My-Moren

Fornemmelsen af graviditet....

35 indlæg i dette emne

Kig på dine fine mavebilleder, når du bliver i tvivl om han stadig er derinde.... For det er han. Min mave er også meget lille om morgenen og stor de fleste aftner. Synes det er synd du hele tiden tror der er noget galt og at du mister.... Håber du snart kan skyde den tanke langt væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres indlæg :)

Jeg er bare som person meget opmærksom på min krop og hvilke ting og signaler den sender. Jeg ville egentlig også bare med hele dette indlæg høre om andre også får følelsen af nogen gange ikke at være gravid, selvom man egentlig ikke er det :)

Tror at en af "glæderne" ved graviditet og videreført til når barnet kommer ud, er en mere eller mindre konstant bekymring. Man vil jo gerne at det går godt.

Jeg er en person der italesætter mange af mine tanker, i stedet for bare at blive ved tanken. Jeg kan godt lide at vende situationer med andre, hvilket dette forum jo er perfekt til :)

Jeg synes ikke hele tiden at der er noget galt, jeg er bare utrolig opmærksom ;) Men forstår udemærket at det sagtens kan ses sådan!

Jeg går generelt med at en god følelse og selvom jeg kan blive bekymret for om der stadig er noget inde i maven, så ved jeg jo godt at han er derinde ;) Som skrevet, går jeg bare ikke kun med tankerne, jeg spørger og italesætter dem.

Det med om jeg kan mærke liv, jeg er ret sikker på at jeg mærket ham, op til flere gange! Men jeg synes bare ikke at det føles som bobler, men derimod som en rumsteren. Men da min lille mave larmer og rumler utrolig meget, kan jeg godt nogen gange blive i tvivl om det ham eller min mave jeg mærker ;) Jeg kender jo intet til følelsen af liv .

Min mave er også giga om aftenen! Det er helt vildt og føles utrolig tom om morgenen.. Det er vildt underligt at det skal være sådan! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet heller ikke genkende hverken bobler eller sommerfuglevinger der blafrer, de 3 gange jeg har mærket liv har været meget mere bombastisk. Er glad for at høre du for det meste har en god følelse med graviditeten, bare bange for det ikke var tilfældet......

Tror skisme vi to skal til md samme dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes også det er lidt mere bombastisk, end bobler eller sommerfuglebask.. Det føles lidt mere som små "tæsk" fra indersiden... Sådan agtig ;)

Skal du også afsted d.18/4? Jeg skal til jordemoder først, så have taget blodprøver også MD scanningen.... Pyhhh ;) Men rart at det hele lige kan gøres samme dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, jeg skal afsted d. 18/4 kl. 10.45. Skal ind og have taget blodprøver for 2 gang i denne graviditet i næste uge, så jeg kan få svarerne ved en læge efter md... Jeg skal jo til sådan noget special jordmoder, for folk der er bange for at føde tror jeg de kaldte det..... Det er længere konsultationer og hun lovede mig at dele ud af de erfaringer de havde haft med andre opererede. Håber så meget på et bedre besøg end det første jordmoder besøg jeg havde.

Min læge har kontaktet sygehuset og bed dem følge mig ekstra, har stadig ikke fået målt blodsukker mm. Så ekstra tilsyn har jeg ikke fået hidtil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nu bliver du også tjekket lidt mere, eller hvordan? :) Håber også at det er et bedre besøg end sidst.... Men hvorfor for "folk der er bange for at føde" - er du det? Altså mere end normalt ;)

Mine blodprøver er af mit blodsukker, så burde få svaret med det samme - det gjorde i hvert fald sidst! Jeg stikker jo også i mig selv et par gange om ugen.... Øv og av!

Det er dog ikke min rigtige jordemoder denne her gang, da "min" er på ferie... men det går nok, når det ellers den samme jeg skal gå hos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ogsaa meget opmaerksom, altsaa ikke paa nogen anstrengende maade, paa min krop. Jeg synes det er spaendende, fantastisk og underligt med alt det, der sker tongue.gif

Forleden var jeg sammen med et par andre gravide, som begge ofte kan glemme, at de er gravide og faa helt daarlog samvittighed.... saadan har jeg det slet ikke og jeg taenker faktisk konstant paa vores Bettenok, mens jeg ordner alt det andet i hverdagen - nyder min graviditet gaaaanske meget a1221.gif

Naar I maerker det mere bombastisk, er det maaske fordi I maerker det nu og ikke meget tidligt? Tror ikke vores kunne vaere saa bombastisk i uge 14... men det blev han saa - er helt morbanket i maven i dag laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemmer heller ikke sådan lige at jeg er gravid, men det er mest fordi min mave gør "ondt" det meste af tiden ;) Jeg er ret plaget af ligament smerter... Men ak, jeg tager det gerne med.. Men kan sagtens tænke, ER jeg virkelig gravid - fordi jeg er så glad for at være det :loveshower Elsker, elsker at have en lille fyr inde i min mave (selvom det lyder lidt underligt egentlig ;) I have a penis growing inside me ;) )

Jeg går ind i uge 19 i morgen.. Så bør vel efterhånden også kunne mærke det?? Jeg har sgu ikke helt styr på, hvornår, hvordan og hvorledes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet ud af det er meget forskelligt hvornår man mærker bebsen. Jeg selv har først mærket ham inden for den sidste uge men ser er det så også hele tiden jeg mærker ham min moderligt ligger foran så han skulle lige være stor nok. Andre mærker det tidligt i graviditeten men sådan er det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet ud af det er meget forskelligt hvornår man mærker bebsen. Jeg selv har først mærket ham inden for den sidste uge men ser er det så også hele tiden jeg mærker ham min moderligt ligger foran så han skulle lige være stor nok. Andre mærker det tidligt i graviditeten men sådan er det :-)

Ja det er jo ret individuelt og det kommer jo også an på, hvordan moderkagen ligger osv.

Jeg tror også at jeg har en lidt doven lille mand liggende inde i maven - noget bliver han nødt til at arve fra faderen jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER