Oprettet March 7, 2012 Jeg har ofte om aften når jeg skal sove virkelig urolige ben så jeg ikke kan falde i søvn. Hvad skyldes dette og kan jeg gøre noget for at formindske det?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2012 Hvad muskeluroen ved graviditet egentlig skyldes ved jeg ikke men jeg kender problemet <_< . Løsningerne er mange: Støttestrømper i løbet af dagen, Massage af benene inden senge tid, Udstrækning af benene, Eller sove med benene højt, enten på en pude eller ved at hæve fodenden af sengen med klodser. Personligt har jeg altid haft succes med at berolige uro i benene, (jeg har været delvist lammet af en nerve betændelse og urolige ben er en af følgerne) med et glas tonic vand. Kinin som tonic vand indeholder er muskeafslappende, men det er også det aktive stof i malaria medicin, som er no-go når man er gravid. Min læge sagde dog at et enklet glas tonicvand på slemme aftner ikke skader, da dosis er meget lavere, men jeg prøver nu alligevel at begrænse det. Jeg håber at du finder noget der kan hjælpe! Vh Lene Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2012 Hvad muskeluroen ved graviditet egentlig skyldes ved jeg ikke men jeg kender problemet <_< . Løsningerne er mange: Støttestrømper i løbet af dagen, Massage af benene inden senge tid, Udstrækning af benene, Eller sove med benene højt, enten på en pude eller ved at hæve fodenden af sengen med klodser. Personligt har jeg altid haft succes med at berolige uro i benene, (jeg har været delvist lammet af en nerve betændelse og urolige ben er en af følgerne) med et glas tonic vand. Kinin som tonic vand indeholder er muskeafslappende, men det er også det aktive stof i malaria medicin, som er no-go når man er gravid. Min læge sagde dog at et enklet glas tonicvand på slemme aftner ikke skader, da dosis er meget lavere, men jeg prøver nu alligevel at begrænse det. Jeg håber at du finder noget der kan hjælpe! Vh Lene bortset fra at jeg helst vil holde mig fra kinin er jeg enig i ovenstående - og kan tilføje at noget heat lotion/varme creme har virket nogle gange på mig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2012 Jeg har haft uro i benene før jeg blev gravid og har det i større grad nu. Jegvhar haft stor succes med at gå en tur om aftenen. Motion hjælper for mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites