Solvej99

Hvordan vænner man baby fra natamning?

11 indlæg i dette emne

Hvordan vænner man baby fra amning ?

Det er endelig lykkedes mig at trappe ned til én gang amning pr. nat. Min søn er nu 6,5 måneder og når han rammer de 7 vil jeg gerne begynde at stoppe med natamningen.

SP siger at han ernæringsmæssigt godt kan undvære natamning nu, så jeg vil meget gerne i gang med at vænne ham fra.

Gode råd søges? :help

Del dette indlæg

Jeg tilbød min datter vand i sutteflaske da hun vågnede om natten.. Det var ikke så interessant så hun sov igennem derefter..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frederik begyndte at sove igennem da han var 11-12 uger gammel. Jeg begyndte at give ham sutten i stedet for at tage ham op og ligge ham til brystet og det virkede første gang. Han var jo egentligt ikke sulten når jeg tog ham og ville give ham mad, for ofte spist han kun 5-15 sekunder og så faldt han i søvn igen, og det gad jeg ikke stå model til. Så 1-2-3 så var natteamningen afskaffet :rolleyes Jeg ved godt det gik ufatteligt let for os at vende Frederik af med natteamningen, amningen generelt og få ham til at sove igennem... Så jeg har faktisk desværre ikke så mange råd udover at prøv med sutten mange gange inden han bliver taget op... :goodluck :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg følger (igen ;)) spændt med og håber der kommer en masse gode råd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tilbød min datter vand i sutteflaske da hun vågnede om natten.. Det var ikke så interessant så hun sov igennem derefter..

Sutteflaske kan desværre ikke bruges her, da han ikke vil tage den :(

Men tak for svar :)

Frederik begyndte at sove igennem da han var 11-12 uger gammel. Jeg begyndte at give ham sutten i stedet for at tage ham op og ligge ham til brystet og det virkede første gang. Han var jo egentligt ikke sulten når jeg tog ham og ville give ham mad, for ofte spist han kun 5-15 sekunder og så faldt han i søvn igen, og det gad jeg ikke stå model til. Så 1-2-3 så var natteamningen afskaffet :rolleyes Jeg ved godt det gik ufatteligt let for os at vende Frederik af med natteamningen, amningen generelt og få ham til at sove igennem... Så jeg har faktisk desværre ikke så mange råd udover at prøv med sutten mange gange inden han bliver taget op... :goodluck :kram

Han får også sutten, hvis han lige vågner lidt i løbet af natten og så sover han videre. Men når han vågner den ene gang for at få bryst, så bliver han rasende, hvis jeg giver ham sutten. Han nægter simpelthen at tage imod den <_<

Men det kunne jo være at jeg må prøve at tage en hård tørn. Det er altså bare svært at nægte ham brystet, hvis han skriger fuldstændig utrøsteligt og man ved at han vil sove hurtigt, hvis bare han får lov at sutte lidt :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg følger (igen ;)) spændt med og håber der kommer en masse gode råd :)

Det håber jeg også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke om man overhovedet kan vænne dem fra det ?

eller de bare selv skal finde vejen.

Jamie var 6 måneder da natamningen stoppede, og da han ikke ville ammes om dagen længere (foretrak sutteflasken ;( ), så stoppede amningen helt.

og det var også fint nok - men så gik der lige præcis 2 uger, hvor han så vågnede igen. og da der var udsolgt i brysterne, måtte jeg slingre ud i køkkenet

for at lave en sutteflaske - det stod på i 3-4 uger og så sov han pludselig igennem igen.

jeg tror lidt at det kommer an på baby selv, hvornår det kan sove igennem.

blir han kun ammet, eller får han grød flere gange om dagen ? evt flaske til nat ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vænnede Nadja fra det da hun var knap 7 mdr, fik afvide man kunne lære baby det fra 6 mdr af, men der gad jeg ikke tage nogen "kamp" Det blev dog ikke nogen kamp, tror vidst det tog en uge og så sov hun igennem.

Jeg gav hende vand i en kop (eller tilbød) Altså satte hende op og tilbød hende vand, nogle drak hun lidt andre gange ikke, og lagde hende ned igen, nusset hende måske lidt og gik fra hende.. så hun lærte der altså kun var vand om natten og intet andet..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke om man overhovedet kan vænne dem fra det ?

eller de bare selv skal finde vejen.

Jamie var 6 måneder da natamningen stoppede, og da han ikke ville ammes om dagen længere (foretrak sutteflasken ;( ), så stoppede amningen helt.

og det var også fint nok - men så gik der lige præcis 2 uger, hvor han så vågnede igen. og da der var udsolgt i brysterne, måtte jeg slingre ud i køkkenet

for at lave en sutteflaske - det stod på i 3-4 uger og så sov han pludselig igennem igen.

jeg tror lidt at det kommer an på baby selv, hvornår det kan sove igennem.

blir han kun ammet, eller får han grød flere gange om dagen ? evt flaske til nat ?

Han bliver ikke ammet i løbet af dagen. Der får han 4 skemåltider.

Han nægter at tage flaske, så det er desværre ikke en mulighed :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vænnede Nadja fra det da hun var knap 7 mdr, fik afvide man kunne lære baby det fra 6 mdr af, men der gad jeg ikke tage nogen "kamp" Det blev dog ikke nogen kamp, tror vidst det tog en uge og så sov hun igennem.

Jeg gav hende vand i en kop (eller tilbød) Altså satte hende op og tilbød hende vand, nogle drak hun lidt andre gange ikke, og lagde hende ned igen, nusset hende måske lidt og gik fra hende.. så hun lærte der altså kun var vand om natten og intet andet..

Det er også den metode vi er i gang med at prøve af herhjemme :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Update:

Vil da lige komme med en lille opdatering :)

Vi er begyndt at have nætter, hvor Theo faktisk ikke bliver ammet før tidlig morgen (5-6 tiden).

Indtil videre gør vi det at han først bliver tilbudt sutten, hjælper den ikke så får han vand at drikke af et glas. Det vil han altid gerne have. Nogen gange er det nok for ham og han falder i søvn igen, men andre gange bliver han rasende og så må jeg ty til brystet <_<

Desuden er vi begyndt at give ham majsvælling i en kop lige inden sengetid i håbet om at han er bedre mæt og derfor sover længere :goodluck

Men guldkorn modtages stadig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER