Guest

hvor meget jern?

8 indlæg i dette emne

Jeg glemte at spørge både SP og apoteket (hurra for ammehjerne <_< ) om hvor mange jerndråbe Ronja egentlig skal have nu. Hun får tilsag MME i både grød og mos to gange om dagen og snart tre gange om dagen. Det er ca. 3 skeer pr. måltid.

Hvor mange dråber giver I? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik at vide at hvis jeg ikke giver 400 ml MME om dagen, så skal han have 8 dråber jern om dagen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide at hvis jeg ikke giver 400 ml MME om dagen, så skal han have 8 dråber jern om dagen :balloons

Ok jeg synes bare 8 dråber virkede af meget men det er også det der står på dem jeg har købt. Der står så bare også at de først skal gives fra 1-års alderen, men det var dem apotektet gav mig, så jeg går ud fra de er ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver Marlon 5 dråber dagligt, efter råd fra netsundhedsplejersken..... Og går op på 8 når han fylder 1 år :)

Hun mente 8 dråber ville være for meget for hans mave endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David får os 8 dråber om dagen, det sagde hende damen på apoteket man skulle :) og det har vi gjort i et stykke tid snart og alt er fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg vil gøre som troldemor, kun at give 5 dråber indtil 1 år og så derefter 8 dråber. Men du kender dit barn bedst og ved hvor meget det kan tåle. nadja havde meget sart mave og fik hurtig hård mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med 5 om dagen, men SP sagde at når de også får jern i andre ting fx MME så kan man skære en dråbe eller 2 af alt efter hvor meget jern der er i det andet. For det giver jo som de andre siger, hård mave og det har Samuel i hvert fald mange problemer med. Han skal have sveskemos en gang om dagen og ekstra vand uden for måltiderne for at holde maven i gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de samme tanker, Lone, for jeg fik samme besked på apoteket - at man skulle følge det, der står på flasken, nemlig 8 dråber, også selv om der står, at de først er fra 1 år.

Min SP sagde dog, at man skulle regulere efter hvor meget MME de får, da der er jern i dette. Man kan nemlig godt få for meget jern, og det er ikke sundt.

Jeg tror, at vi starter med 5 dråber og ser an, hvordan Filippas mave tager det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER