Ludvig7183

Hvornår bør man opsøge læge?

6 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige damer

Min mand og jeg vil rigtig gerne være gravide, og jeg smed derfor pillerne d. 10. august 2011. Jeg havde min mens. umiddelbart derefter som normalt (5 dage efter og varede i 3-4 dage), men derefter har jeg kun haft mens 2 gange. Den første gang, varede min cyklus 42 dage og næste gang varede den hele 94 dage!! I den sidste cyklus havde jeg dog en enkelt dag lidt pletblødning, 3 uger inde i cyklusen. Min nuværende/igangværende cyklus er indtilvidere på dag nummer 46. Nu er jeg så bare begyndt at tænke på, om jeg skal gå til lægen og blive undersøgt. For det er da lidt unormalt at der er så langt imellem og det er så ustabilt, ikke? Jeg ved godt at de første par gange efter man har smidt p-pillerne. kan ens mens. blive ustabil, men nu har jeg immervæk været uden dem i et halvt år og så synes jeg da godt at det måtte være lidt mere normalt :-)Jeg har en gang været til læge med det (der var jeg vist omkring 50-60 dage inde i cyklus 2), men lægeSEKRETÆREN tog bare en urinprøve og testede om jeg var gravid, hvilket jeg så ikke er. Hun bad mig så bare om at komme igen efter nytår, hvis der ikke var sket noget (hvilket der gjorde præcis nytårsaftensdag FEDT), og sagde så ellers at det var ret normalt?! Jeg har også bare hørt, at man ikke bør gå til læge for at blive fertilitetstjekket eller hvad det nu hedder, før end man har forsøgt i over et år.

Jeg håber I forstår hvad jeg mener, og kan give mig et prej om, om det er for tidligt at gå til læge eller ej.

Kram fra Jane a.k.a. Ludvig7183

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig.

Jeg oplevede noget lign. Jeg fik mens et par gange efter p-pille stop og pludselig blev det væk i ½ år :rolleyes er

Jeg tog så til længen og fortalte jeg ikke fik mens og han henviste mig så til en gynækologisk/fertelitets klinik hvor jeg fik lavet en scanning af underlivet.

Jeg havde en hormon forstyrrelse, men det fik over igen.

Jeg ville kontakte kægen, hellere en gang for megte end en gang for lidt.

:) held og lykke med det :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret Come2. Tror også jeg vil ringe til lægen nu. Kom jo lige til at læse lidt længere nede på siden, at der er nogen der har oplevet stortset samme problemere som mig. Og altså lægen kan vel højest sige, at der ikke er noget galt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i et halvt år uden mens (står vist i min preg-to-be tråd) Og lægen blev ved med at sige at det var heeeeeelt normalt. Jeg selv havde en fornemmelse af at der VAR noget galt. Ringede til en gyn for at høre hvad de mente. De mente at jeg skulle have en henvisning, men det var bare svært at få når ens egen læge ikke ville give den henvisning :( Den dag - nærmest på klokkeslettet - hvor der var gået et år fra jeg smed pillerne, skrev jeg til lægen at jeg ville have den henvisning. Jeg fik min henvisning og det viste sig at jeg har PCO, hvilket gør at jeg ikke altid selv danner ÆL.

Så hvis din fornemmelse er at der er noget galt, så forlang at blive undersøgt/henvist. Læst op på endomitrose/PCO og andre sygdomme der kan berøre din fertilitet. Så de ikke bare spiser dig af med en røverhistorie.

Pøj pøj med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også presse på hos lægen.. et år er altså længe at skulle prøve inden de gider gøre noget.. Jeg har også pcos, jeg ringede bare og sagde jeg ville testet for det, så hun tog blodprøver og kunne godt se forhøjet mandlig hormon så fik henvisning til gyn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal så til læge i morgen og have taget en blodprøve. Bagefter vil de faktisk også gerne teste min mand, så må da sige at det går fremad. Jeg skulle da bare have kontaktet lægen direkte i stedet for at have snakket med hans sekretær. Er lidt spændt på hvad resultatet bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER