Carcassonne

Kollegier københavn

23 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Hvad kender I af kollegier i København som man sku ta' at søge?

Vi skal flytte til København for at læse kandidater på henholdsvis CBS og ITU, men hvor skal man søge kollegie?

Jeg har fundet to centrale steder hvor man skriver sig op til kollegier, hvilket er www.Findbolig.nu og https://www.kollegierneskontor.dk/, men hvad kender I som ikke er en del af disse steder? eller alternative måder at søge på?

Vores krav er:

2-værelser

Husdyr tilladt (indekat)

Børn tilladt (Vil jo gerne blive gravid om 1-årstid)

Håber nogen kender nogle gode steder :)

Del dette indlæg

Jeg kender kun til Øresundskollegiet, men det kan du skrive dig op til via kollegiernes kontor. Er ellers ikke så kendt i kollegier i Kbh, boede selv privat under uddannelse, da det plejer at være ret så svært at få et kollegie værelse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender kun til Øresundskollegiet, men det kan du skrive dig op til via kollegiernes kontor. Er ellers ikke så kendt i kollegier i Kbh, boede selv privat under uddannelse, da det plejer at være ret så svært at få et kollegie værelse :)

Mener ikke man må have dyr på Øresundskollegiet.. Men ellers har de fine lejligheder, som dog ikke er alt for store.. Vi boede der i 3,5 år og det var helt ok, især fordi det var billigt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man må kun have husdyr som er i bur, og passer måske ikke vores Bella mis så godt :) men ellers havde jeg også kigget på det.

Vi er skrevet op til en masse ved kollegiernes kontor og findbolig.nu :) bare alternativer jeg leder efter.

Man er jo ikke ligefrem garanteret bolig, og vi kan ikke rigtig pendle fra Aalborg.

Ellers sku' vi bo hos min var 5 km fra Nakskov (vil ta' over 2,5 time med tog og dermed sku afsted kl. 04:50 for at møde kl. 8.00) Ergo funger ikke rigtig.

Næste mulighed ville være bo hos mine svigerforældre syd for Odense (4-5 km cykeltur + 2 timer med tog) så funger heller ikke rigtig:S

Håber da vi finder noget boligværk:S Vi vil også gerne købe men den rigtige lejlighed er ikke lige dukket op. Ihvertfald ikke indenfor det vi kan låne af banken.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay :) Det er bare det eneste kollegie jeg kender, som har større værelse :)

Håber da i finder en løsning!

Har droppet lejlighedskøbet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg boede på både Grønjordskollegiet og Amagerkollegiet. Sidstnævnte er sådan nogle små lejligheder/rækkehuse, hvor man i hvert fald gerne må have kat. Det fik jeg dog også gennem findbolig.nu. Det var meget fint - ikke SÅÅÅÅ centralt, men med metroen lige ved siden af tager det kun ca 20 minutter ind til centrum og derudover har man Fields som nabo, så man får hurtigt dækket alle sine behov.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay :) Det er bare det eneste kollegie jeg kender, som har større værelse :)

Håber da i finder en løsning!

Har droppet lejlighedskøbet?

Nej men holder flere muligheder åbne :)

Vil kun købe en lejlighed hvis det er den rigtige. Ville jo være dumt at købe og så sku flytte videre inden så længe :)

Men søger stadig, og venter på svar fra banken hvordan vi står i forhold til andelsboliger, så der bliver nogle flere at søge i blandt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg boede på både Grønjordskollegiet og Amagerkollegiet. Sidstnævnte er sådan nogle små lejligheder/rækkehuse, hvor man i hvert fald gerne må have kat. Det fik jeg dog også gennem findbolig.nu. Det var meget fint - ikke SÅÅÅÅ centralt, men med metroen lige ved siden af tager det kun ca 20 minutter ind til centrum og derudover har man Fields som nabo, så man får hurtigt dækket alle sine behov.

Vi er også skrevet op til Amagerkollegiet, og ser rigtig hyggeligt ud :)

Men det står kategoriseret som "meget lang ventetid (13-24 måneder)", og vi kan bare ikke se hvor vi ligger på listen. <_< irriterende nok

Vi har haft ansøgningen som passiv siden 01/08/10 så må ha givet lidt, og nu aktiv i 1-2 måneder. Derudover bor vi jo i Aalborg så må vel også tælle lidt op i vores muligheder for at få noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det plejer jo at tælle op, når man bor langt væk :) Men det er desværre træls med de lange ventetider. Men sådan er det jo desværre på de populære steder. I er også åbne for fremleje ikke? Ikke at jeg kender til noget pt., men der bliver tit reklameret på facebook etc.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej men holder flere muligheder åbne :)

Vil kun købe en lejlighed hvis det er den rigtige. Ville jo være dumt at købe og så sku flytte videre inden så længe :)

Men søger stadig, og venter på svar fra banken hvordan vi står i forhold til andelsboliger, så der bliver nogle flere at søge i blandt :)

Okay :) Jamen det lyder interessant! Og som at i er super fornuftige på den helt rigtige måde! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det plejer jo at tælle op, når man bor langt væk :) Men det er desværre træls med de lange ventetider. Men sådan er det jo desværre på de populære steder. I er også åbne for fremleje ikke? Ikke at jeg kender til noget pt., men der bliver tit reklameret på facebook etc.

Jo gør vi, men skal være min. 1 år (helst 2) så for gider ikke flytte rundt flere gange :)

Derudover er der jo ofte møbleret og ikke dyr tilladt ved fremleje og vi har jo møbler selv.

Vi søger en del kollegier. Eller ihvertfald alle de steder hvor vi må have vores kat med :) så synes ikke vi er kræsne, men er selvfølgelig stadig en stor begrænsning at vi skal have vores kat med :s

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay :) Jamen det lyder interessant! Og som at i er super fornuftige på den helt rigtige måde! :)

Håber jeg da også at vi er :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kom til at tænke på dig, da jeg i går aftes så en reklame for nogle nye studie lejligheder her på Amager. De ser vildt lækre ud!! Nu kender jeg ved jeg ikke, hvad i kan give i husleje... Fordi de er ikke helt billige! Og jeg kan heller ikke læse mig til noget vedr. husdyr.. Men du kan jo altid tjekke det ud :)

http://www.mønten-studieboliger.dk/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det ikke tit at der står husdyr ikke tilladt men hvis man så ringer og forhører sig så er INDEkatte ok? Min veninde er i hvert fald lige flyttet til kbh og hendes lille Thor skulle der bare være plads til, og alle hun spurgte sagde at så længe det ikke er en hund eller en kat der hopper rundt på folks biler var det helt ok! Det koster ikke noget at spørge!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det ikke tit at der står husdyr ikke tilladt men hvis man så ringer og forhører sig så er INDEkatte ok? Min veninde er i hvert fald lige flyttet til kbh og hendes lille Thor skulle der bare være plads til, og alle hun spurgte sagde at så længe det ikke er en hund eller en kat der hopper rundt på folks biler var det helt ok! Det koster ikke noget at spørge!

Good pointe! :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej tøser :)

Har også spurgt flere steder om man må, men stadig fået nej.

Men alle de steder hvor det ikke står direkte om det gælder alle dyr har jeg spurgt :)

De ser lækre ud de nye, men 7000 kr. + forbrug fungere ikke når den su vi får udbetalt er omkring 8800 kr. :S Da underligt de laver kollegier som er så dyre :S

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej tøser :)

Har også spurgt flere steder om man må, men stadig fået nej.

Men alle de steder hvor det ikke står direkte om det gælder alle dyr har jeg spurgt :)

De ser lækre ud de nye, men 7000 kr. + forbrug fungere ikke når den su vi får udbetalt er omkring 8800 kr. :S Da underligt de laver kollegier som er så dyre :S

Se jeg tænkte det samme... Der stod også på reklamen, noget i stil med luksus studieboliger... Hvorefter jeg siger til min mand, det lyder ikke særlig studerende venligt og hvem som studerende har råd til noget med en høj husleje.. Ydermere de der har, vælger de at flytte til Amager!?!

Det ligger relativ tæt på universitetet!! Men tænkte nok huslejen var lige voldsom nok :) Men ville lige sige det til dig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se jeg tænkte det samme... Der stod også på reklamen, noget i stil med luksus studieboliger... Hvorefter jeg siger til min mand, det lyder ikke særlig studerende venligt og hvem som studerende har råd til noget med en høj husleje.. Ydermere de der har, vælger de at flytte til Amager!?!

Det ligger relativ tæt på universitetet!! Men tænkte nok huslejen var lige voldsom nok :) Men ville lige sige det til dig :)

Folk prøver jo at tjene penge hvor de kan :)

men vi har ikke lige forældre som betaler for os :) og ville nok heller ikke ta' imod hvis de gjorde. Mener da at man kan klare sig selv når man er flyttet hjemme fra. (Noget andet at låne penge og betale retur, som nogen jo gør)

Men dejligt at du/I tænker på os :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan nok få boligsikring, idet der er eget køkken og bad. Man kan i hvert fald undersøge det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan nok få boligsikring, idet der er eget køkken og bad. Man kan i hvert fald undersøge det.

Men er max 600 kr., og hjælper jo ikke meget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :)

Hvis du søger et kollegie i København, kunne du evt. bruge Findkollegie.

De har en god oversigt over kollegier og ungdomsboliger i København.

I kan vist også se dem der ligger tæt på CBS og ITU :)

Håber du kan bruge det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :)

Hvis du søger et kollegie i København, kunne du evt. bruge Findkollegie.

De har en god oversigt over kollegier og ungdomsboliger i København.

I kan vist også se dem der ligger tæt på CBS og ITU :)

Håber du kan bruge det.

Jo tak den side kender jeg ikke :) vil jeg da kigge på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo tak den side kender jeg ikke :) vil jeg da kigge på.

Var desværre ikke nogen som ku bruges, som jeg ikke kendte

Enten var kravet at man sku læse på DTU/KU eller kun var 1-værelses, så vi ikke begge må bo der.

Regensen (Hvis nogen kender den) kræver:

- Læst min 2. år /180 ECTS(Tjek)

- Have et snit på min. 7,0 (Tjek)

- Læse på enten DTU eller ITU.... Er da bare irriterende at CBS og ITU ikke er lige så godt, og kan ikke finde nogen som favoritisere CBS og ITU

Synes det er svært at finde et sted at bo.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER