Little Miss

Voksipose eller ej

17 indlæg i dette emne

Jeg har brug for jeres fantastiske viden og meninger.

Min svigermor spurgte idag om vi var interesseret i at få en voksipose (af den norske originale slags) i barselsgave.

Synes umiddelbart det lød rigtig fedt men begyndte så at tale lidt med hende om brugen.

Vi blev enige om at det første stykke tid vil det være for varmt at bruge den eftersom jeg er sat til august. Når det begynder at blive lidt køligere vil man nok bruge den i barnevognen eller hvis man skal noget bruge den som "bærepose" til Spunken.

Og her begynder jeg så at tænke... Alle disse ting er det ikke det man normalt har liften til - som man som regel får med når man køber barnevognen.

Er virkelig i tvivl om det er en ting som er lidt ligemeget eller den er vildt god at have :-)

Hvad er jeres mening og holdning?

Del dette indlæg

Vi har en voksipose i stedet for en lift...

Du kan bruge den som et legetæppe når i er ude, med sommerdyne når det er varmere, kørepose i klapvogn... plus du er garanteret at dynen ikke bliver sparket af!

Man kan godt høre jeg synes den er smart... og Lina er ikke engang født endnu :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med hvis den barnevogn man køber er med lift. Vil voksiposen så ikke være overflødig? Altså bortset fra man kan bruge den som legetæppe og pusletæppe når man er ude.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du bruger jo kun liften i starten... babyen vokser vist ret hurtigt ud af den :hurra

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan nok ikken bruge liften i mere end 3-4 måneder hvorimod voksien kan bruges op til 3-års alderen (har jeg hørt)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en veninde der fortrød at hun ikke fik købt en her i vinter, den er super smart fordi du bare ligger baby i, du skal ikke tænke på flyverdragt, om dynen bliver sparket af eller om babyen fryser. Du kan som sagt bruge den som lege tæppe og der er 2 dyner med. Jeg så min venindes søn blive puttet i den i 3 graders varme, han havde strømper på hænderne, en hue og så en striktrøje, men trøjen var faktisk for meget, han var helt fugtig da han kom op (og det er altså en sleepy og ikke den dyre voksi med uld dyne). Jeg håber vi får råd til en.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er allerede super glad for vores. De gange vi har været ude og køre med barnevogn har vi bare givet silje et par huer på og et par handsker og så i posen.. Så det tager ikke mange minutter at komme ud af døren. Og når vi så er kommet hjem er det let at få hende ud af den igen, så hun har sovet videre fordi vi ikke har skullet rumstete for meget rundt med hende..

Så jeg ville bestemt ikke undvære den. Den gør det altså lidt lettere ;)

Vi bruger så heller ikke lift. Vi har voksiposen og så har vi en kørelift. Men hvis vi ikke skal have hende ud af vognen ryger hun bare i posen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-) Voksiposen lyder umiddelbart som et total hit.

Er der andre der har erfaringer med hvor længe man kan bruge lidt og hvor længe man kan bruge voksipose?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal også have et sommerbarn, og vores umiddelbare tanke er at købe en lift og så ønske os en voksi i dåbsgave (det passer jo ca. med at vi så får den når der bliver rigtig koldt ;))

Jeg er ret vild med tanken om en voksi, men tænker ikke på den som et alternativ til liften. Vi (især min mand) kan godt lide at liften har en "hård skal" når man går med den (ved ikke om han er bange for at bumpe ind i noget :lol), og regner umiddelbart med at vores barn også skal bruge den som seng inde hos os det første stykke tid - og der ville voksien jo være alt for varm!

Men til vinter (når baby alligevel er vokset ud af liften) så vil jeg rigtig gerne have en voksi! Synes den virker så hyggelig, og jeg kan godt lide tanken om at baby ikke behøver have så meget tøj på i den - jeg kan jo også selv bedst lide at have så lidt tøj på som muligt under dynen, og ikke sove i flyverdragt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har begge dele og har brugt begge dele her de første to måneder :)

Hun sover i liften om natten og det er den vi har haft med, når vi har været på besøg hos bedsteforældre og andre steder hvor hun skulle sove, så hun hun har haft noget 'kendt' at sove i. Den er også god at sove i fordi den f.eks. kan stå hvor vi er samtidig med hun er lidt afskærmet.

Voksien (eller DuniDuoen som vi har) ligger hun i når hun sover ude i barnevognen - virkelig smart her om vinteren hvor det har været s.... koldt!

Hun blev 2 mdr. i går og kan snart ikke være i liften mere, så hun skal snart til at sove i tremmesengen uden lift :o Tilgengæld behøver hun jo så ikke nogen ændring i barnevognen, da hun stadig vil bruge voksien.

Jeg er glad for at have haft begge dele :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

har ikke så mange erfaringer med voksi, men har tænkt at vi vil have sådan en i stedet for lift. Både når du køber Odder og Emmaljunga (muligvis ikke alle modeller) skal du købe liften ved siden af. Prisen på Odders er næsten 1000 kr, og mener vist ikke Emmaljunga ligger så langt fra. Så måske er det værd at undersøge, om der følger lift med til jeres barnevogn?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også begge dele, liften sover hun i om natten inde i soveværelset, voksien sover hun i ude i barnevognen, ville ikke undvære min voksi, for lillepigen er en rigtigt lille tryghedsnarkoman, der elsker at blive pakket tæt, til sommer kunne jeg godt finde på at ønske mig sommerdynen til den, så vi evt. kan bruge den der også.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har begge dele og har brugt begge dele her de første to måneder :)

Hun sover i liften om natten og det er den vi har haft med, når vi har været på besøg hos bedsteforældre og andre steder hvor hun skulle sove, så hun hun har haft noget 'kendt' at sove i. Den er også god at sove i fordi den f.eks. kan stå hvor vi er samtidig med hun er lidt afskærmet.

Voksien (eller DuniDuoen som vi har) ligger hun i når hun sover ude i barnevognen - virkelig smart her om vinteren hvor det har været s.... koldt!

Hun blev 2 mdr. i går og kan snart ikke være i liften mere, så hun skal snart til at sove i tremmesengen uden lift :o Tilgengæld behøver hun jo så ikke nogen ændring i barnevognen, da hun stadig vil bruge voksien.

Jeg er glad for at have haft begge dele :)

Sådan har vi også gjort brug af begge dele.

Jeg ville tage imod en voksipose med kyshånd, for jeg synes, det er en lidt dyr investering. Dejlig gave.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har brugt en kopivoksi til begge vore drenge, hvilket vi har været rigtig glade for. Syntes at den var mere handy end liften. Den yngste er nu 2 1/2 og sover fortsat i den i barnevognen(hvor den nu ligger fast) i weekenden. Om sommeren har de bare ligget på den og om vinteren er der kommet en ekstra dyne i. Tror at vi bliver nød til at købe en ny til sommer til lillesøster, da den er ved at være godt slidt.

Brugte dog også lift til den ældste til at sove inde i samt slyngevugge. Liften mener jeg at han brugte ca. et halvt år, før den blev for trang.

Jeg ville takke ja, hvis det var mig der fik sådan et tilbud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi brugte vores voksi indtil vores dreng voksede ud af barnevognen - har overhovedet ikke fortrudt at vi købte den og ville ikke undvære den...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en combi pose som er blevet brugt meget til begge to og op til 2-21/2 års alderen. Super at have med når man er ude og man kan jo bare tage pladen ud også fungere den som sovepose i liften i starten. De ligger altså ret trygt i posen så vi har ikke været bekymret for at gå rundt med dem i den. Jeg har et par gange ladet mig fortælle at den orginale voksi pose kan bliv meget varm, men har ikke selv erfaring med den. Vi har været super glade for babysam's eget som hedder eller i hvertfald den gang hed combipose. Den er også noget billigere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg/vi er helt vildt glade for vores voksi! Har brugt den efterår, vinter og forår. Har brugt den i barnevognen, klapvognen og vi har været på camping/telttur et par gang hvor vi har brugt den som sovepose. Han er desværre netop vokset ud af den, Mikkel er fra juli 2009. Men jeg glæder mig til at finde den frem igen når lillebror kommer til verden. Synes bare at voksien er guld vær! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER