida, så det virker ikke som om de store er trætte af at der kom et par ekstra søskende :))

Jeg nød helt bestemt også mine søstre - jeg HADEDE at være barnepige for andre folks børn, men mine søstre elskede jeg (for det meste) at passe.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER