Little Miss

Strækmærker

17 indlæg i dette emne

Jeg tror jeg er ved at få strækmærker :-(

Jeg er i tvivl fordi min hud er så ekstrem tør og det også viser sig som røde streger.

Hvad vil i anbefale som virker hvis det er strækmærker?

Har på det sidste set en reklame i fjernsynet for noget strækmærke middel men kan bare ikke huske det nu og har ikke kunne finde reklamen i de sidste par dage.

Please hjælp mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg har hørt fra andre, er strækmærker ikke noget man kan gøre noget ved. Noget med at det er i underhuden og er arveligt betinget. Får man dem, så far man dem (desværre! :( )

Men køb da en creme til din tørre hud og forplej dig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! :kram2

Jeg har efterhånden læst rigtig mange steder at strækmærker har noget at gøre med hormoner og gener og at man derfor ikke kan gøre en dyt :boo Men hvis det var mig, så ville jeg prøve at få så meget fugt som muligt! Så masser og masser af vand, og masser og masser af creme og olie (jeg bruger Matas babyolie. Ved ikke om det virker, men den føles lækker og er ikke så dyr)! Håber at det virker! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drikker mellem 2-3 liter vand hver dag så den er klaret. Jeg smører mig med babyolien hver dag men det er bare ikke nok. Min mor har ingen strækmærker så det med arveligheden ved jeg ikke :-(

Er der virkelig ikke noget der virker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om det saa er genetisk eller ej - jeg har saa svaert ved at tro paa, at der ikke kan goeres noget som helst. Jeg forebygger og har gjort det fra dag 1. Ikke at kvinderne i min familie har dem, men de har ogsaa haft gang i de forebyggende olier og cremer icone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid første gang, begyndte mine strækmærker allerede i uge 8 :(

Jeg tror ikke, man kan gøre andet end, at acceptere dem og se dem som tegn på det liv og den kærlighed der vokser i maven :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har engang fået at vide, at Olivenolie hjælper mod strækmærker.. Om det er en skrøne ved jeg ikke. Jeg har også hørt det med at det skulle være genetisk bestemt. Men uanset hvad, så smører jeg min mave med olivenolie efter bad og går lidt rundt, så det kan trække ind og tørre så maven efter en 20 min. tid. Maven er SÅ blød efterfølgende.. Nu har jeg en del strækmærker efter at have vejet ca. 37 kilo mere end nu.. Men jeg faktisk det giver lidt... Om det er "troen kan flytte bjerge" ved jeg ikke, men jeg bliver ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede også at forebygge med cremer og masser af vædske.

Men der er ikke noget at stille op. Enten får man eller også gør man ikke. Det var det jeg fik,at vide ved lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har ingen strækmærker, men det har min søster. Så hvis det har noget med arv at gøre må det jo være fra fars side. Man kan intet gøre desværre - jeg har en veninde der smurte og smurte men fik strækmærker alligevel. Men smør dig med olie og prøv måske med noget sundt olie i maden - olivenolie på salaten og kokosolie til stegning og sådan noget.

Selvom det måske har noget med hormoner at gøre så ville jeg bestemt ikke kaste håndklædet i ringen, jeg ville kæmpe en brav kamp mod strækmærkerne - jeg har heldigvis ikke set noget til dem endnu, men forventer bestemt ikke at gå fri!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smurte hele graviditeten med maveolie men da jeg var ca 37+0 kom de første små tegn og da jeg fødte næsten 5 uger senere var der desværre en del.. Heldigvis tynde, men min mave bliver sq aldrig normal igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Støtter op om det andre omkring man ikke rigtig kan gøre så meget ved dem.. dry.gif Plej din hud og hold den fugtigt, samt drik masser af vand.. Jeg smører min mave 1-2 gange dagligt med "Bio oil" fra Matas og den er bare lækker..

Tænker at det er en billig pris at betale, for så stor en gave.. det må man tage med.. pregnant.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bruger "Scars an Stripes" fra Beauté Pacifique. Deres cremer trænger nemlig ned i underhuden, men om det virker vil tiden vise.... ;)

Det er jo heller aldrig til, at vide hvordan alternativet havde været, hvis nu man ikke havde brugt diverse produkter, hvad enten det er mod strækmærker eller andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de forskellige lægesider siger som andre har sagt her, at man kan gøre meget lidt, men de anbefaler mandelolie og så skal man massere det ned i huden i lang tid, fordi det er underhuden som sprækker.. man kan jo altid gøre et forsøg.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt at det er genetisk betinget. Men jeg brugte alligevel en creme, der hed Stretchmark Control. Jeg fik ingen strækmærker, men min mor fik heller ikke nogen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede den første fik jeg noget farlig fint og dyrt mavecreme specielt lavet så man ikke skulle strækmærker af min søde svigerinde. Jeg smurte efter alle de forskrevende regler, men men men lige meget hjalp det, strækmærkene kom alligevel..

Min mor fik massere i alle hendes 3 graviditeter, men min lillesøster fik ikke en eneste. <_<

Så jeg tror bare at man er heldig hvis man slipper. Men det er jo kun en lille pris at betale for at få en dejlig baby :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv dig frem, nogle får andre ikke. Hele min mave er ødelagt af strækmærker, men det var nærmest også uundgåeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER