Forunderligt

Madrasser

8 indlæg i dette emne

Jeg har gemt lift, barnevogns og tremmesengs madrasser fra min yngste datter, de var ny købt til hende og har været opbevaret tørt og indpakket, men de lugter altså lidt gemt. Kan de renses og bruges? Og hvordan? Har også en sengerand min mor har syet som er polstret med et tyndt lag skum "madras", den kunne måske presses ind i vaskemaskinen, men kan man overhovedet vaske sådan noget madras skum?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Madrasser er nok det enste, man siger, man ikke kan vaske, men til gengaeld kan man med fordel genanskaffe en spritny og billigt sengemadras i Jysk, som ovenikoebet er fri for de vaerste slemme kemiske stoffer :)

Jeg ved ikke, om de har madrasser til barnevogn og lift, men det er i hvert fald slet ikke godt hvis de lugter. I forvejen danner madrasser grobund til skidt og kanel. Jeg ville nok godt kunne snige en liftmadras ind i vaskemaskinen, med bestraek, og se hvordan det gaar....whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik set nærmere på barnevognsmadrassen, og den er vist ældre end jeg troede... det er en thorn madras og da jeg fik taget betrækket af består den af 4 lag: En slags plastskum, en fast skum kerne, et lag blødt skum og et top lag af uld :unsure hold da op... så jeg har opgivet at gøre noget som helst ved den, den var sikkert fin og lækker engang. Liftmadrassen er en simpel skum madras med betræk, så den får altså en vask sammen med sengerandene, hvis den overlever blir den genbrugt. Regner med jeg køber en billig standard tynd skummadras i Jysk og klipper til i str tremmeseng.

Jep, project babyudstyr klargøring skrider stille og roligt frem, i god tid, men sådan som svigermor rykker i mig for at babyshoppe syns jeg det er rart at ha lidt styr på hvad der dur :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener bestemt, de har en madras til tremmeseng til ca 100 kr i Jysk... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Like prisen! Takker

Til gengæld syns jeg barnevognsmadrasser er lidt pebrede så overvejer en snyde løsning med en saks, da jeg alligevel kraftigt overvejer en voksi pose ovenpå behøver den nok ikke være så avanceret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstaa - vi koebte en barnevognspakke med alt muligt i, saa skal ikke bryde hovedet med de madrasser. Men eller maa der da vaere tilbud et sted, taenker jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan fortælle at de på tojbamsen.dk har rigtig billige lift- og barnevognsmadrasser. Fx. helse hørfiber madras - til lift 200 kr og til barnevogn 220 kr. :)

Der var det vores plan at købe, men fik så et gavekort til Babysam, og så blev det lige madras det blev brugt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER