Oprettet February 15, 2012 Nu har jeg brugt en del tid på at finde ud af om jeg skal investere i bæresele, slynge eller begge dele - og jeg er kommet frem til at det for os vil være det rigtige valg at købe en bæresele. Hvad er jeres anbefalinger? Camillat har anbefalet mig Ergobaby, Manduca og Beco Butterfly, fordi de er ergonomisk de bedste til babyen. Mine krav til selen er at: den skal være god for baby, behagelig OG ergonomisk korrekt den skal være rar at gå med. Det skal være forholdsvis let at "flytte" fra min mand - til mig. Baby skal sidde face to face så vi kan have øjenkontakt. Men den må gerne være sådan at den kan skifte om til ryggen - ikke et krav overhovedet. Ved i om man kan bruge nogen af dem fra før de er 4 mdr? evt. med indsats i! Hvad er vigtigt at man holder øje med? Hvad har i været glade for? Vi "arver" en rygsæk til babyen - sådan en stiv en - jeg har ikke set den, men forestiller mig det er alla den Bonderøven bruger. MEN ved slet ikke om vi får den brugt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Herhjemme har vi en ergobaby, og den er rigtig god. Nem at betjene, og baby sidder godt i den synes jeg. Den opfylder alle dine krav, og er kendt for at være ergonomisk overlegen i forhold til andre bæreseler, både for mor og baby. Jeg vil især fremhæve at den er nem at tage på, og nem at skifte med mellem mor og far :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Det er nok også den jeg hælder mest til! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Det kan jeg godt forstå.... Jeg havde først købt en anden (og kan desværre ikke huske hvad den hedder) og den var simpelthen så elendig!! Så det var ren fornøjelse at få ergobabyen på :) Jeg vil dog tilføje, at jeg påtænker at købe en slynge til lillebror, for jeg synes det passer lidt bedre til de helt små..... Og Marlon var alligevel rimelig gammel før jeg synes han sad helt godt i en bæresele..... Men er stadig glad for min ergobaby :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Nu har jeg brugt en del tid på at finde ud af om jeg skal investere i bæresele, slynge eller begge dele - og jeg er kommet frem til at det for os vil være det rigtige valg at købe en bæresele. Hvad er jeres anbefalinger? Camillat har anbefalet mig Ergobaby, Manduca og Beco Butterfly, fordi de er ergonomisk de bedste til babyen. Mine krav til selen er at: den skal være god for baby, behagelig OG ergonomisk korrekt den skal være rar at gå med. Det skal være forholdsvis let at "flytte" fra min mand - til mig. Baby skal sidde face to face så vi kan have øjenkontakt. Men den må gerne være sådan at den kan skifte om til ryggen - ikke et krav overhovedet. Ved i om man kan bruge nogen af dem fra før de er 4 mdr? evt. med indsats i! Hvad er vigtigt at man holder øje med? Hvad har i været glade for? Vi "arver" en rygsæk til babyen - sådan en stiv en - jeg har ikke set den, men forestiller mig det er alla den Bonderøven bruger. MEN ved slet ikke om vi får den brugt! Jeg har ikke erfaring med nogle af dem, men det er dem, jeg er naaet frem til er ergonomisk korrekte saavel fro foraeldre, som baby/barn. Nu har jeg laest MEGET om dem, ogsaa om Babybjoernen. Og om korrekt position for baby: Babys ben skal vaere boejede og knaeene over numsehoejde, for saadan foedes baby(Ben og numse i et M, hvis det giver mening) Babys ryg skal vaere krum som et C, for saadan foedes baby. Jo aeldre baby er, jo mindre C, fordi ryggen har rettet sig ud. Baby skal baeres med ansigtet ind mod foraeldre, for at beskytte det for omverdenen og give det mulighed for at vende sig vaek. Babys hovede skal altid vaere saa hoejt oppe, at foraeldre kan kysse det paa hovedet. Det opfylder Babybjoernen ikke, da benene haenger lige ned og ryggen er ofte lige. Helt galt er det, hvis man bruger den med barnet udad... Men det opfylder de andre. Med hensyn til de tre andre: De opfylder alle tre ovenstaaende krav og som baerer fordeles vaegten paa hofte og skuldre. Det er MEGET vigtigt for mig at mine skuldre ikke belastes, saa happy me :) Becoen haelder jeg umiddelbart mest til, da baby kommes i og "sidder fast", foer du tager selen paa. Dermed kan man nemmere putte om paa ryggen alene og nemt skifte fra person til person. Jeg mener bestemt ikke, at der er brug for indsat, men at den er indbygget i det stykke, som sidder mellem foraendre og baby. Det synes jeg er smart og den er oeko! Ergobaby er ogsaa med i oploebet, ogsaa fordi den er flot og enkel, synes jeg. Man skal have en indsats i til nyfoedt, siger de. Mener at den ogsaa har et stykke, saa baby sidder fast i den og den er nem at haandtere... Den faas ogsaa i oeko! Hende fra Slyngeskolen aabner en butik og saelger den, saa det er for mig en blaastempling. Hun har i hvert fald paent meget tjek paa baeredimser. Hmmm.... skal vist have googlet Beco vs. Ergo... Manduca derimod har jeg set en video om, sammenlignet med Beco, og den er lidt svaerere at manoevrere med paa ryggen, fordi barnet foerst skal om paa ryggen og saa skal selen paa bagefter... hvordan man saa lige klarer den alene.... Kan ikke huske om den er oeko, men mener at det er den... maaske... de er nu ogsaa flotte! Jeg haaber det hjalp lidt, men jeg synes du skal youtube den ene vs. den anden, for der er garanteret en video, som kan hjaelpe dig til at regne ud, hvilken en er bedst til dig... Det er jo ikke sikkert at vi synes helt det samme om de forskellige Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 jeg fandt en super god side med ErgoBaby www.livrig.dk - Det er selvfølgelig en salgs side, men priserne er da ret gode på så god en bæresele - spædbarnsindsatsen koster ikke vildt meget at købe ved siden af. men nu går turen til Beccoen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 jeg fandt en super god side med ErgoBaby www.livrig.dk - Det er selvfølgelig en salgs side, men priserne er da ret gode på så god en bæresele - spædbarnsindsatsen koster ikke vildt meget at købe ved siden af. men nu går turen til Beccoen! Hey, gode priser... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Her er en video for Beco med nyfoedt og her Og - laeg bare maerke til at hun allerede har en beco og proever Ergo, saa hoer efter til allersidst :)Og lige en anden mor, som er mere ferm til at styre en ... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 16, 2012 Jeg kan bedst li Ergos newborn indsats frem for Becos - Beco tvinger benene fra hinanden, det gør Ergos ikke. Ellers tror jeg resten er en smags sag. Man kan sige Beco jo har stykket imellem mor og barn så der er ikke hud mod hud kontakt som der er mulighed for ved Ergo, omvendt føles Beco nok mere sikker at bruge især hvis man vil have den på ryggen - så er det jo bare hvad man selv er mest til. Tjah - jeg tror stadig jeg er mest til Ergo - syntes bedst om baby indsatsen, jeg tror ikke jeg vil bruge bæreselen så meget på ryggen alligevel og hvis det er må jeg sørge for at der er nogen der kan hjælpe mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 16, 2012 Jeg kan bedst li Ergos newborn indsats frem for Becos - Beco tvinger benene fra hinanden, det gør Ergos ikke. Ellers tror jeg resten er en smags sag. Man kan sige Beco jo har stykket imellem mor og barn så der er ikke hud mod hud kontakt som der er mulighed for ved Ergo, omvendt føles Beco nok mere sikker at bruge især hvis man vil have den på ryggen - så er det jo bare hvad man selv er mest til. Tjah - jeg tror stadig jeg er mest til Ergo - syntes bedst om baby indsatsen, jeg tror ikke jeg vil bruge bæreselen så meget på ryggen alligevel og hvis det er må jeg sørge for at der er nogen der kan hjælpe mig. Det er rigtigt, det med nyfoedt og ben ud til siden.... Jeg kan ogsaa godt lide at Ergo har en lomme. Man kan vel laere at faa den om paa ryggen, taenker jeg, men det ser noget boevlet ud. EDIT: se lige, at saetter baby anderledes - med benene inde i becoen. Min mand vil ikke bruge vikle, og det kan jeg godt forstaa, saa den kan jeg jo anskaffe uden hensyn til manden min. Selvfoelgelig skal vi have en baeredims, som han ogsaa kan forestille sig at have Noah i. Haelder pt til en Ergo i enten moerkeblaa, den graa med stjerner eller den beige... han vil gerne have beige, jeg vil gerne have stjerner, men det er bare kun den moerkeblaa, som er oeko... Men se lige, hvordan hende her saetter en nyfoedt i Manduca'en.... det ser ikke galt ud, selvom den lille mukker lidt. Gad vide, om en Beco kan benyttes paa samme maade? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 16, 2012 Jeg har selv en ergo, som jeg købte til 500 kr på dba.dk. Den er helt ny og ser ganske ubrugt ud i originalemballage. Elsker den! :loveshower nu skal jeg så bare lige have skaffet mig en babyindsats også, for vil gerne bruge den fra nyfødt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2012 Genopliver lige tråden, for jeg leder efter en bæresele jeg kan købe i Holland, da det er der jeg skal babyshoppe (i første omgang) Hvad mener I om denne? Stokke my carrier http://www.stokke.com/no-dk/baby-carrier/mycarrier.aspx?_s_icmp=i9vxWmR0 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2012 Genopliver lige tråden, for jeg leder efter en bæresele jeg kan købe i Holland, da det er der jeg skal babyshoppe (i første omgang) Hvad mener I om denne? Stokke my carrier http://www.stokke.co...s_icmp=i9vxWmR0 Rent ergonomisk synes jeg, den ligner Babybjoernen, som ikke anbefales til hverken baby eller foraeldre. Har skrevet laengere oppe hvorfor. Jeg er overbevist om, at man kan kobe Manduca, Ergo eller Beco i Holland... Se her http://www.babymaxi.com/11-baby-carrier Proev at sammenligne barnets benposition paa de forskellige billeder - Stokkes er i hvert fald for lige ned med benene, som gerne skal op i hoftehojde eller saagar over, naar de er ret smaa... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2012 Tak for dit svar. Jeg kiggede bare på billederne og syns sidde stillingen lignede de andre, men hvis de andre mærker er bedre er det nok bedre. De tre store babybutikker jeg har fået links til, og som vi åbenbart skal i, sælger kun babybjörn, chicco og stokke bæreseler, en enkelt har også en skrå slynge, men jeg ved af erfaring jeg får ondt i skulderen af sådan en. Men nu har jeg sendt mail til svigermor med navne og links til de 3 du anbefaler, så må vi se om hun kan finde et sted, jeg er nemli i tvivl om jeg kan bruge dem da jeg har :whistling lidt brede hofter, også når jeg ikke er gravid. Så ville helst et sted hen hvor jeg kan se og røre og evt prøve. I forvejen kan jeg ikke få hjul og madras til min Odder barnevogn i Holland (selvfølgelig), eller den klapvogn jeg har forelsket mig i (de hollandske vogne er nogen sjove små nogen), og Voksiposen har jeg heller ikke lige kunnet finde såeh... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2012 Har samme dilemma med forskellige ting Italien vs. DK... har f.eks. koebt en barnevogn i DK og saa maa vi se med klapvogn sidenhen... madrasser til lift og barnevogn er ogsaa koebt i DK, og tremmeseng med madras bliver IKEA, som vi har. Men saa skal jeg jo have nogle lagner til lift og barnevogn... Pusletasker er grimme, fesne eller ikke-eksisterende hernede og noget saa simpelt som de gammeldags stofbleer kan jeg ikke lige finde PS: Til Ergobaby kan man faa en extender til bredere hofter - eller store maend :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2012 http://store.ergobaby.com/Content/Retailers Her kan du soege paa butikker, som burde have Ergobaby :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2012 :super læste lige at ergobaby også anbefales til store damer, evt med en bælte forlænger man kan få (ved ikke om det er opdateret info, syns ikke de skriver meget om den slags på deres side, de går bare op i at den både passer til far og mor...) Edit: Fandt den via dit link, incl bælteforlænger. Butikken ligger dog ca 11 km væk (og er lidt usikker på om det er luftlinie, for det er tværs over en stor sø...) øv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2012 Har samme dilemma med forskellige ting Italien vs. DK... har f.eks. koebt en barnevogn i DK og saa maa vi se med klapvogn sidenhen... madrasser til lift og barnevogn er ogsaa koebt i DK, og tremmeseng med madras bliver IKEA, som vi har. Men saa skal jeg jo have nogle lagner til lift og barnevogn... Pusletasker er grimme, fesne eller ikke-eksisterende hernede og noget saa simpelt som de gammeldags stofbleer kan jeg ikke lige finde Efter min hollandske shopping tur eller faktisk bare til forberedelserne, kan jeg SÅ godt forstå dig. Men må lige spørge dig, er der slet ingen af de italienske barne/klap vogne du syns er smarte eller lækre? Altså, hvis de gør de italienske kvinder glade må der da være noget godt ved dem? For jeg spørger mig selv det samme blot med "hollandske" foran, indtil videre har jeg bare ikke set nogen jeg tænkte "nej den var smart/flot/praktisk/lækker" men jeg er også lidt gammel(dags) og elsker jo min Odder barnevogn, og havde tænkt mig jeg sku ha en Carena Free klapvogn, og det ligner bare slet ikke det de sælger i Holland. De bruger i øvrigt heller ikke den slags stofbleer i Holland men noget som ligner vaskeklude/mini håndklæder til gylpeklude. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Jeg tror da nok, man kan finde en god klapvogn hernede... har ikke lige luret saa meget i det, fordi jeg foerst gerne ville have en kombivogn. Men barnevognsdelen kan man jo ikke bruge ret laenge og klapvognen er reeeeet stor, saa endte med en god, dansk barnevogn. Her koerer de jo rundt noget lillebitte noget med de smaa stoerrelser, som saa sidder/halvt ligger og sover middagslur undervejs.. Det kan jo ikke vaere sundt. Faa har noget ordentlig grej :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites