Guest

Baby alarm

22 indlæg i dette emne

Ja jeg spamer da vist nærmest "babyudstyr" i dag :whistling nå men jeg vil rigtig gerne høre jer hvad der er vigtigt for jer i en babyalarm

Hvad har i været glade for?

Hvad har i manglet?

Har i nogle konkrete mærker som i var glade for?

Jeg har en veninde der har sådan en lille en der kan være i lommen og som kan sættes på vibrator. Det syntes jeg er lidt smart, hvis nu man lige står i køkkenet og blender noget baby mad, støvsuger eller hvad det nu kan være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en padwico 938 og er super glade for den.

Vi har været rigtig glade for at:

Den er ikke særlig stor, kan vise temperatur, giver alarm når batteri er lavet, har både vibrator og lyser når der er lyd. Samt skrue op og ned for lyden samt følsomheden.

Derudover kan den følgende, som vi ikke rigtig har haft brug for:

Give alarm hvis senderen kommer længere væk end 25 m fra modtageren

Indstilles til en million andre kanaler (men vi har aldrig oplevet andre børn gå i vores modtager)

Give alarm hvis temperaturen bliver for lav/høj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og saa skulle ovenstaaende Padwico vaere uden for mange straalinger - I like :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Super Nova og jeg er MEGET træt af den! Den fanger alle mulige andre signaler, så vi kan høre naboernes unger i vores - og de kan sikkert høre Lærke i deres. Og det hjælper ikke at skifte imellem de to signaler der er, for der er åbenbart mange i vores område der har S.N. alarmer.

Min bror og svigerinde har en Philips (mener jeg), som kan fungere som en "walkie talkie" fra voksen til baby del, så man kan sige noget til den som står op putter, hvis det er nødvendigt. Og så kan den også spille vuggeviser. Dén skal vi have næste gang!

(En anden ting som er trælst ved S.N. er deres skærm. Den er i hvert fald gået i stykker på vores - første gang den faldt på gulvet. Dét er ØV!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har en android telefon og sagtens kan undværer den når lille sover, så er appen "babymonitor" guld værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Super Nova og jeg er MEGET træt af den! Den fanger alle mulige andre signaler, så vi kan høre naboernes unger i vores - og de kan sikkert høre Lærke i deres. Og det hjælper ikke at skifte imellem de to signaler der er, for der er åbenbart mange i vores område der har S.N. alarmer.

Min bror og svigerinde har en Philips (mener jeg), som kan fungere som en "walkie talkie" fra voksen til baby del, så man kan sige noget til den som står op putter, hvis det er nødvendigt. Og så kan den også spille vuggeviser. Dén skal vi have næste gang!

(En anden ting som er trælst ved S.N. er deres skærm. Den er i hvert fald gået i stykker på vores - første gang den faldt på gulvet. Dét er ØV!)

Vi har helt samme problem med andre babyer <_<

Men jeg har for nylig hørt fra en veninde at man under de to kanaler kan vælge en masse underkanaler. Så det skal jeg lige have undersøgt i brugsanvisningen.

Vi har tabt vores flere gange, men skærmen er aldrig gået i stykker :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm... var lige inde for at læse om padwico og faldt over den her side:

http://rappo.dk/wordpress/2009/02/01/padwico-938-k%C3%B8b-dem-ikke/ Så jeg bliver i tvivl om det nu er det bedste køb hvis så mange har haft problemer med dem...

Læg lige mærke til at artiklen er over 2 år gammel. Tror altså de har løst det problem nu :)

Vi købte én her for et par måneder siden, og har indtil videre intet at klage over. Frost-advarselen virker også fint i vores, og den går ikke i mobiler, andre alarmer eller andet. Elsker de er så små og handy at tage med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den anbefales i Rebecca Perssons bog "Baby" og jeg tror naeppe, at hun anbefaler noget, hvis det er noget hoe unsure.gif

Det er en gammel artikel, saa jeg ville non informere mig mere nutidigt... Alternativt har vi som sagt Angel Sounds paa listen, som har faaet god i den tyske Oeko-Test. JEg vil i hvert fald ikke have en med DECT og andre voldsomme straalestyrker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den anbefales i Rebecca Perssons bog "Baby" og jeg tror naeppe, at hun anbefaler noget, hvis det er noget hoe unsure.gif

Det er en gammel artikel, saa jeg ville non informere mig mere nutidigt... Alternativt har vi som sagt Angel Sounds paa listen, som har faaet god i den tyske Oeko-Test. JEg vil i hvert fald ikke have en med DECT og andre voldsomme straalestyrker.

Hvad er DECT?

Jeg er rimelig grøn på det her område nemlig, så har bestemt ikke lagt mig fast på noget, syntes bare at NeoNate lød til at være ret så fed i sine funktioner!!!

Jeg er ikke super bange for strålingen i babyalarmer, da jeg har hørt at de skal leve op til nogle bestemte krav før de må sælges i DK, men det er en der bare har fortalt det til mig så jeg ved ikke om der er hold i det.

Nogle bruger Walkier fra Harald Nyborg det vil jeg ikke, de er jo ikke godkendt til babyer(så vidt jeg er informeret) så der er jeg bange for strålingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er DECT?

Jeg er rimelig grøn på det her område nemlig, så har bestemt ikke lagt mig fast på noget, syntes bare at NeoNate lød til at være ret så fed i sine funktioner!!!

Jeg er ikke super bange for strålingen i babyalarmer, da jeg har hørt at de skal leve op til nogle bestemte krav før de må sælges i DK, men det er en der bare har fortalt det til mig så jeg ved ikke om der er hold i det.

Nogle bruger Walkier fra Harald Nyborg det vil jeg ikke, de er jo ikke godkendt til babyer(så vidt jeg er informeret) så der er jeg bange for strålingen.

Jeg ved heller ikke, hvad DECT er i praksis, bare at det straaler mere...

Naar nu en babyalarm skal ligge ret taet paa baby, saa vil jeg gerne have meget lidt skadelig straaling, hvis det er muligt. Hvis der saa saelges med DECT og uden, og der ioevrigt er testet for straalingerne, selvom de er tilladte med begge teknologier, saa vaelger jeg den med mindst straaling.

Er selv ret groen i det, saa jeg vaelger at stole paa, hvad en helsemor anbefaler i en bog - og den tyske Oeko-test wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

FYI der er en Super Nova babyalarm på tilbud i Fakta til 799 i denne uge ;)

Havde egentlig besluttet mig for Padwico 938, men da de virker stort set lige gode (ud fra folks diskussioner på diverse fora), har jeg købt Super Novaen. Var endda i BabySam for nylig hvor salgsmanden sagde at de havde færre reparationer på Super Nova i forhold til Padwico 938 (som der ikke var flere af i butikken, hvorimod det bugnede med Super Nova).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er sådan nogle, som ikke regner med at investere i en babyalarm :whistling Måske ønsker vi os en, til barnedåben..

Umiddelbart, kommer vores baby til at sove lige udenfor, og de første måneder med vores hoveddør åben.. Det er sommer, så regner selv med at være derude en del :whistling

Vi overvejer dog, at købe en billig billig babyalarm, "for en sikkerhedsskyld"..

Men er ret vild med ideen om at der er temperatursmåler i nogle af de dyre der... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er sådan nogle, som ikke regner med at investere i en babyalarm :whistling Måske ønsker vi os en, til barnedåben..

Umiddelbart, kommer vores baby til at sove lige udenfor, og de første måneder med vores hoveddør åben.. Det er sommer, så regner selv med at være derude en del :whistling

Vi overvejer dog, at købe en billig billig babyalarm, "for en sikkerhedsskyld"..

Men er ret vild med ideen om at der er temperatursmåler i nogle af de dyre der... :rolleyes

pssst der er en del af de dyre på dba.dk

Hvis man kigger sig for kan man få en pæn en for under 400 kr :)

Jeg købte en rigtig fin Super Nova til min veninde for 200 kr. Den er næsten som ny. Fejler intet og virker perfekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er sådan nogle, som ikke regner med at investere i en babyalarm :whistling Måske ønsker vi os en, til barnedåben..

Umiddelbart, kommer vores baby til at sove lige udenfor, og de første måneder med vores hoveddør åben.. Det er sommer, så regner selv med at være derude en del :whistling

Vi overvejer dog, at købe en billig billig babyalarm, "for en sikkerhedsskyld"..

Men er ret vild med ideen om at der er temperatursmåler i nogle af de dyre der... :rolleyes

Jeg ved godt at babyer skal ikke skal vænnes til at der er STILLE når de sover, men..:

Vores datter sover også lige udenfor vores terassedør, men stort set altid med døren lukket - jeg synes det er rart at man kan støvsuge, tømme opvaskemaskine (og det larmer faktisk ret meget!) og andet uden at bekymre sig for om baby vågner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at babyer skal ikke skal vænnes til at der er STILLE når de sover, men..:

Vores datter sover også lige udenfor vores terassedør, men stort set altid med døren lukket - jeg synes det er rart at man kan støvsuge, tømme opvaskemaskine (og det larmer faktisk ret meget!) og andet uden at bekymre sig for om baby vågner...

:ditto

Meget enig. Jeg ville slet ikke kunne undvære den.

Vi sætter den også ind på værelset om aftenen og lukker døren, så vi kan se tv og snakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men til "de" formål, tænker jeg jo lidt at man sagtens kan "nøjes" med en billig IKEA babyalarm? Altså, den skal jo bare give lidt lyd..?

Tror vores/min plan er, at vi køber en billig og er der et behov for en, så ønsker vi os en dyrere fra ny til barnedåben..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en padwico 938 og er super glade for den.

Vi har været rigtig glade for at:

Den er ikke særlig stor, kan vise temperatur, giver alarm når batteri er lavet, har både vibrator og lyser når der er lyd. Samt skrue op og ned for lyden samt følsomheden.

Derudover kan den følgende, som vi ikke rigtig har haft brug for:

Give alarm hvis senderen kommer længere væk end 25 m fra modtageren

Indstilles til en million andre kanaler (men vi har aldrig oplevet andre børn gå i vores modtager)

Give alarm hvis temperaturen bliver for lav/høj

Helt enig i dette her, vi havde samme alarm og den kan jeg virkelig anbefale.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER