Barbamama

Hvad for noget musik spiller i for maven?

15 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at spille mere musik herhjemme i håb om at lillemanden også kan høre det :loveshower Tidligere hørte jeg næsten altid musik gennem øretelefonerne i min mobil, man det får han sgi nok ikke så meget glæde ud af ;)

Jeg har prøvet at synge for maven, men bliver altid så rørt af det, at jeg begynde at småtude og hikse, så det duer ikke ret godt :blush Og så har jeg overvejet at lægge hans musikelefant på maven og spille med den. Men helt ærligt så er der da grænser for hvor mange gange man gider høre den der BR-plimmelim-lyd :rolleyes :P

Tilgengæld elsker jeg at sidde om aftenen på youtube og lytte til dejlige musiknumre med ham :7himmel

Jeg hører mest elektronisk musik uden så meget sang, når jeg "hører musik med ham". Ved ikke helt hvorfor, måske en ubevidst tanke om at han ikke forstår ordene? Måske fordi jeg bare altid selv har været glad for (glad) elektronisk musik? Altså jeg hører meget forskelligt, men når jeg spiller musik her om aftenen for mig og ham, så er det sjovt nok meget det elektroniske.

"Vores" yndlingsnumre er blandt andet:

Orbital: Halcyon on and on, Belfast

Royksopp: Eple

Jean Michel Jarre: Magnetic Fields 2, Equinoxe 4, Calypso

Og så denne, som jeg bare synes er sååååååå smuk (og som jeg "bilder mig ind" at bettemanden også er ret vild med - synes i hvert fald at der kommer efter puf, når jeg spiller den. :wub):

Hvad for noget musik spiller I, eller hvilke sange synger I for maven? :) De af jer, der spiller/synger noget selvfølgelig :)

Del dette indlæg

Jeg spiller violinmusik for fulde droen pa anlaegget. Det er Nigel Kennedy, der spiller Vivaldis Fire Aarstider eller Tchaikovskys sibelius koncert. I love it loveshower.gif

Men vi hoerer ogsaa Duffy, Muse, Coldplay, Pink Floyd, min klaver CD med havlyde indover og en blandet CD med italiensk. Jeg skraaler med paa Ipod'ens blanding af alverdens musik, naar jeg koerer bil laugh.gif

Noah giver den ioevrigt gas, naar vi er sammen med andre boern.... det synes jeg er lidt sjovt rolleyes.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herhjemme er der melodisk rock (altså, bon jovi og guns 'n roses agtigt.... Ikke lige så meget de to.... Men andre lidt i samme stil, som de fleste ikke aner hvem er :) ) i højttalerne det meste af dagen, og det samme var der med Marlon..... Og vi kan tydeligt mærke at det er den slags musik han reagerer mest på, og det var det samme da han var mindre.... Han rocker/danser med til det, og smiler når vi tænder for det.

Generelt er han meget glad for musik, og jeg tror da det, til dels, er fordi han har hørt så meget musik i maven :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spiller violinmusik for fulde droen pa anlaegget. Det er Nigel Kennedy, der spiller Vivaldis Fire Aarstider eller Tchaikovskys sibelius koncert. I love it loveshower.gif

Men vi hoerer ogsaa Duffy, Muse, Coldplay, Pink Floyd, min klaver CD med havlyde indover og en blandet CD med italiensk. Jeg skraaler med paa Ipod'ens blanding af alverdens musik, naar jeg koerer bil laugh.gif

Noah giver den ioevrigt gas, naar vi er sammen med andre boern.... det synes jeg er lidt sjovt rolleyes.gif

Dejligt musik! :loveshower Var faktisk til Sibelius koncert i søndags, men mærkede NADA. Så det rager åbenbart min søn en fløjt, haha. Eller også var han helt rolig fordi han nød det. Svært at sige. :)

Og sjovt at Noah giver den ekstra gas, når I er sammen med andre børn! Måske er det en lille social fyr, I venter jer :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, nu er jeg ikke gravid endnu, men planlægger da allerede at der skal spilles musik for maven når jeg kommer dertil, da musik bare er en stor del af livet her på matriklen.

Jeg vil nok vælge at spille det musik jeg selv er i humør til, måske ikke Rammstein og Slayer men i den lidt roligere ende af rockspektret. Det er lidt med den bagtanke at barnet vil kunne genkende det når han/hun kommer ud (som Troldemor siger) og måske falder til ro når jeg sætter det på, og det er da bonus hvis det er mors yndlingsmusik! :glad Nå, det korte af det lange er at det nok bliver en god blanding af Guns'n'roses, Nick Cave, Malk de Kojn, Balstyrko, Bob Dylan osv. i den dur. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, nu er jeg ikke gravid endnu, men planlægger da allerede at der skal spilles musik for maven når jeg kommer dertil, da musik bare er en stor del af livet her på matriklen.

Jeg vil nok vælge at spille det musik jeg selv er i humør til, måske ikke Rammstein og Slayer men i den lidt roligere ende af rockspektret. Det er lidt med den bagtanke at barnet vil kunne genkende det når han/hun kommer ud (som Troldemor siger) og måske falder til ro når jeg sætter det på, og det er da bonus hvis det er mors yndlingsmusik! :glad Nå, det korte af det lange er at det nok bliver en god blanding af Guns'n'roses, Nick Cave, Malk de Kojn, Balstyrko, Bob Dylan osv. i den dur. :)

Haha, manden er også meget begejstret over at sønnike bedre kan lide rock end åh abe :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

uh spændende tråd - jeg har hørt Celine Dions CD - "Miracle" som er den CD hun kom ud med kort efter hun havde fået sin søn, den er rigtig sød med en masse vuggeviser, sange om det at være mor og de følelser man har og sange om det mirakel det er at få et barn. Det er vist mest cover sange - men syntes at det er så smukt fordi man ved hun synger sangene til hendes egen lille søn.

Og i går fandt jeg et gammelt bånd - ja sådan et rigtig gammelt et min mor spillede på hendes gamle anlæg da vi var små - Men nu har jeg altså et anlæg der faktisk KAN spille bånd - så blev bare nysgerrig - og jeg kunne faktisk stadig synge med på alle de åndssvage sange

En af sangene lød fx sådan her:

Farvel hej hej goodbye

Det sigger jeg til dig

farvel hej hej

farvel goodbye det siger du til mig

Bare gentaget 5 gange eller mere...

total Memory Lane, men blev bare glad - og det tror jeg også Fidusen gjorde... Vi fik i hvert fald vrikket med måsen mens jeg tømte opvaskemaskine :bunny

Ellers har jeg en idé om at vi skal høre nogle søde sange med Klaver som hoved instrument

Jeg ELSKER "in the arms of an angel" - fra soundtracket "city of angels"

A fine Frenzy har lavet 2 der hedder "near to you" og "Almost lover" som bare kan få mig til at slappe HELT af

Evanescence "my immortal" gir mig gåsehud

Og ja jeg har mange flere... Men klaver er bare det smukkeste instrument i min verden! :7himmel

I kan lige få a fine frenzy:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt musik! :loveshower Var faktisk til Sibelius koncert i søndags, men mærkede NADA. Så det rager åbenbart min søn en fløjt, haha. Eller også var han helt rolig fordi han nød det. Svært at sige. :)

Og sjovt at Noah giver den ekstra gas, når I er sammen med andre børn! Måske er det en lille social fyr, I venter jer :biglove

Tak loveshower.gif

Mon ikke han noed det? Nigel Kennedy spiller rigtig godt og med kant, saa det er meget staerkt at lytte til den CD med Sibelius-koncerten... Maa gaa ud fra at de lytterrolleyes.gif

Ja, hvis han har bare en lillebitte smule af sin fars sociale gener, saa er han en social bettemand. Men jo, under ret vild boernelarm til to stoerre boernefoedselsdage, vi har varet til, der har han vaeret vaeldig aktiv efter kort tid. Det samme idag, da jeg besoegte en veninde. Straks kom hendes sidste 2 af 3 hjem - puf og moef, saa er han vaagen laugh.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, manden er også meget begejstret over at sønnike bedre kan lide rock end åh abe :P

Her kommer manden min med bekymret mine over at jeg spiller noget saa uskyldigt som Muse for maven, men han er vist ogsaa lidt antik wink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

pigernes far spillede Kim Larsen for dem da de lå i maven.

Freja sparkede første gang sådan rigtigt, da vi var til koncert, midt under nummeret Køb bananer. Den var hun vild med i lang tid efter, da hun kom ud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

pigernes far spillede Kim Larsen for dem da de lå i maven.

Freja sparkede første gang sådan rigtigt, da vi var til koncert, midt under nummeret Køb bananer. Den var hun vild med i lang tid efter, da hun kom ud.

Hvor en soed lille Freja 00000858.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ELSKER "in the arms of an angel" - fra soundtracket "city of angels"

Så meget :ditto EEElsker den sang. :loveshower

Den er klart også på listen.

Ellers er jeg også glad for "dream a little dream of me" som godnatsang. Den er bare så rolig og herlig.

Clair de Lune er også en klar farvorit. :loveshower

Ellers tror jeg den lille er ret glad for Coldplay (Eller mor er i hvert fald). Da jeg sidst kørte bil og skrålede alt jeg kunne med på Coldplay fik jeg da også et lille mikro-puf. Tolker det som om den godt kunne lide det - og ikke som om den brokkede sig :whistling

Og så skal vi også have noget Metallica på anlægget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Babyen kommer til at høre alt det musik jeg hører nu :) Så er den vant til det, når den kommer ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg hørte "here I am" med Bryan Adams i dag og der mærkede jeg HELT sikkert liv - så den tror jeg da lige jeg skal høre noget mere (og lidt sjovt mht teksten) måske man skulle ønske sig "Spirit" til den lille - kender en moster der ville elske hvis vi fik en heste tosse :rolleyes

http://www.youtube.com/watch?v=odqEz27vU9U

Del dette indlæg

Annonce ♥

Isaac lagde øre til meget, blandt andet når hans far var ude for at spille med han tuba, i Brass Band. Men vi hører alt og danser nu til alt :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER