Oprettet March 15, 2012 Jeg føler mig sq lidt som en dårlig mor fordi jeg spiser Maliva af med pulver-grøde og købe-mose, men jeg er begyndt at lave kartoffel/grønsagsmos til hende og jeg tænker at jeg måske lige så stille skulle begynde at lave grød og mos til hende fra bunden. Jeg ved at det er skide nemt at gøre det selv, men jeg har bare ikke haft overskuddet til det og modet til at prøve. Det andet har altid være så meget nemmere <_< MEN - nu tror jeg faktisk at mit overskud er ved at være der og jeg vil gerne forsøge og lave grød "fra bunden" til Maliva. Der er bare et lille men, jeg er faktisk lidt bange for at "gøre noget forkert" :unsure HJÆLP MIG kære mødre, HVAD skal jeg bruge, HVAD kan jeg lave og HVORDAN gør jeg det? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2012 Der er en herinde der har lavet en blog om babymad. Mener det er agneteV? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2012 Har du lyst at prøve at lave det i micro? Eller vil du hellere bruge gryde? Og :respekt for at du overvejer at springe ud det..... Jeg havde det også som dig i starten, men da jeg først fandt ud af hvor let det faktisk var at lave selv så blev det bare rutine :) Og jeg er rigtig glad for jeg gjorde det, for mulighederne er bare mange flere når man selv laver det :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2012 Hvor dejligt at du har fået mere overskud :) Jeg tager udgangspunkt i opskrifterne i Sundhedsstyrelsens hæfte her Efterhånden er jeg begyndt at lave tingene mere og mere ud fra erfaring og hvad der lige passer bedst til os. Det vigtigste jeg lige kan komme i tanke om at sige er, at du IKKE må genopvarme MME. Så hvis du laver mos til flere dage skal du vente med at tilsætte MME til lige inden serveringen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2012 Har du lyst at prøve at lave det i micro? Eller vil du hellere bruge gryde? Og :respekt for at du overvejer at springe ud det..... Jeg havde det også som dig i starten, men da jeg først fandt ud af hvor let det faktisk var at lave selv så blev det bare rutine :) Og jeg er rigtig glad for jeg gjorde det, for mulighederne er bare mange flere når man selv laver det :loveshower ARgh :P allerede noget at tænke over. Jeg tænker lidt, det der er nemmest for mig? For før var det jo bare vand og pulver og VOILA :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2012 Og ja, du skal da helt sikkert ind og kigge på Agnethes blog om babymad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2012 ARgh :P allerede noget at tænke over. Jeg tænker lidt, det der er nemmest for mig? For før var det jo bare vand og pulver og VOILA :P Altså, jeg sværger jo til micro-grød..... Synes simpelthen det er SÅ nemt! ...... Agnethe har nogle af mine "opskrifter" liggende på bloggen hvis du skulle have lyst til at prøve KLIK Og hvis der dukker spørgsmål op så sig ENDELIG til..... Har jo det hele nogenlunde frisk i erindringen ;) Grød i micro er sådan set bare gryn/mel og vand - og så i micro - tilsætte MME-pulver og VOILA ........ Det ER altså ret nemt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2012 Jeg har haft det helt som dig. Jeg er også først lige begyndt at lave grød selv og det er altså ret nemt. I princippet kan du bruge samme fremgangsmåde som hvis du skulle lave en portion havregrød til dig selv og så tilsætte lidt fedstof og lidt mælk af mme eller sødmælk :) det skal nok gå Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2012 Jeg tror vi alle har skullet over begynder-hurtlen og det ER uoverskueligt indtil man får hul på bolden - så er det dejlig nemt! :loveshower En fra min mødregruppe havde også brugt pulvergrød det første halve år, men så fandt hun ud af hvor nemt det var at lave selv og hun ærgrede sig over hun ikke var skiftet noget før. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2012 Det skal du slet ikke være flov over - med min første var det hele også købe-grød - jeg prøvede at lave det selv et par gange, men det gik bare ikke. og hun var rigtig glad for købe grøden, så det gik altså fint. men Jamie har jeg lavet det meste selv - ihvertfald indtil han var 7mdr ca. men herefter synes jeg at det blev svært at blive ved med at finde på noget - og købe grød kan man få i så mange varianter. eneste minus er jo bare at det er noget dyrer. Så herhjemme får Jamie altså købe grød. kun havregrød og øllebrød laver jeg selv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites