Myliona

Hvornår var I klar til baby kunne komme?

17 indlæg i dette emne

Vi har en masse ting vi skal nå, inden baby kommer :) Altså, praktiske ting..

Flytte rundt, sætte tremmeseng op osv..

Men jeg kan ikke helt beslutte mig for, hvornår vi skal gøre det?

Hun skulle jo gerne komme i slutningen af juni tidligst.

Hele juni, går min kæreste til eksamen.

Alle helligdagene i maj, skal jeg arbejde og min kæreste skal forberede eksamen..

Så jeg overvejer faktisk at bruge påsken - altså, til de "store ting".. Vi skal fx have flytte computer/kontor ind i stuen osv...

Men er det bare EKSTREMT for tidligt?? tænker bare det er trælst at skulle stresse over når han læser til eksamen..

Hvornår var I klar til baby kunne komme? :) Hvornår begyndte I at gøre klar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh god tråd, her vil jeg lige følge med :)

Jeg synes det lyder som en rigtig fornuftig plan med at få ordnet de store ting i påsken :) Det er faktisk også vores plan (at få rykket kontormøbler ud, malet, og rykket store babymøbler ind i påsken) og jeg har jo ikke termin ret lang tid efter dig :)

Altså jeg kan jo også generelt godt lide at være i god tid :blush Men hvis I skal arbejde og til eksamen i helligdage osv. op til, så synes jeg da påsken er oplagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ved de første børn at jeg først er begyndt at gøre de praktiske ting ret sent, altså 1-2 mdr før termin. Indtil da har det bare været lister med hvad jeg havde og manglede osv. Anderledes denne gang, hvor svigermors shoppe planer fik mig tidligt i gang, fordi jeg ville se om det jeg mente jeg havde stadig dur, hvor meget tøj jeg ku bruge osv. Så her står allerede en tremmeseng redt i soveværelset, barnevognen står i entreen, kommoden står i køkkenalrum med alt babytøjet i... og når kæresten kommer med resten om en måneds tid forhåbentlig regner jeg da med at stille kravlegården op i stuen og se hvordan det ser ud, vaske de sidste textiler osv.

Og så ved jeg ikke hvad jeg skal lave de sidste mdr :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ved de første børn at jeg først er begyndt at gøre de praktiske ting ret sent, altså 1-2 mdr før termin. Indtil da har det bare været lister med hvad jeg havde og manglede osv. Anderledes denne gang, hvor svigermors shoppe planer fik mig tidligt i gang, fordi jeg ville se om det jeg mente jeg havde stadig dur, hvor meget tøj jeg ku bruge osv. Så her står allerede en tremmeseng redt i soveværelset, barnevognen står i entreen, kommoden står i køkkenalrum med alt babytøjet i... og når kæresten kommer med resten om en måneds tid forhåbentlig regner jeg da med at stille kravlegården op i stuen og se hvordan det ser ud, vaske de sidste textiler osv.

Og så ved jeg ikke hvad jeg skal lave de sidste mdr :rolleyes

Nyde det :loveshower

Jeg tænker også, at det må være lækkert SELV at kunne "være med".. Allerede NU bliver jeg utrolig let forpustet, og min mave er i vejen, og jeg kan ikke holde til så meget før jeg skal have en pause.. Om 2 måneder, kan jeg slet ikke forestille mig at skulle hjælpe med at flytte rundt og samle møbler <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte hus og flyttede 4 uger før termin. Om eftermiddagen 9 dage før termin sad jeg i sofaen og sagde til min mand, at nu var vi klar, så nu måtte hun godt komme.

8 timer senere gik vandet og hun blev født næste morgen, 8 dage før termin og 14 timer efter jeg sagde vi var klar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte hus og flyttede 4 uger før termin. Om eftermiddagen 9 dage før termin sad jeg i sofaen og sagde til min mand, at nu var vi klar, så nu måtte hun godt komme.

8 timer senere gik vandet og hun blev født næste morgen, 8 dage før termin og 14 timer efter jeg sagde vi var klar ;)

Det må man sige er godt planlagt!!! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, jeg ville da bare gaa igang laugh.gif

Vi har lige varet i IKEA efter tremmeseng og puslebord (og en HEL del andre ting...). I denne maaned skal ogsaa have brusekabinen paa vores lille badevaerelse ned, altsaa ikke bunden, og sat toerresystem op, saa vi kan toerre toej derude istedet for paa boernevaerelset. 15. april skal jeg have puslebordet malet, fint og faerdigt, have sengetekstiler faerdige, vaskede og stroegne :) Saa koeber vi stofbleer(de vaskbare til nummeren) og autostol i april. 15. maj vil jeg have alle andre smaating paa plads og det er en maaned foer termin. Jeg kunne sagtens leve med at have det hele klart endnu en maaned foer, men nu har vi det her kompromis. .)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Gabriella var vi klar med værelse og tøj da jeg var i uge 32-34 ;)

Denne gang bliver vi klar længe før, vi skal have flyttet soveværelset og kontoret rundt (bytte rum) planen var det skulle ske i sommerferien, men nu får vi pludselig gæster pga S's bedsteforældre har guldbryllup i maj også er vi nødt til at være klar med et ordentligt soveværelse der.. Dog venter vi med at vaske tøj (nok begrænset, det er jo vasket og pakket med) og få vuggen hjem til sidst i juli måned (4-6 uger før termin) barnevognen henter vi nok 2 uger før termin ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var færdige en mdr før med Mille tror jeg.. Men arbejdede også frem til termin dengang og havde fang i en masse.. Lige nu er tøj klar og så skal vi lige have rykket værelse, samlet de sidste ting og ja.. Altså er egentlig klar til hand ankomst, men der er jo lige nogle måneder endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja - tror jeg var klar 6 måneder EFTER hun blev født!! Vi flyttede jo da Erica var to måneder gammel og i starten blev det altså ikke prioriteret at gøre et babyværelse klar, som hun ikke var bevist om. Puslebordet blev sat op midt i rodet, og vuggen stod på soveværelset.

Det er først her da hun er 8 måneder jeg fik hængt hylder og billeder op og jeg synes faktisk det har været rart at have det at pusle med mens man er på barsel - nogle dage kan godt blive laaaaange!

Men gør da som du har lyst til, har du det bedst med at det hele er klar før baby kommer, så er det da bare det påsken skal bruges til. Personligt havde det været en god idé for mig, hvis jeg havde været studerende - ellers havde der været aaaaaal for mange overspringshandlinger i eksamensperioden!! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var klar en tremåneders tid inden, tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går rigtig i gang i Påsken og jeg har da termin et stykke tid efter dig :D

Men vi er faktisk begyndt lidt, men det skyldes at værelset skal sættes fuldstændig i stand, så lige nu har vi et helt bart værelse.

Min mand regner med at gå i gang med at fuge huller i løbet af næste uge. I Påsken er målet - få styr på strøm, pudse vægge, male loft, dække en dør til og sætte glasvæv op.

Om vi så også når at male, må tiden vise.

Men eftersom vi har en dør der skal lukkes af, så har vi også lige en gang hvor der skal sættes nyt glasvæv op og males.

Men det når vi nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi planlagde efter at være klar ca 4uger før..

MEN, Silje blev født 7 uger før tid.. Så vi nåede intet! Jeg måtte have min mor til at vaske tøj, gøre barnevogn + vugge klar osv.. Mens vi var indlagt..

Så, med den næste satser jeg på min 8 uger før..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tøj osv, regner jeg faktisk at vente med at have klart; Så det ordner jeg først når jeg gå på barsel 4 uger før termin.. :whistling

Men kan høre det ikke er sådan "vildt og tovligt" at gøre tremmeseng osv klar 2½ måned før termin :)

barnevognen får vi først hjem når hun er født, hun skal jo alligevel ikke bruge den den første uge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er så småt begyndt - tøjet vaskes efterhånden som jeg får det hjem og jeg ligger det i skuffer efter størrelse.

Værelset er næsten rømmet for "mine" ting, der skal bare hives nogle møbler ud og flyttes lidt rundt så der er klar til en lille seng. Der skal ikke males, men hænges lidt op på væggene og måske få fat i en lille reol eller sådan noget.

Så jeg syntes bestemt ikke det er for tidligt med en ordentlig tørn i påsken. Vi kan ikke i påsken fordi jeg får en veninde på besøg, men ellers var det en oplagt mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en masse ting vi skal nå, inden baby kommer :) Altså, praktiske ting..

Flytte rundt, sætte tremmeseng op osv..

Men jeg kan ikke helt beslutte mig for, hvornår vi skal gøre det?

Hun skulle jo gerne komme i slutningen af juni tidligst.

Hele juni, går min kæreste til eksamen.

Alle helligdagene i maj, skal jeg arbejde og min kæreste skal forberede eksamen..

Så jeg overvejer faktisk at bruge påsken - altså, til de "store ting".. Vi skal fx have flytte computer/kontor ind i stuen osv...

Men er det bare EKSTREMT for tidligt?? tænker bare det er trælst at skulle stresse over når han læser til eksamen..

Hvornår var I klar til baby kunne komme? :) Hvornår begyndte I at gøre klar?

Nej det ville jeg ikke mene er for tidligt. Frederik kom ud 3½ uge før tid og vi var fysis klar til hans ankomst men psykisk... ej der ville jeg lyve hvis jeg sagde jeg var parat. Men han kom og vi havde heldigvis alt klaret inden - malet, flyttet rundt og sat diverse ting op. Så jeg ville klart gå igang - i god tid næste gang. Jeg hader virkelig at blive overrasket, når jeg ikke er klar til det (også selvom overraskelsen er vidunderlig :biglove) :rolleyes Det ville give jer mere ro på hvis I havde klaret alle de praktiske ting, inden din kærestes eksamener begyndte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil være i god til til baby kommer, tænk hvis man får det skidt eller lign. og ikke selv kan nusse om værelset :) Det ville jo være frygteligt :) Jeg glæder mig sådan, så jeg kan sikkert ikke lade være med at nusse om det.... realistisk vil jeg tro at værelset, indkøb osv. er færdige 8 uger inden ankomst :).......Åhhh jeg glæder mig til at komme igang med projekt klargøring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER