Anna1980

ikke særlig glad for flasken mere

17 indlæg i dette emne

Tobias er ikke særlig vild med sin flaske om eftermiddagen mere, han gider ikke rigtig tage den, selvom han er sulten.. Han spiser morgen og aften flasken med stort velbehag, men min sp siger han har et mælkebehov på 750 ml, og det er svært at nå når han ikke rigtig gider flasken. Har I oplevet det? Han bliver 6 mdr her d. 16 så han kan jo ikke undvære sin flaske endnu... Skal jeg introducerer 3. Måltid? Han spiser halvanden dl grød om morgen og halvanden til to dl mos til aftensmad... Hvad er jeres råd? Kan jo først kontakte min sp på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville lade ham smide flasken og sørge for at alt hans mad vil blive lavet på modermælkserstatning så hans behov dækkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville klart bytte eftermiddagsflasken ud med grød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen er det ikke sent at give grød? Det vil blive et sted mellem 13.30 og 14.30...og han får aftensmad omkring 17.30 og 18.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke flytte lidt på det, så han kommer til at få grød morgen, middag og aften så? Det skal han jo alligevel vænnes til hen ad vejen :)

Altså rykke lidt på eftermiddags-måltidet, så det kommer tættere på middag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal hænge dig ALT for meget i det der mælkebehov - din dreng tager selv, hvad han har brug for og hvis han ikke har lyst til flasken, selvom han er sulten, så lav hellere en god mos med MME i til ham. Troldemor kommer med et rigtig godt forslag om at rykke måltiderne en smule ellers gør det ikke noget med sådan en lille mellemmåltid. Han skal nok selv sige fra, hvis han ikke har lyst til mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må prøve at rykke måltiderne så det passer. Jeg har hidtil købt købe grød fordi der kan han bedst lide men må vel så igang med at koge selv når jeg skal vide hvor meget mme der er i. Håber han vil spise det, han har hidtil ikke kunne lide det jeg selv kogte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putter du frugtmos i grøden når du selv laver? Marlon elsker og har altid elsket bananer..... Så kan alt glide ned, hvis der er most banan i ;)

Og andre frugter hitter også... Mos af æble/pære/abrikos/svesker/hindbær/blåbær og andet blandet på forskellige måder er supernemt at lave og fryse i portioner..... Så kan det også køle grøden :)

Og hvis du vil gøre det nemt, så lav grød i micro.... Det tager kun et øjeblik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putter du frugtmos i grøden når du selv laver? Marlon elsker og har altid elsket bananer..... Så kan alt glide ned, hvis der er most banan i ;)

Og andre frugter hitter også... Mos af æble/pære/abrikos/svesker/hindbær/blåbær og andet blandet på forskellige måder er supernemt at lave og fryse i portioner..... Så kan det også køle grøden :)

Og hvis du vil gøre det nemt, så lav grød i micro.... Det tager kun et øjeblik :)

jeg har haft prøvet med frugtmos men før det ville han ikke have det, men kan jo prøve igen... Jeg har fået at vide at hvis han har tendens til hård mave må han ikke få banan... så derfor har jeg holdt mig fra det...

hvis du skal lave en majsgrød f.eks. på kun mme og den skal laves i mirco hvordan ville du så gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet nogle opskrifter i en tråd tidligere, men sakser dem lige herind.... Du skal lige være opmærksom på at nogle af opskrifterne er først fra 6 måneder :)

Risgrød: 2 dl vand og 3 spsk rismel - 2 min (omrøres efter 1 min)

Havregrød: 2 dl vand og 3/4 dl havregryn - 2 min 10 sek

Majsgrød: 2 dl vand og 3 spsk majsmel - 1 min 30 sek (omrøres efter hver 30 sek)

Hirsegrød - 2 dl vand og 3/4 dl hirseflager - 3 min

Øllebrød - 2 skiver rugbrød dækkes med vand, og står natten over i en skål - 2 min 40 sek

Så bruger jeg frossen frugtmos til at søde og køle med :)

Så putter du efterfølgende mme-pulver i efter forholdet 1 skefuld pr 30 ml vand (altså i majsgrøden fx skal der 6 hele og en mindre skefuld mme i :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet nogle opskrifter i en tråd tidligere, men sakser dem lige herind.... Du skal lige være opmærksom på at nogle af opskrifterne er først fra 6 måneder :)

Risgrød: 2 dl vand og 3 spsk rismel - 2 min (omrøres efter 1 min)

Havregrød: 2 dl vand og 3/4 dl havregryn - 2 min 10 sek

Majsgrød: 2 dl vand og 3 spsk majsmel - 1 min 30 sek (omrøres efter hver 30 sek)

Hirsegrød - 2 dl vand og 3/4 dl hirseflager - 3 min

Øllebrød - 2 skiver rugbrød dækkes med vand, og står natten over i en skål - 2 min 40 sek

Så bruger jeg frossen frugtmos til at søde og køle med :)

Så putter du efterfølgende mme-pulver i efter forholdet 1 skefuld pr 30 ml vand (altså i majsgrøden fx skal der 6 hele og en mindre skefuld mme i :) )

super tak.. Det vil jeg lige prøve mig frem med.. hvor har du dog de opskrifter fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

super tak.. Det vil jeg lige prøve mig frem med.. hvor har du dog de opskrifter fra?

Det var så lidt.... Opskrifterne har erfaringen lært mig, og så har jeg bare skrevet dem ned til en anden gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har æbler i fryseren må se om jeg kan få det lavet imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putter du frugtmos i grøden når du selv laver? Marlon elsker og har altid elsket bananer..... Så kan alt glide ned, hvis der er most banan i ;)

Og andre frugter hitter også... Mos af æble/pære/abrikos/svesker/hindbær/blåbær og andet blandet på forskellige måder er supernemt at lave og fryse i portioner..... Så kan det også køle grøden :)

Og hvis du vil gøre det nemt, så lav grød i micro.... Det tager kun et øjeblik :)

Til det blå - husk at baby skal være over 6 måneder før de må få bær-frugter og hvis du gerne vil bruge tørrede abrikos, er det alfa og omega, at du bruge de økologiske af slagsen, da de ellers indeholder svovl...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak det vidste jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må prøve at rykke måltiderne så det passer. Jeg har hidtil købt købe grød fordi der kan han bedst lide men må vel så igang med at koge selv når jeg skal vide hvor meget mme der er i. Håber han vil spise det, han har hidtil ikke kunne lide det jeg selv kogte...

Jeg tror at grunden til at han hellere vil have pulvergrød end det du laver er fordi at det er meget sødere i smagen.

Jeg koger for det meste selv grød og mos, men der var en periode hvor han fik pulvergrød og da jeg så begyndte med hjemmelavet igen, så spiste han slet ikke lige så meget.

Der gik dog kun et par dage og så var han glad for mors mad igen ;)

De skal jo altid lige bruge nogle gange på at vænne sig til en ny smag. Tror fx jeg gav Theo broccolimos 10 gange før han ville spise en hel portion :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at grunden til at han hellere vil have pulvergrød end det du laver er fordi at det er meget sødere i smagen.

Jeg koger for det meste selv grød og mos, men der var en periode hvor han fik pulvergrød og da jeg så begyndte med hjemmelavet igen, så spiste han slet ikke lige så meget.

Der gik dog kun et par dage og så var han glad for mors mad igen ;)

De skal jo altid lige bruge nogle gange på at vænne sig til en ny smag. Tror fx jeg gav Theo broccolimos 10 gange før han ville spise en hel portion :rolleyes

Det med grøden tror jeg du har ret i. Har lige grød til et par dage så det skal lige bruges og så køber jeg noget til at lave selv..

Og den skøre dreng er nu blevet helt vild med sine flasker igen.. Han er ikke til at regne med ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER