Guest

Selebase til autostol

23 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Vi er så småt begyndt at kigge på babyudstyr, herunder autostol, og det rejser jo nogle spørgsmål?

Vi har en lille Peugeot 106 fra 1995 3-dørs, så det bliver lidt af en akrobatisk øvelse af få baby ind og ud fra bagsædet :o

Jeg tænker på om det, så vil være en fordel at vælge en autostol med selebase, jeg tænker at det måske et lidt nemmere hvis den sidder der fast, og man bare skal klikke stolen i?!

Erfaringer modtages hjertens gerne!

Vh Lene

Del dette indlæg

Det er bare et VILDT godt spoergsmaal - hernede siger de, at det ikke er noedvendigt, men taenker ogsaa paa sikkerheden - er den mere sikker med base?

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har en base til vores autostol (Römer babysafe) og jeg elsker det. Synes det er så skønt at stolen bare skal klikkes i og der ikke skal bøvles med at få selen til at sidde ordentlig omkring stolen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores har ikke selebase, og jeg er SÅ træt af den (lånte den gratis, så gad ikke smide penge efter en anden) Så jeg vil klart anbefale at få en med base, det andet er simpelthen for besværgeligt! (vi har også en 3-dørs bil)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er meget nemmere med en selebase + vi har fået demonstreret, hvilken sikkerhedsforskel det gør om man har selebase eller ej! og der kunne vi da godt undre os over, at selebasen ikke er et lovkrav :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er meget nemmere med en selebase + vi har fået demonstreret, hvilken sikkerhedsforskel det gør om man har selebase eller ej! og der kunne vi da godt undre os over, at selebasen ikke er et lovkrav :o

Rent intuitivt ogsaa min tanke uden at have faaet det demonstreret. Men i Italien er det bare typisk at saelge uden base, maaske fordi de fleste koeber en kmbi med baade barnevogn, klapvogn og et virkelig ringe autosaede til de mindste... bekymrende... huh.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også valgt med sele base. Så er det nemt lige at klikke stolen i.

ISO fix beslag er bedst men min mands bil har ikke ISO beslag og hvis andre skal låne stolen og de ikke har ISO, så duer det ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også valgt med sele base. Så er det nemt lige at klikke stolen i.

ISO fix beslag er bedst men min mands bil har ikke ISO beslag og hvis andre skal låne stolen og de ikke har ISO, så duer det ikke.

Kan stolen ikke sættes fast med sele uden brug af base?

Det kan vores stole, så når børnene skal køre i bil uden isofix, kan jeg bare sætte stolen fast med den alm 3-punkt sele.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg vil helt klart anbefale jer, at købe en selebase, hvis ikke i har Isofix i bilen.

Det gør hverdagen meget nemmere idet man bare kan klikke stolen fast og man ikke skal bøvle med selen.

Det er også mere sikkert, at anvende en selebase, hvis man montere den korrekt.

Hvis i tænker på, at købe en Römer Baby Safe Plus 2, kan stolen også bruge bilens alm. 3-punktsele, så hvis i vælger at købe isofix basen, vil barnet stadig kunne sættes fast i en bil uden isofix.

Prismæssigt koster Isofix basen ca det dobbelt af selebasen, som du kan få fra 420 kr.

Vi valgte den løsning, at købe en isofix base, da den bil vi køre mest i har isofix. Når vi så skulle afsted i den anden, havde vi sønnik på forsædet (med airbagen slået fra). Det var nemlig også en 3-dørs og det var næsten umuligt, at få autostolen om bagi og med sønnik i stolen kunne det faktisk ikke lade sig gøre.

Så i kunne også overveje, at have autostolen på forsædet. Det er slet ikke så farligt, som mange går og tror....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det overhovedet tilladt at have autostol foran?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, så længe (front)airbag er slået fra :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, så længe (front)airbag er slået fra :)

icone14.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som Tia K siger, men vil lige tilføje, at man skal være 100 % sikker på, at den er slået fra. I nogle biler er der en knap til at slå den fra, men for at sikre, at man ikke kommer til at slå den fra uden at det var hensigten skal man trykke på en anden knap/hive et håndtag ud mm. Så en god ide er at snakke med forhandleren eller en mekaniker, bare så man er sikker. Det er SÅ farligt, hvis airbagen går, mens den lille sidder på forsædet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som Tia K siger, men vil lige tilføje, at man skal være 100 % sikker på, at den er slået fra. I nogle biler er der en knap til at slå den fra, men for at sikre, at man ikke kommer til at slå den fra uden at det var hensigten skal man trykke på en anden knap/hive et håndtag ud mm. Så en god ide er at snakke med forhandleren eller en mekaniker, bare så man er sikker. Det er SÅ farligt, hvis airbagen går, mens den lille sidder på forsædet.

Min bil har ikke airbag, men er egentlig pr. automatik gaaet ud fra at forsaedet ikke er tilladt... Men god pionte med at sikre sig at den saa ogsaa ER slaaet fra ohmy.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er fuldt ud lovligt og faktisk et ret sikkert sted, at have barnet placeret.

Airbaggen kan bl.a. slås fra med nøgle, knap eller elektronisk.

Dem hvor det er knap eller nøgle, er helt klart de bedste, da man så ikke er i tvivl om airbaggen er slået fra. Det kan man godt være med den elektroniske.

Mvh

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg vil helt klart anbefale jer, at købe en selebase, hvis ikke i har Isofix i bilen.

Det gør hverdagen meget nemmere idet man bare kan klikke stolen fast og man ikke skal bøvle med selen.

Det er også mere sikkert, at anvende en selebase, hvis man montere den korrekt.

Hvis i tænker på, at købe en Römer Baby Safe Plus 2, kan stolen også bruge bilens alm. 3-punktsele, så hvis i vælger at købe isofix basen, vil barnet stadig kunne sættes fast i en bil uden isofix.

Prismæssigt koster Isofix basen ca det dobbelt af selebasen, som du kan få fra 420 kr.

Vi valgte den løsning, at købe en isofix base, da den bil vi køre mest i har isofix. Når vi så skulle afsted i den anden, havde vi sønnik på forsædet (med airbagen slået fra). Det var nemlig også en 3-dørs og det var næsten umuligt, at få autostolen om bagi og med sønnik i stolen kunne det faktisk ikke lade sig gøre.

Så i kunne også overveje, at have autostolen på forsædet. Det er slet ikke så farligt, som mange går og tror....

Hvor kan du finde selebasen henne til den pris? det billigste jeg har kunnet finde den til er 600 kr....? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor kan du finde selebasen henne til den pris? det billigste jeg har kunnet finde den til er 600 kr....? :)

Selv amazon.co.uk/amazon.de har ikke den pris paa Roemerbasen, saa godt spoergsmaal... smile.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selv amazon.co.uk/amazon.de har ikke den pris paa Roemerbasen, saa godt spoergsmaal... smile.gif

Ville bare sige, at Amazon.co.uk ikke sender autostole til Danmark. Ved ikke om de gør fra amazon.de, men de er dyrere dér.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ville bare sige, at Amazon.co.uk ikke sender autostole til Danmark. Ved ikke om de gør fra amazon.de, men de er dyrere dér.

Jeg haaber, de vil sende til Italien. Der er ofte saadan nogle eksklusivaftaler paa forskellige maerkevarer... I yderste konsekvens<kan vi selv tage den med hjem fra bryllup i maj i UK :)

Men tak for den oplysning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man har en selebase er man sikker på at stolen sidder i den rette vinkel så babyen tager mindst mulig skade ved sammenstød, samtidig er det meget lettere, man VED stolen sidder fast, den rykker sig ikke mange millimeter når man hiver og flår i den fra siderne. Men husk at få den demonstreret når du køber den, vi fik fx at vide at håndtaget SKAL være slået op når man kører fordi den OGSÅ vil tage noget af stødet ved en kulision.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Både Amazon.de og Amazon.co.uk sender autostole til Danmark. Der er enkelte modeller der ikke sendes til Danmark, men langt de fleste modeller sendes til DK - så ingen problemer der.

Håber det var svar nok - ellers spørger i bare igen.

God weekend.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har foer koebt paa baade Amazon.de/co.uk uden problemer, men det er rigtigt, at de nogle gange ikke sender til DK. Derimod forsendelse til Italien, hvor jeg bor, har jeg ikke oplevet problemer med.

Siger mange tak, Kristian, og god weekend balloons.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcis.

Har endnu ikke helt fundet ud af, hvad sammenhængen er i, hvad de sender til Danmark og hvad de ikke gør.

Først troede jeg det var pga. vægt/størrelse, men det passer ikke. Så pga mærkenavne og særlige aftaler, men det holder heller ikke, da de fx sender nogle Kiddy/cybex autostole, men ikke dem alle sammen.

Du må også have en god weekend og nye foråret i Italien :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER