babybaby

Undersøgelse viser at det farligt at sove med spædbørn i sengen

24 indlæg i dette emne

synes faktisk det er rimelig interessant..men stadig også skræmmende, for det er faktisk mange som dør i forældrenes seng...

føj hvor ville jeg have det skidt hvis det var min datter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi et fået stik i mod alle de råd de giver i artiklen :blush Vi har haft ronja liggende mellem os i de første tre måneder af hendes liv og hun får stadig lov engang imellem. Hun har så altid sovet med egen dyne.

Jeg har tit tænkt over risikoen ved det især fordi min mand sover så tungt som han gør. Det har været hyggeligt men jeg fik stort set ikke sovet når hun ligger der fordi jeg var så nervøs. Hvis jeg skulle gøre det om i dag så ville hun helt sikkert ryge i egen seng ned det samme. Både pga nattesøvnen men også pga alle de tanker jeg havde og den uro.

Jeg tror helt sikkert det et noget om det for man ved altså ikke hvad man lavet i søvne.

Ved barn nr 2 vil jeg næsten helt sikkert smide i egen seng med det samme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ryger den lille i egen seng og sover - tror ikke jeg ville få sovet ordentligt hvis jeg skulle ligge og tænke over og passe på ikke at lille mig oveni den lille... vil dog ikke afvise, at jeg ville kunne på at hive den lille over i sengen hvis den vågner i de tidlige morgentimer (det skal jeg da lige overveje, artiklen giver bestemt stof til eftertanke) :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant laesning unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har også set den artikel.

Theo sov kun sammen med mig de første to nætter på hospitalet.

Ellers kom han i egen vugge med det samme. Så sov vi allesammen bedre :)

Nogen gange faldt jeg i søvn, når jeg ammede ham i vores i seng og så vågnede jeg altid med et sæt og var bange for at min kæreste maste ham :rolleyes Det er nu aldrig sket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis derfor har vi aldrig haft små børn til at sove i vores seng. Vi har altid set det som en risiko og synes det er godt der er lidt fokus på det. Begge mine har sovet i deres egen vugge ved siden af sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg så haft min datter i seng hver dag de få dage vi har haft hende.

Jeg har siddet op og sovet med hende hver nat siden hun til verden. Så man skal aldrig sige aldrig.

August havde jeg også i sengen som bebs når han havd feber ud med far og ind med August :balloons

Selvom man ar de bedste intentioner, holdninger og meninger inden barnet kommer. Kan det være de bliver revuderet undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom man ar de bedste intentioner, holdninger og meninger inden barnet kommer. Kan det være de bliver revuderet undervejs.

Det kan de nemlig. Jeg sagde også inden at den lille i hvert fald ikke skulle sove hos os og det gjorde hun jo så de første tre måneder alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis derfor har vi aldrig haft små børn til at sove i vores seng. Vi har altid set det som en risiko og synes det er godt der er lidt fokus på det. Begge mine har sovet i deres egen vugge ved siden af sengen.

Helt enig.. Vi var begge for utrygge ved det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva vil ikke sove medmindre det er imellem os. Sjældne gange sover hun for sig selv, men der er da ikke sket noget ved det og her er det J dr er nervøs for sammensovningen.

De første måneder lavede vi barrikade med puder ved hans side og så puttede Maliva og jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg så haft min datter i seng hver dag de få dage vi har haft hende.

Jeg har siddet op og sovet med hende hver nat siden hun til verden. Så man skal aldrig sige aldrig.

August havde jeg også i sengen som bebs når han havd feber ud med far og ind med August :balloons

Selvom man ar de bedste intentioner, holdninger og meninger inden barnet kommer. Kan det være de bliver revuderet undervejs.

Lige præcis- specielt til det sidste du skriver. Det har jeg tænkt meget det sidste stykke tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje sover i sin egen seng, men det er sket et par gange at jeg er faldet i søvn efter at have ammet hende i sengen.. Vågner dog op efter kort tid og ligger hende i sin egen seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig sovet med Frederik imellem os, i længere tid. Både fordi det er farligt, hvis man glememr ham i søvne og bare hiver dynen op over sig og hen over hans hoved og fordi det ikke er fedt at blive vækket af hans lyde eller spark/slag i ansigtet <_<

Vi var heldigvis meget enige lige fra starten af, at baby ikke skulle ligge i vores seng og falde i søvn, men kunne komme ind i sengen når det var morgen og vi bare skulle hygge-sove lidt sammen alle tre inden vi står op :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv sover jeg ikke med babyer eller børn i sengen hvis det kan undgåes. De kommer over og blir ammet og nusset og så pænt lagt på plads i deres egen seng, det er gået meget godt med de første 3.

Men min bror og hans kæreste fik barn sidste år og de bruger den her babynest til deres datter: http://www.babynest.se/ i sengen. Den er lidt dyr men man kan sy den selv, min mor har lavet den til min niece.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har aldrig sovet mellem os som udgangspunkt. Fra hun var helt spæd - også på sygehuset - sov hun i vuggen/liften. Jeg ammede dog liggende de første 6-7 uger og der faldt vi af og til begge i søvn, mens hun lå der, men som standard kommer hun over i sin egen seng og den er hun glad for!

Jeg sover SÅ dårligt, når hun ligger i vores seng og den er også kun 140cm, så der er altså heller ikke rigtig plads :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan sover ikke i mellem os, men ligger yderst ved siden af mig med sin egen dyne. Vores seng er heldigvis så bred, at han ligger et stykke fra mig, som lå han i sin egen seng. Vi har en slyngevugge som han sover i første del af natten/tidlig morgen, men da jeg ammer liggende om natten/tidlig morgen, ryger han over i vores seng, når han vågner første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lille Astrid sov imellem os i sengen de første 14 dage.... vores seng er to meter bred, hun sov på den lille madras fra liften, og med hendes egen baby dyne over sig.... vi var på intet tidspunkt bekymrede for om vi skulle komme til at mase hende eller noget, og det fungerede fint for os.... så snart hun begyndte at kunne vende sig på siden, blev hun lagt i liften i hendes egen seng ved siden af vores.... og ja, vil da indrømme, mor og far sov nok noget bedre på denne måde.... selvfølgelig skal man tage sådan en artikel alvorlig, men som min sp også sagde, så kommer det jo an på hvordan man gør det.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica sov sammen med mig de første 5 måneder. Tror kun hun nogle få gange den første måned sov under min dyne, så fandt jeg ud af at det var bedre hun fik sin egen (ellers kunne jeg jo ikke trække min egen op over skuldrene, og selvom det var sommer, så var det nu rarest.

Der skulle heller ikke gå særlig mange gange før jeg fandt ud af at hun ikke skulle sove mellem os - min mand kunne godt finde på at lægge sin tunge arm over hende eller halvt ligge sig over hende - heldigvis var jeg meget obs på det og hun sov derefter kun på min side. Det endte faktisk med at min mand sov mest på sofaen da vores seng kun er 140 cm bred, og det er lige lidt nok til 3 mennesker!

Jeg vil ikke være nervøs for at sove sammen med mit (forhåbentlig) næste barn. Jeg har ikke lyst til det, da jeg sov dårligt med Erica ved min side, men med egen dyne og ikke ved siden af sin far, så vil jeg ikke være nervøs for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har aldrig sovet mellem os som udgangspunkt. Fra hun var helt spæd - også på sygehuset - sov hun i vuggen/liften. Jeg ammede dog liggende de første 6-7 uger og der faldt vi af og til begge i søvn, mens hun lå der, men som standard kommer hun over i sin egen seng og den er hun glad for!

Jeg sover SÅ dårligt, når hun ligger i vores seng og den er også kun 140cm, så der er altså heller ikke rigtig plads :rolleyes

OMG, troede vi var de eneste med 140 cm at sove paa... laugh.gif

Noah kommer til at sove i sin lift inde ved siden af vores seng. Jeg laver et eller andet arrangement til at faa ham taet paa... Agter ogsaa at amme i sengen og forestiller mig levende at falde i soevn imens... men ja, som standard i liften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores plan er at lillemanden skal sove i en lift inde i vores soveværelse det første stykke tid. :)

Men jeg kunne godt have på fornemmelsen at den artikel måske gør det lidt værre end det er, at spædbørn sover i samme seng som deres forældre. F.eks. står der:

"»Selv om man tror, at man som nybagt forælder sover ekstremt let og derfor aldrig vil kunne komme til at lægge sig oven på barnet, kan det ske, hvis man for eksempel er alkoholpåvirket, syg eller meget træt«, siger overlægen. " :rolleyes

Altså jeg synes da, at det giver sig selv, at man ikke sover i samme seng som babyen, hvis man er alkoholpåvirket og det er da noget HELT andet, end at lade baby sove under sin egen dyne i ens seng i normaltilstande ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG, troede vi var de eneste med 140 cm at sove paa... laugh.gif

Noah kommer til at sove i sin lift inde ved siden af vores seng. Jeg laver et eller andet arrangement til at faa ham taet paa... Agter ogsaa at amme i sengen og forestiller mig levende at falde i soevn imens... men ja, som standard i liften.

Det havde jeg også med August han stod på en puf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG, troede vi var de eneste med 140 cm at sove paa... laugh.gif

Noah kommer til at sove i sin lift inde ved siden af vores seng. Jeg laver et eller andet arrangement til at faa ham taet paa... Agter ogsaa at amme i sengen og forestiller mig levende at falde i soevn imens... men ja, som standard i liften.

Jo jo - ældre er vi alligevel ikke blevet :P

En dag skal vi helt sikkert have en 'rigtig' dobbeltseng, men jeg synes altså det er virkelig hyggeligt at ligge på 140cm. Når vi er hos min mor og sover i gæstedobbeltsengen, synes jeg vi er så langt fra hinanden :blush

Men når man pludselig skal være 3, så bliver det lidt trangt... Måske vi skal starte med mellemskridtet på 160cm først ;)

Anna sover også i liften, der står i babysengen. De første 2 mdr. stod den helt op af vores seng, men den sidste måned har den stået ovre ved væggen ca. 2 skridt væk - store sager! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo - ældre er vi alligevel ikke blevet :P

En dag skal vi helt sikkert have en 'rigtig' dobbeltseng, men jeg synes altså det er virkelig hyggeligt at ligge på 140cm. Når vi er hos min mor og sover i gæstedobbeltsengen, synes jeg vi er så langt fra hinanden :blush

Men når man pludselig skal være 3, så bliver det lidt trangt... Måske vi skal starte med mellemskridtet på 160cm først ;)

Anna sover også i liften, der står i babysengen. De første 2 mdr. stod den helt op af vores seng, men den sidste måned har den stået ovre ved væggen ca. 2 skridt væk - store sager! :D

Aah ha, jeg bragte min dyre memory-foam madras ind i forholdet og saa var det bare 140 :)

Nu har vi snakket om at 160 eller en "giga" italiensk seng paa 170 vil vaere rart... Jeps, 170 er stort hernede, men tror ikke at vi duer til meget stoerre... I Thailand havde vi saadan nogle kaempesenge paa 240 cm! Vaagnede op og rakte ud efter manden min, men han laa bare vildt langt vaek blush.gif

Babysteps, Susanne... 2 skridt er da store sager laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER