Oprettet March 19, 2012 Hej hej :) Er der nogen som ved, hvad det egentligt betyder, at fordøjelsen øges med 25 %, når man er gravid? Sult? Vægt? Pft Tanja LÆS "graviditet uge for uge" uge 7 her på sitet!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2012 Den har jeg godt nok ikke hørt før. Ihvertfald ikke på den måde. Håber på gode bud? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2012 Har jeg heller ikke... :blink Mht. vægt tager man som gravid ca. dette på: Undervægtig 14-15 kg (mit hospital sagde dog 13-18 kg) Normalvægtig 10-15 kg Overvægtig 8-10 kg Svært overvægtig 8-10 kg (mit hospital sagde dog 6-9 kg) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2012 fordøjelsen øges ikke, den nedsættes så maden kommer gennem tarmene langsommere end før. mener ikke at det har noget betydning for vægten, der skal vi hen i noget forbrænding... jeg kan i hvert fald godt mærke at min fordøjelse går langsommere! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2012 fordøjelsen øges ikke, den nedsættes så maden kommer gennem tarmene langsommere end før. mener ikke at det har noget betydning for vægten, der skal vi hen i noget forbrænding... jeg kan i hvert fald godt mærke at min fordøjelse går langsommere! Det er også det jeg har hørt! Systemet er heller ikke HELT som det plejer hos mig, skal virkelig tænke over hvad jeg putter i munden! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2012 Hej hej :) Er der nogen som ved, hvad det egentligt betyder, at fordøjelsen øges med 25 %, når man er gravid? Sult? Vægt? Pft Tanja har læst at det er forbrændingen og IKKE Fordøjelsen der øges med 25% har du måske læst forkert??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2012 Jeg vil også mene det er forbrændingen der øges :) Jeg mener det reelt betyder at man skal spise hvad der svarer til 300 kalorier mere om dagen, for at være sikker på at få nok :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2012 Det er forbrændingen der øges når man er gravid. Ikke meget men dog lidt. Det giver sig selv idet man langsomt øger sin kropsvægt. Kropsvægt og forbrænding hænger nøje sammen. Det kræver mere arbejde at flytte flere kilo! Omkring fordøjelsen tror jeg ikke der er noget entydigt svar. Men om der er noget omkring forøget termogenese ved jeg ikke på stående fod. Vil dog umiddelbart skyde på at der er flere gravide der får en mere besværlig fordøjelse end en mere effektiv. (Men sidstnævnte er kun et gæt!) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2012 Hvis I læser "garviditet uge for uge" uge 7 her på sitet, så står der sort på hvidt, at fordøjelsen øges med 25 %??!! Nå... Men, tak for svarerne :))) Del dette indlæg Link to post Share on other sites