Forunderligt

Smertefri fødsel?

12 indlæg i dette emne

Jeg har fundet denne side http://www.smertefrifoedsel.dk/ som jeg syns er rigtig spændende læsning. Jeg er slet ikke færdig med at læse, men syns bare jeg ville dele det og høre, om nogen af jer kender det eller har kommentarer?

Umiddelbart tænker jeg, at det er jo ikke noget nyt at man kan bruge afspændingsteknikker og vejrtrækningsøvelser og at bevæge sig under veerne til at få en bedre fødsel, det har jeg mere eller mindre selv brugt, jeg har født 3 gange uden indgreb eller medicinsk smertelindring, men jeg syns på ingen måde jeg kan kalde det smertefri fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil koebe kurset i starten af april, maaske foer. Altsaa det, man kan bruge hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har læst en artikkel om en der havde brugt teknikkerne i en af de der "Vores børn" blade. Det var vist NÆPPE en smertefri fødsel, men klart hendes bedste fødsel - det lød rigtig spændende og TAK for hjemmesiden - den vil jeg HELT sikkert studere nærmere - viden om fødsel er GULD! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, naeppe smertefrit, men at have foelelsen af at have styr paa det og viden om at fremme en naturlig foedsel, saa det kan BRUGESicone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil koebe kurset i starten af april, maaske foer. Altsaa det, man kan bruge hjemme.

Hvor og hvad koster det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor og hvad koster det?

Never mind - har fundet det - syntes dog det er ret dyrt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor og hvad koster det?

Linket ovenfor, men det er dette hjemmekursus til 995 kr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg lige jeg skal kigge lidt nærmere på selvom jeg nu tror jeg vil tage imod alt hvad jeg kan få når vi først kommer så langt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været inde og kikke på det og overvejer også at købe hjemmekurset. Har født de to første helt naturel uden smertestillende så tænker at det også kan lade sig gøre 3 gang.

Spurgte min jordemoder om hun havde oplevet nogen som havde brugt kurset og om det havde gjort en forskel. Hun havde oplevet nogle stykker men synes ikke hun kunne sige wauw til det og oplevede nok mest at det var kvinder som nok alligevel ville have haft god rytme i fødslen der havde gavn af det. Hun oplever at det hovedesaligt gavner hvis man kan have styr på vejrtrækningen under fødslen og at rytmen måske kan trænes op inden, men at nok nok slev ved at lave øvelse kan gøre det sammen.

Så nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal, kan helt klart skrive under på det med kontrol over vejrtræningen gør rigitg meget. Hvade god rytme ved min første som var en super fødsel og nr to ingen rytme og ikke så fed en oplevelse. sååå tænker der skal trænes rytme evt med noget musik som skal med den dag også. pyyh lang smøre... :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne se at der er gratis foredrag rundt omkring i landet - hvis det kommer til herning igen inden jeg skal føde så er jeg SÅ meget med! Mere info om fødslen er velkommen her! Så kan man måske også blive afklaret om man skal bruge kurset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tilmeldt mig foredraget i århus i marts månede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

læste lidt om det på "min-mave.dk" og det lyder rigtig spændende.... jeg er "førstegangs-gravid" og ved jo ikke hvad der står mig i vente!

men kan se at foredraget i Herning (som er tættest på mig) allerede har været.... men hvis det kommer igen, så er jeg klar på at høre mere om det!

forelagde det i "min kaffeklub" hvor vi er 14 piger, 12 af dem har børn i forvejen og så er vi to der venter os! de rystede nærmest på hovedet af mig og syntes at det lød fuldstændig umuligt! og "at det skulle bare gøre ondt" og det kunne der ikke laves om på! :rolleyes

men synes det er værd at høre mere om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER