Nitzen1987

Hvornår starter 3. trimester i graviditeten

9 indlæg i dette emne

Det er åbenbart forskelligt fra bog til bog eller fra internetside til internetside, eller? Kan se at en der er i uge 24 herinde skriver, at vedkommende nu er i 3. Trimester... I følge min graviditetsticker her inde er jeg først i 3. Trimester på fredag, når jeg rammer uge 28 og i følge Politikken graviditetsbog er det først i uge 29 at man går ind i 3. Trimester... Så hvad er rigtigt?

Del dette indlæg

Jeg vil sige 28+0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er gaaet efter min-mave.dk, og her staar der 28+ :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

28+0 smile.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener også at det er fra 28+0.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg troede det var fra 28. uge = 27+0. Det passer nemlig med at der er 3 måneder til termin og man siger jo en graviditet tager 9 måneder. Men kan godt være jeg tager fejl :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår begynder 2. trimester egentlig så? For jeg har skrevet fra 13. uge (12+0) :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er 28+0 at du går ind i 3. semester.

I Politikkens bog står der sikkert 29. uge og det er jo også det samme som 28+0 :)

Vedkommende herinde der er i 24. uge må have lavet en fejl ;)

Se evt. her:

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/uge-for-uge/

Nej det gør der ikke.... Den er jo inddelt i et kapitel omhandlende de enkelte uger i graviditeten, i dette kapitel er der tre underkapitler, der hedder "1. trimester", "2. trimester" og 3. trimster, og her har de sat skellet for 3. trimester mellem uge 28 og uge 29. og det viser de også i den lidslinjeoversigt de har i toppen af hver side... jeg har lånt bogen fra biblioteket, men den er tilbage fra 2004, så ved ikke om det er blevet ændret i de nyere udgaver :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER