Forunderligt

Tøj til baby

36 indlæg i dette emne

Jeps, jeg koebte ogsaa 10 vaskeklude fra boerneafdelingen for omkring 25 kr. i IKEA forleden :)

Har ogsaa et antal gaestehaandklaeder til numsebrug ved puslepladsen og regner med hvide stofbleer til numse og nogle med fint moenster/farver til gylp/barnevogn/andet. Daddy er en "aegte kludeklovn" og kan aldrig hitte ud af hvilke klude/viskestykker/svampe, der er til hvad - saa her skal et klart og tydeligt system til rolleyes.gif

Jeg har faaet en Joha body i str. 50 af min mor - virkelig laekker og super lille og soed 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min svigerinde som fødte sidste år siger at body'er fra kvickly har bedre facon og holder sig pænere end dem fra bilka/føtex. Tip hermed givet videre.

Uh ja... har faktisk ikke været i kvickly og se efter børnetøj... Det skal jeg da vist :loveshower TAK

Blandt andet Joha laver tøj i str. 50, 60, 70 ect - bare for at være på tværs ;)

Og str. refererer ganske rigtig til barnets længde i cm - der er dog stor forskel på hvor stor f.eks. en str. 56 er, alt efter hvilket mærke man køber :)

Både Name It og H&M laver fint basistøj. Både i bodyer og heldragter og også BabySam har ofte tilbud, så det f.eks. er to natdragter for 120, 4 body´er for 120 eller lignende. Vi har natdragter fra BabySam og har været rigtig glade for dem!

Man behøver i den forstand ikke natdragter, men det ER altså rarere for baby at sove i end f.eks. bukser og bluse der giver en kant på midten. Og så er det nemmere at pusle en heldragt i halvmørke om natten ;) Og så er der jo også noget rituelt i at skifte til nattøj, så baby lærer at nattøj sover man længe i :whistling

H&M laver fine, billige (3 par for 29kr), enkle strømper i alle størrelser der IKKE laver mærker på baby!

Mht. størrelser, så havde alle sagt vi ikke skulle købe noget i str. 50 for vi ville sikkert få et langt barn - så jeg havde 2 bodyer og 1 heldragt i str. 50... Og Anna brugte altså str. 50 i 3 uger! <_<

Du kan også bruge stofbleer på pusleunderlaget - de er ikke helt så dyre og fylder mindre i vaskemaskinen ;)

Gode tip - tak!!! Så vil jeg da se om ikke jeg kan finde lidt i str. 50. :shop

Jeps, jeg koebte ogsaa 10 vaskeklude fra boerneafdelingen for omkring 25 kr. i IKEA forleden :)

Har ogsaa et antal gaestehaandklaeder til numsebrug ved puslepladsen og regner med hvide stofbleer til numse og nogle med fint moenster/farver til gylp/barnevogn/andet. Daddy er en "aegte kludeklovn" og kan aldrig hitte ud af hvilke klude/viskestykker/svampe, der er til hvad - saa her skal et klart og tydeligt system til rolleyes.gif

Jeg har faaet en Joha body i str. 50 af min mor - virkelig laekker og super lille og soed 00000858.gif

jeg vil også bruge hvide som haleklude, alle de hvide jeg har er arvede, så jeg har det egentlig bare bedst med at de ender i den anden ende :rolleyes og så har jeg nogle farvede til gylp og savl.

Jeg skal have lokket manden i IKEA lige meget hvad, det er bare et sted man kan spare rigtig mange penge!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille detalje til dem som vil bruge hvide klude til rumpen. Babyafføring sætter meget grimme skjolder og er meget svært næsten umuligt at få af tøjet.

Jeg farvede mine klude til dette formår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille detalje til dem som vil bruge hvide klude til rumpen. Babyafføring sætter meget grimme skjolder og er meget svært næsten umuligt at få af tøjet.

Jeg farvede mine klude til dette formår.

Hvordan gjorde du det? Har hørt om nogen der farvede deres haleklude brune og så kunne pletterne ikke ses, tror også mørkelilla kunne gå til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gjorde du det? Har hørt om nogen der farvede deres haleklude brune og så kunne pletterne ikke ses, tror også mørkelilla kunne gå til det.

Jeg købte noget farve og salt smed de hvide klude i vaskemaskinen og done :balloons

August fil turkis og Astrid maks pink.

Bare lige husk at vaskemaskinen og kludene igennem så alt overskudsfarve forsvinder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

---

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, maaske man skulle koebe blaa til nummeren og bruge moenstrede og andre-farvede til resten - tak for tippet icone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, maaske man skulle koebe blaa til nummeren og bruge moenstrede og andre-farvede til resten - tak for tippet icone14.gif

You are welcome bare lige lidt mere man kan godt købe tekstilfarve som er øko bøko :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lilla til puslebordet og hvide med lilla ugler til hovedet :)

En god grund til at bruge farvede på puslebordet er også at tis meget nemmere ses i halvmørke end på en hvid stofble, hvilket jeg i hvert fald synes er rart, så man ser det før man rører det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

You are welcome bare lige lidt mere man kan godt købe tekstilfarve som er øko bøko :balloons

Hi hi, ja, det er jo lige det laugh.gif Taenkte bare paa at koebe dem allerede farvede og vaske dem en masse inden brug - gider ski ikke til at farve selvballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig tråd!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER