Tinkerbell

Kongelige navne

12 indlæg i dette emne

Så er navnet på den lille nye svenske prinsesse offentliggjort: ESTELLE

Hvad synes i om det navn? Kunne i overveje det og har det betydning for jer at det er et kongeligt navn?

Har i/vil i vælge et kongeligt navn?

Personligt kan jeg godt lide både Christian og Frederik til en lille dreng, og synes nok lidt godt om at vælge et lidt kongeligt navn ;) Men regner med at der er mange forskellige meninger om dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke fravælge et navn, fordi navnet er kongeligt.

Ville dog ikke vælge Estelle.. synes overhovedet ikke det er pænt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke så vild med Estelle, men det er nok fordi jeg tænker på Joeyd frygtelige agent :lol

Havde også forventet noget ala Sophie ;)

Hvis jeg skulle vælge et kongeligt navn skulle det være Felix eller Vincent :) men ellers er de for brugte til mig, kan godt lide dem, men de er bare for populærere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det lige er et navn for mig, men kender det heller ikke så godt.

Ville godt vælge et "royalt" navn hvis det ikke lå for tæt på barnedåben at mit barn skulle have bavn, for gad egentlig nok ikke høre den der med at man har valgt samme navn og folk hele tiden skulle sige arh det er derfor i har valgt navnet osv.

Personligt er jeg vild med navnet vincent, men da prinsen blev døbt det tænkte jeg lidt øv, men hvis jeg alligevel først får børn om nogle år så tror jeg ikke forbinder det med ham... Men tror desuden jeg er gift med en mand der ikke bryder sig om vincent..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså alle frygter vel at de kongelige vælger ens navn, som man påtænker sin baby, fordi de ofte bliver modenavne, og man vil jo gerne være kreativ og anderledes med navnet.

Estelle synes jeg faktisk lyder smukt til en lille svensk prinsesse og kommende dronning :) og hvor er det fedt, at man i sverige er så hurtige ude og medmenneskelig.

Jeg begynder bedre og bedre at forstå, hvorfor svenskerne er så vilde med dn nye generation aka Victoria, for hun virker for mig så medmenneskelig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ikke vælge et navn fordi det var kongeligt, men fordi det var pænt..

Hmm, Estelle.... Tja, det minder mig altså lidt om det tøjmærke der fra Føtex :D Synes ikke det er så pænt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sagtens kunne finde på at vælge et kongeligt navn; DOG ikke tæt på selve dåben/navngivningen af barnet..

Fx er vi herhjemme enige om at vores pige IKKE skal hedde Camille, hvis den danske prinsesse skal hedde det.. Det er vores yndlingsnavn, men vi "gider" ikke det boom der normalt kommer i navnet.. Så vil vi hellere vælge et andet navn :)

Men Isabella og Josefine er begge navne som jeg kunne finde på at bruge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer også til at tænke på Joey's agent. Jeg kan lige høre hende for mig når jeg læser navnet :lol

Jeg ville ikke vælge et navn fordi der var en kongelig der hed det, men hvis jeg godt kunne lide et navn, som en kongelig hedder, så ville jeg ikke vælge det fra, bare fordi der allerede er en kongelig der hedder det - medmindre det er sådan lige oveni, for jeg gider heller ikke rigtig det der hype der kommer med navnet kort efter. Men de tre navne min mand og jeg indtil videre er enige om er der ikke ret mange der hedder i DK. De er alle tre helt almindelige navne i Irland, men ikke i DK. Og ingen af navnene bæres af nogen kongelige jeg kender til, så det bliver nok ikke aktuelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke særlig godt om det navn, jeg tænker nok også Joey's agent :lolhit

Jeg kunne godt overveje et kongeligt navn. Jeg vælger ikke navne udfra hvor mange der hedder det, men om jeg kan li det.

Vi har da også Isabella med i overvejelserne til lillepigen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikk lide navnet Estelle...

Jeg ku sagtens overveje et kongeligt navn - der er jo fine kongelige navne i posen synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke bevidst gå efter et kongeligt navn, men hvis jeg synes at et navn er sødt og det så tilfældigt var et kongeligt navn så ville jeg ikke udelukke det af den grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også på Joeys agent

Hvis baby i maven er en pige, får hun hele to kongelige navne...ikke fordi de er kongelige, men fordi vi kan lide dem og de er en kombination af alle babys oldemødres navne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER