Calla

Julekort

6 indlæg i dette emne

Ja, jeg har netop modtaget julekort på MMS :blink

Undrer mig lidt, og det generer mig ikke, specielt fordi jeg ved min veninde, som har sendt det, har været igennem rigtig meget den sidste uge :boo

Men jeg kom sån til at tænke på, jeg synes jo julekort er noget personligt, og jeg vil hellere undvære end at få sån et "upersonligt" standard "glædelig jul og godt nytår fra xxx". Igen, ovennævnte MMS generer mig ikke,for jeg kender baggrunden for den, men hvor går grænsen?

Jeg har aldrig fået et "kort" på mms (der var et smukt vinterbillede vedhæftet), så en gang skal jo være den første ;)

Men er det den udvikling vi er på vej ind i? Julehilsener/kort via mms? Må indrømme at de der e-kort man sender på mail, ikke siger mig noget som helst, der ligger ikke noget følelse bag (synes jeg)-det virker blot som et "nå, jeg må hellere,inden jeg glemmer det", eller et "jeg gider ikke bruge penge og tid på, selv at skrive noget".

Jeg har intet imod ikke-hjemmelavet julekort, så længe folk bare har gidet at skrive en lille hilsen, istedet for det fortrykte og så deres navn. Et julekort er i min bog, personligt, og noget man bruger tid på.

Men måske jeg bare er lidt sart hvad det angår ;)

Hvor går grænsen for Jer?

Del dette indlæg

Nu har jeg aldrig været nogen fan af hverken postkort eller julekort, så jeg er nok ikke den rigtige til at svare , i og med jeg sjældent sender og heller ikke forventer nogen igen:)

Men hvis man er en som bruger lang tid på at sende kort og gør noget ud af indholdet, kan jeg godt forstå man er ked af at blive spist af med en mms..

jeg kan også godt blive ked af det nogen gange når mail og sms overtager almindelige breve, men på den anden side er det nok den vej verden går mht. teknologi

:kram håber du får nogle dejlige håndskrevne julekort her i december :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et Julekort er i min verden: Et kort enten købt el. hjemmelavet - hvor folk har med deres helt unikke skrift - skrevet et par ord :)

Selv de der julekort der bliver klistret til med "computerskrevet" papir - er for mig ikke en rigtig julekort.. og ja det kan godt være jeg lyder "fræk" nu... men det er min mening.

Jeg selv har en "lorte-spasse-smadret-håndled" og kan ikke skrive særlig meget eller længe... MEN jeg skriver alle mine 70 julekort selv i hånden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er sådan lidt ambivelent omkring det. for på den ene side kan jeg godt lide at modtage julekort via snailmail, hvor folk har siddet og skrevet i hånden en hilsen til os. Men på den anden side, så synes jeg også godt, at man kan lave et personlig email julekort. Jeg sender den nærmeste familie julekort via snailmail, mens venner og bekendte får via emailen. Men jeg gør så en stor dyd ud af at lave et flot julebillede af hunden og skrive en personlig hilsen til dem, som modtager via mail også, fordi det godt kan virke standartliseret...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at julekort bliver upersonlige, hvis de kommer på mail eller mms.

Jeg skriver alle vores julekort i hånden, dog er det ikke så mange 10-15 stykker, men skrives i hånden det skal de.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at julekort bliver upersonlige, hvis de kommer på mail eller mms.

Jeg skriver alle vores julekort i hånden, dog er det ikke så mange 10-15 stykker, men skrives i hånden det skal de.

Det er lige præcis sån jeg har det. Det virker så upersonligt og ligegyldigt, når det kommer elektronisk, uanset hvilken måde det er på.. :(

Ej, jeg synes jeg lyder strid og forkælet lige nu :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER